به علت نشت گاز؛

انفجار منزل مسکونی در رشت باعث مصدومیت جوان ۲۴ ساله شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهرام مومنی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی رشت با اعلام نشت گاز و انفجار در یک باب منزل مسکونی افزود: به محض رسیدن به محل حادثه با یک باب منزل مسکونی ویلایی که بواسطه شدت انفجار موجبات شکستگی شیشه ها و درب های ورودی فراهم شده بود مواجه شدیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از باشگاه خبرنگاران، معاون سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت اعلام کرد: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مبنی بر شنیدن صدای انفجار، بیدرنگ ستادفرماندهی یک دستگاه خودرو ی اطفایی و نجات از ایستگاه ۱۲ به محل حادثه واقع در بلوار خرمشهر، روبروی پمپ بنزین گیل یار اعزام شد.

شهرام مومنی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی رشت با اعلام نشت گاز و انفجار در یک باب منزل مسکونی افزود: به محض رسیدن به محل حادثه با یک باب منزل مسکونی ویلایی که بواسطه شدت انفجار موجبات شکستگی شیشه ها و درب های ورودی فراهم شده بود مواجه شدیم.

وی در ادامه افزود: آتش نشانان سریعا پس از ایمن سازی محل حادثه و قطع سیستم برق و گاز بهمراه تجهیزات نجات نسبت به ایمن سازی محل حادثه اقدام نمودند.

این مسوول آتش نشانی ادامه داد: علت حادثه استفاده نامناسب از ادوات و اتصالات گاز شهری (شیلنگ گاز) و نبود بست مناسب بوده که بر اثر انتشار گاز موجبات انفجار و تخریب را فراهم نمود.

شهرام مومنی با بیان اینکه در لحظه انفجار شش تن از اعضای خانواده در منزل حضور داشتند افزود: بواسطه حمل اجاق گاز روشن به بیرون ازمحوطه یک مرد ۲۴ ساله از ناحیه دست و صورت دچار سوختگی شد که سریعا به بیمارستان سوختگی انتقال یافت.

در پایان این مسوول آتش نشانی به عدم رعایت طول شیلنگ گاز شهری در این حادثه اشاره داشت و افزود: حداکثر طول شیلنگ گاز شهری یک متر و ۲۰ سانت بوده که با توجه به تصاویر منتشره عدم رعایت این اصول به وضوح دیده می شود.

گفتنی است: این حادثه با توجه به خسارات مالی بدون تلفات جانی به خیر گذشت.

Share