امام جمعه رشت بیان کرد:

با تشکل بسیجیان می‌توان حکومت جهانی را تشکیل داد/داعش با خشونت خود می‌خواهد دنیا را نسبت به اسلام بدبین کند/ میرزا کوچک نماد جهاد، علم، فداکاری، ایثار و اسوه مردم گیلان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امام جمعه رشت گفت: داعش با خشونت خود می‌خواهد دنیا را نسبت به اسلام بدبین کند و روز گذشته با بمب‌گذاری در حمله عراق بیش از ۱۵۰ نفر را زخمی کرد و به شهادت رساند، این گروه نمی‌توانند مسلمان باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل فارس، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با بیان اینکه در آستانه فاجعه بزرگ رحلت پیامبر اسلام(ص) هستیم، اظهار کرد: به ایام شهادت دو ریحانه پیامبر امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع ) امام رئوف نزدیک می‌شویم.ghorbani2016-09-10_15-31-46

وی به جایگاه سازندگی این سه بزرگوار اشاره کرد و افزود: خداوند از روی لطف افرادی را به عنوان پیامبران و اوصیا قرار داد تا مردم را به سعادت دنیا و آخرت هدایت کنند.

امام جمعه رشت انسان بدون هدایت‌گران الهی نمی‌تواند به اصول انسانی مودب شود و خداوند آنچه برای هدایت مردم لازم باشد در اختیار انسان قرار می‌دهد که از جمله آنها حجت الهی است.

وی با تصریح بر اینکه خداوند برای تکامل و سعادت انسان دو حجت ظاهری پیامبران و امامان و حجت باطنی عقل و دانش بشری قرار داده است، بیان کرد: اگر حجت ظاهری پیامبران قرار داده نمی‌شد عقل به تنهایی نمی‌توانست راه سعادت را پیدا کند.

قربانی تمدن علمی بشر را به برکت پیامبران و امامان دانست و تصریح کرد: اگر علم در دنیا رشد یافته و انسان زمین و زمان را تسخیر کرده به خاطر هدایت انبیا و امامان و اوصیای الهی است.

وی مبارزه با طاغوت را از شاخص‌های انبیای الهی خواند و خاطرنشان کرد: خداوند برای هر امتی پیامبری فرستاد و برنامه نخست آنها با طاغوت و ویژگی دوم آنها اطاعت و عبادت خداوند بود و ایجاد حکومت دینی و الهی از ویژگی پیامبران بود و مردم را هدایت کردند.

خطیب جمعه رشت ویژگی دیگر پیامبران را معلم جامعه بودن دانست و گفت: پیامبران مواردی که مردم نمی‌دانستند به آنها تعلیم دادند و بزرگ‌ترین ویژگی پیامبران این است که دردمند بودند و در برطرف کردن درد مردم تلاش داشتند و پیشرفت اسلام به دلیل این ویژگی است.

وی با اشاره به اینکه رفتار انسانی موجب جذب دیگران می‌شود، اظهار کرد: ۱۲۰ میلیون نفر جمعیت در اندونزی زندگی می‌کنند که با رفتار انسانی به اسلام گرایش پیدا کردند.

قربانی داعش را ساخته استعمار خواند و خاطرنشان کرد: داعش با خشونت خود می‌خواهد دنیا را نسبت به اسلام بدبین کند و روز گذشته با بمب‌گذاری در حله عراق بیش از ۱۵۰ نفر را زخمی کرد و به شهادت رساند، این گروه نمی‌توانند مسلمان باشند، حقیقت اسلام غیر از خشونتی است که داعش در منطقه انجام می‌دهد.

وی به روزهای برفی اشاره کرد و افزود: در این ایام بعضی‌ها کارگر روزمزد هستند و باید تلاش کنیم آبروی آنها حفظ شود و تمام اقدام‌ها را به‌عهده کمیته امداد نگذاریم، خیران در گذشته به صورت پنهان به محرومان در جامعه کمک می‌کردند و این سنت حسنه را باید اکنون احیا کنیم.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به اینکه حکام عربستان کودکان و مردم بی‌گناه یمن را کشتند، اضافه کرد: اینها نمی‌توانند خادم کعبه باشند.

وی سرمشق قرار دادن راه و روش پیامبر(ص) را ضروری دانست و گفت: بعضی‌ها زمانی که به مقامی می‌رسند سلام مردم را به زحمت پاسخ می‌دهند و پست و مقام آنها را مغرور می‌کند در حالی که امام رضا(ع) با غلامان خود بر یک سفره می‌نشست، باید روش پیامبر(ص) و امامان(ع) را سرمشق خود قرار دهیم.

قربانی به مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و آن را در تاریخ اسلام بی‌نظیر نامید و تصریح کرد: در مراسم اربعین از ۴۰ کشور دنیا حضور یافتند و مردم با وجود تمام خطرها و در هوای سرد در راهپیمایی ۸۰ کیلومتری از نجف تا کربلا شرکت کردند، درود خدا بر مردم ایران و عراق.

وی درباره پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج، گفت: بسیج لشکر مخلص خداست و هر جا گرفتاری برای انقلاب، اسلام و مسلمانان وجود دارد حاضر هستند، با تشکل بسیجیان می‌توان حکومت جهانی را تشکیل داد.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه اگر بسیج و سپاه نباشد چیزی از انقلاب باقی نمی‌ماند، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید قدر بسیجیان را بدانند، مبادا به بسیجیان بی‌حرمتی و بی‌اعتنایی شود بسیجی بودن یک افتخار بوده و بسیج حافظ حدود الله است.

این مسؤول با تسلیت درگذشت آیت‌الله موسوی اردبیلی، گفت: آیت‌الله موسوی اردبیلی مجتهد و تابع ولایت و خادم اسلام بود.

قربانی در آستانه ۱۱ آذر ماه سالروز شهادت میرزا کوچک خان یادآور شد: سو‌ء‌استفاده‌های بسیاری از میرزا کوچک شده و میرزا کوچک نماد جهاد، علم، فداکاری، ایثار و اسوه مردم گیلان و  فردی مبارز و انقلابی بود.

وی با بیان اینکه شهادت مدرس و روز مجلس را در پیش داریم، خاطرنشان کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس دنباله‌رو مدرس باشند.

امام جمعه رشت تمدید تحریم آمریکا را نقض برجام عنوان کرد و متذکر شد: ما گزینه‌های مختلف برای مقابله با آن را عرضه می‌کنیم.

وی با اشاره به سرشماری نفوس و مسکن، یادآور شد: ۹۹ درصد از مردم در سرشماری عمومی نفوس و مسکن شرکت کردند و به مردم تبریک می‌گویم که سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

Share