در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری گیلان مطرح شد

ایجاد اشتغال دغدغه دادگستری گیلان است/ سرمایه‌گذاران مسائل حقوقی را جدی بگیرند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قائم مقام رئیس کل دادگستری گیلان بر برطرف کردن مشکل بیکاری در راستای کاهش معضل اجتماعی در جامعه تأکید کرد و افزود: ایجاد اشتغال دغدغه دادگستری گیلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مجید الهیان عصر امروز در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری گیلان با اشاره به تلاش مسؤولان برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در استان اظهار کرد: کمیته مذکور در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در گیلان برگزار شده است۱۳۹۵۰۹۰۴۰۰۰۶۷۱_photoa

وی بر برطرف کردن مشکل بیکاری در راستای کاهش معضل اجتماعی در جامعه تأکید کرد و افزود: ایجاد اشتغال دغدغه دادگستری گیلان است.

قائم مقام رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه بازگشت واحدهای صنعتی دارای مشکل به چرخه تولید از برنامه‌های این دستگاه است، تصریح کرد: دادگستری پشتیبان و حامی بانک‌ها در دریافت معوقات است.

الهیان متذکر شد: تمام تلاش دادگستری گیلان بر این است منابع دریافتی در جایی به غیر از تولید به‌کار گرفته نشود.

*سرمایه‌گذاران مسائل حقوقی را جدی بگیرند

دبیر کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری گیلان نیز در جلسه مذکور به فعالیت‌ها در بخش سرمایه‌گذاری و رونق تولید در استان اشاره کرد و گفت: در تمام بخش‌ها سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده است.

سید مهدی فلاح‌میری بر پیگیری امور حقوقی، قراردادها و تفاهمنامه‌ها در سرمایه‌گذاری‌های بخش تولید تأکید کرد و افزود: در واگذاری‌ها و سرمایه‌گذاری در بخش تولید ابتدایی‌ترین مسائل حقوقی رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تعهدات سپرده شده در بخش سرمایه‌گذاری بسیار ضعیف است و مسائل حقوقی در آن لحاظ نمی‌شود، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران در فعالیت‌های تولیدی باید مسائل حقوقی را جدی بگیرند.

دبیر کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری گیلان بر استفاده از کارشناسان حقوقی برای عقد قرارداد توسط سرمایه‌گذاران تأکید کرد و یادآور شد: در بسیاری از مواقع حق با سرمایه‌گذار است اما به دلیل دقت نکردن در امور حقوقی بسیاری از اسناد علیه آنها به‌کار گرفته می‌شود.

فلاح‌میری، خواستار دقت سرمایه‌گذاران در بندهای قراردادنامه‌ها، مشارکت‌نامه‌ها و تعهدنامه‌ها شد و بیان کرد: بسیاری از مشکلاتی که سرمایه‌گذاران با آن مواجه هستند به دلیل بی‌توجهی به امور حقوقی در انعقاد قراردادها است.

وی با بیان اینکه آسیب‌های سرمایه‌گذاری در دبیرخانه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری گیلان مشخص شده است، اظهار کرد: بسیاری از پرونده‌ها با یک مشاوره کوچک کار را از دستگاه قضایی منفک می‌کند.

 در جلسه مذکور مشکل تسهیلات بانکی برخی شرکت‌های گیلان بررسی شد.

Share