رضا خاکسار

برده داری یا پیمانکاری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا خاکسار شهردار سابق رشت با ذکر پاره ای از موارد نسبت به وضعیت پاکبان ها اظهار نگرانی کرد.

رضا خاکسار شهردار سابق رشت با ذکر پاره ای از موارد نسبت به وضعیت پاکبان ها اظهار نگرانی کرد.

او نوشته است:

تعدادی از پاکبانان عزیز شهرمان رشت مسائلی را مطرح کرده اند که باید سریعآ از طریق مدیریت پسماند، واحد بازرسی و حراست شهرداری رشت پیگیری گردد.

بر این اساس پاکبانان ضمن گلایه از عدم پرداخت به موقع حق و حقوشان اظهار کرده اند که حقوق آنها نه تنها براساس قانون کار پرداخت نمی شود بلکه در ماه بنا به دلایل نامعلوم جریمه نیز از حقوق ناچیز آنها کسر می شود.

سنوات و عیدی یکی دیگر از مسائلی بوده که آنها بر روی آن تاکید داشته و گفته اند تاکنون و طی سالهای قبل به آنها سنوان و عیدی پرداخت نشده است.

ملزومات کار نظیر لباس یکی دیگز از مسئل مطرح شده بوده و از «شیر» نیز که طبق دفترچه پیمان باید توسط پیمانکاران تامین و تحویل داده شود، خبری نیست.

استفاده از مرخصی مسئله دیگری بوده که طبق دفترچه پیمان باید دو و نیم روز مرخصی در هر ماه به آنها تعلق گیرد اما گویا از مرخصی هم خبری نیست.

عدم پرداخت اضافه کاری و همچنین کار در روزهای تعطیل دیگر مسائل طرح شده بوده و مهمتر از همه اینکه جان کارگران در حین کار برای پیمانکاران مهم نیست و وقوع سالانه چندین نفر زخمی و فوتی خود گواه این موضوع است.

تهدید امنیت شغلی و معیشت کارگران دیگر دغدغه پاکبان ها بوده بطوریکه که هرماه چندین نفر از همکارانشان اخراج می‌شوند و کارگران اخراج شده نه تنها حق اعتراضی هم ندارند بلکه هیچکس نیز از آنها حمایت نمی‎کند.

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share