مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان تشریح کرد

بار ترافیکی شهرهای مرکزی گیلان به شبکه راه های فرعی منتقل می شود+ جزئیات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: بارترافیکی شهرهای مرکزی گیلان با اصلاح و بهسازی راههای اصلی و فرعی داخل استانی به شبکه راهای فرعی منتقل می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: بارترافیکی شهرهای مرکزی گیلان با اصلاح و بهسازی راههای اصلی و فرعی داخل استانی به شبکه راهای فرعی منتقل می شود.
شعبانعلی خاوری افزود: با ساخت و اصلاح راههای فرعی برون شهری و روستایی سنگینی بار ترافیکی شهرهایی نظیر رشت به این شبکه های ارتباطی هدایت خواهندشد.
وی اظهارداشت: چندین محور اصلی و فرعی در شهرستان بخش مرکزی گیلان به سمت سیاهکل ، بندرانزلی و فومن درحال ساخت و اصلاح موارد قوسی و تعریض قرار دارند که این شبکه های ارتباطی بویژه ترافیک ورودی مسافران جنوب استان از محور قزوین رشت را به شبکه های برون شهری انتقال می دهند.
وی خاطرنشان کرد: بزرگراه سنگر به سیاهکل یکی از این راهها است که ۱۸و نیم کیلومتر آن در دهه فجر پارسال مورد بهره برداری قرار گرفت و بیش از چهارکیلومتر آن نیز درحال انجام است که با پل برروی خمام رود عملیات خاکی آن تا قبل از سال به اتمام می رسد و از طریق یک جاده فرعی به مسیر راه روستای شهرستان بخش سنگر به بزرگراه رشت قزوین وصل می شود تا مردم بتوانند راحتر تردد نمایند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان گفت:برای کامل شدن طرح سراوان به سیاهکل به ۳۵۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد:جاده امام زاده هاشم به بندرانزلی نیز از طرح های سرمایه گذاری بی.او.تی (BOT)، است که با اجرای آن بخشی از بار ترافیکی رشت و سیاهکل را پوشش می دهد هرچند عملیات این پروژه هنوز آغاز نشده ولی قرارداد اولیه آن در وزارتخانه بسته شده است و درحال رفع مشکلات بانکی قرار دارد .
وی با اشاره به اینکه جاده های شهرستان سیاهکل به سمت لاهیجان در ۱۰نقطه درحال اصلاح محور و بهسازی است تصریح کرد: فاز اول مسیر راه اصلی بازکیاگوراب به سمت سیاهکل درحال بهسازی و تعریض است که تقاطع این مسیر به طول یک هزار و ۱۰۰ متر درحال ساخت است ولی مشکل مالی دارد و پیمانکار اعلام آمادگی کرده و نیازمند محوز از وزارتخانه است که نماینده شهرستان لاهیجان و سیاهکل می تواند در این زمینه کمک کند.
خاوری افزود: برای انجام این مسیر هفت کیلومتری که از محورهای اصلی محسوب می شود از توان بخش خصوصی استفاده شده است و نیازمند ۵۰۰میلیارد ریال اعتبار است و هم اکنون این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۵۰درصدی برخوردار است.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در مورد راه های بخش دیلمان نیز اظهار داشت : ۲۴۰ کیلومتر از راههای فرعی بخش دیلمان از کارخانه سیمان منشعب می شوند و همه این راههای روستایی زیر بار ترافیک این کارخانه قرار می گیرند و در حالیکه این راههای تحمل این همه تناژ بار را ندارند و تخریب می شوند .
خاوری در مورد ادامه ساخت جاده اسپیلی به سمت پیرکوه نیز افزود: یک سال و نیم قبل تفاهمنامه ای با ایمیدرو ( سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ) در خصوص راه جدید کارخانه سیمان به اسپیلی نیز امضا شده است که با انجام مطالعات توسط راه و شهرسازی گیلان بقیه کارها را انجام دهند.
وی اظهارداشت: درسال های گذشته محور ۴۵کیلومتری سیاهکل به دیلمان حدود ۱۸کیلومتر در محدوده اسپیلی به سیاهکل بهسازی شده است که بقیه آن هنوز باقی است.
وی تصریح کرد: برای بهسازی مسیر هشت کیلومتری جاده دیلمان به آسیابر از محل منابع ملی ۵۰میلیارد ریال تامین اعتبار شده است و فرایند مناقصه آن درحال انجام است ولی ۵۰درصد سهم استانی آن به دلیل مشکلات منابع تاکنون محقق نشده است.
خاوری به مسیر سیاهکل به لاهیجان از قسمت ازبرم به طول ۱۱کیلومتر نیز اشاره کرد و یادآورشد: تامین اعتبار این طرح از محل ۲۰۶۱ سازمان راهداری سابق منظور شده است ولی برغم مشکلات مالی قرار است با اصلاح قوس ها و تعریض جزء راه های اصلی قرار گیرد.
وی سرعت بخشیدن به این مسیر را نیازمند رایزنی با سازمان راهداری دانست.
خاوری در مورد کمربندی شهر سیاهکل نیز گفت: شهرداری متولی این طرح است و اگر بتواند کار آزادسازی اراضی را انجام دهد و زیرسازی آن را تا زیر آسفالت برساند اداره کل راه و شهرسازی آمادگی دارد آسفالت آن را انجام دهد.
وی تصریح کرد: مسیر سراوان به کوچصفهان از مسیر های در حال بازسازی است که با چهاربانده شدن به راه های اصلی تبدیل می شود.
خاوری به ساخت کمربندی جدید لاهیجان به بازکیاگوراب به دیوشل اشاره کرد و یادآورشد: مطالعات این مسیر به طول ۱۶کیلومتر انجام شده و اگر اعتبارات آن ردیف اعبتاری بگیرد به عنوان کمربندی لاهیجان ساخته می شود.

Share