حجت الاسلام یاری در مسجد فاروق اعظم اسالم

ایجاد وحدت در جامعه عملی است / پیامبر(ص) در مسئله دین با کسی معامله نکرد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یاری پیامبر را محور وحدت امت اسلام ذکر کرد و گفت: هفته وحدت تنها یک شعار نیست و براساس مصلحت اندیشی های پس از انقلاب مطرح نشده بلکه برنامه رسول گرامی اسلام همانا برداشتن تبعیض‌ها و ایجاد وحدت در جامعه بوده است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین جمال یاری با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: گردهمایی روحانیون شیعه و سنی، ائمه جمعه اهل سنت، مردم و مسوولین در یک مکان نمونه عملی وحدت است که باید قدر بدانیم.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از تالش، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان که در مسجد فاروق اعظم شهر اسالم سخن می‌گفت٬ تصریح کرد: جشن بزرگ میلاد پیامبر رحمت، جشن بزرگ دنیای اسلام و منحصر به فرد است و در اقصی نقاط عالم گرامی داشته می‌شود.

یاری افزود: ولادت ایشان با اتفاقاتی همچون ترک برداشتن طاق کسری، خشک شدن دریاچه ساوه و سایر موارد همراه بود که جهان را متحول کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان همچنین افزود: خداوند ایشان را تا قیام قیامت، به زعامت دین و هدایت جامعه بشری گماشت که متعلق به همه انسان‌ها است و تمام مردم، همچون پیامبران گذشته باید از وی تبعیت کنند.
وی پیامبر را فردی خواند که به فرموده قرآن در مسئله دین با کسی معامله نکرد و از مواضع به حق خود عقب ننشست.

یاری، دین را یک مجموعه کامل بیان کرد که انسان‌ها را تربیت و جامعه را هدایت می‌کند تا سرنوشت انسانها به درستی رقم بخورد و تصمیم‌های عاقلانه گرفته شود.

این خطیب مذهبی داشتن عقل، ترحم، مروت و شتافتن برای یاری یکدیگر را از جمله پیام‌های دین ذکر کرد و افزود: پیامبر مربی بود که که از دیدگاه سوره مومنون در قرآن مجید برای تربیت امت خود بسیار حریص و حساس بود و در مقابل نافرمانی آن‌ها بسیار غصه دار می‌شد.

هفته وحدت تنها یک شعار نیست

وی پیامبر را محور وحدت امت اسلام ذکر کرد و گفت: هفته وحدت تنها یک شعار نیست و براساس مصلحت اندیشی های پس از انقلاب مطرح نشده بلکه برنامه رسول گرامی اسلام همانا برداشتن تبعیض‌ها و ایجاد وحدت در جامعه بوده است. جامعه ما ایده آل نیست و ضعف‌هایی قابل مشاهده است ولی با این وجود این یک برنامه عملی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان، ایران را کشوری امن خواند که با وجود ناامنی کشورهای پیرامون که به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از افراد می‌انجامد به دلیل آموزه‌های قرآنی، داشتن رهبری و بنیانگذار کبیر آن دارای وحدت کلمه است و دشمن همواره برای آن نقشه کشیده است.

این سخنگوی مذهبی داشتن اقتدار، توسعه، دانش و سایر مولفه ها را دلیل حسادت دشمنان به ایران بیان کرد.

وی متذکر شد: رهبران گروه‌های فلسطینی در چند سال اخیر به سوی کشورهایی همچون عربستان و مصر تمایل داشتند و دلیل حمایت کشورمان از این گروه‌ها تنها براساس مظلومیت آن‌ها در برابر دشمنی بود که اگر قدرت پیدا می‌کرد به هیچ کس رحم نمی‌کرد.

یاری، عزت، سربلندی و حفظ حرمت مسلمانان را شعار جمهوری اسلامی بیان کرد تا خون آن‌ها بیهوده و بدست دشمنان ریخته نشود و انشا الله راه پیامبر است.
وی شرایط منطقه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: کشورمان به برکت اسلام و تدابیر رهبری نظام از بحران عبور کرده است.

این خطیب مذهبی با ابلاغ پیام آیت الله قربانی، از حضور محمدعلی نجفی استاندار گیلان در برنامه‌های این هفته خبر داد.
وی در پایان به نکوداشت تمام مراسم برپا شده و در دورترین نقاط پرداخت و اعلام کرد بیش از ۹۰ برنامه طی این هفته در ۳ شهرستان برگزار خواهد شد.

Share