ناظرین گاز، مخدومین بی عنایت

انتقاد جمعی از ناظرین کارگاهی شرکت گاز گیلان از تعدیل و بلاتکلیفی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جمعی از ناظرین کارگاهی(مشاور) شرکت گاز استان گیلان طی نامه ای به دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور نسبت به تعدیل و بلاتکلیفی بسیاری از مهندسین شرکت ملی گاز استان گیلان انتقاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیل خبر، متن نامه تحت عنوان «ناظرین گاز، مخدومین بی عنایت» بدین شرح است:

%da%af%d8%a7%d8%b2-768x456

حضور محترم دکتر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

همانطور که مستحضر هستید؛ پس از ابلاغ بند «ق» تبصره دو قانون بودجه سال ٩٣ از سوی دولت تدبیر و امید به وزارت نفت، طرحهای گازرسانی به روستاهای بالای ٢٠ خانوار کشور در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفت. در این راستا شرکت گاز استان گیلان با اجرای حدود سیصد‌هزارکیلومتر شبکه گذاری و گازدارکردن بالغ بر صد روستا در زمره پیشتازان اجرایط این طرح ملی جای گرفت و در آستانه تبدیل شدن به استان سبز (پوشش ۹۵ درصدی گازروستایی) قرار دارد و این مسئله جز با مدیریت، سخت کوشی و همکاری مجموعه شرکت گاز استان میسر نمی شد.

سال ۹۴ با سرعت گرفتن پیشرفت پروژه ها و به دلیل کثرت آن ها، شرکت کارفرما(شرکت گاز استان گیلان) برای امر نظارت بر امور اجرایی پیمانکارها تصمیم به جذب نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده در قالب نظارت کارگاهی گرفت. کما اینکه در سالیان قبل مهندسین ناظر تحت قراردادهایی با شرکت های مهندسین مشاور مشغول به فعالیت بودند. لازم به ذکر است مجموعه مهندسین مشاور از تعداد حدود هفتاد نفر به حدود ۱۵۰ نفر در سال ۹۴ رسید. باید اذعان کرد این شاهکار وزارت نفت در اجرای بند ق (به زعم مهندس عراقی-مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران) بدون تلاش شبانه روزی این مهندسین و البته بخش های مختلف شرکت گاز و مدیران آن قابل آفریده شدن نبود و حجم کاری که در سالیان قبل شاید در طول چندسال انجام می گرفت در حدود یک سال به ثمر نشست تا دورافتاده ترین روستاهای گیلان از نعمت گاز برخوردار باشند.

حال این کار بزرگ به سرانجام رسیده است و موسم کامیابی وزیدن گرفته است اما نه برای مهندسینی که در سخت ترین شرایط کاری و با وجود مشکلات فراوان از جمله حقوق های معوقه، عدم در نظر گرفتن ردیف شغلی با توجه به سوابق کاری و.. دست از کار نکشیدند. تنها میوه ای که از این درخت موفقیت نصیب ما شده است تعدیل و بلاتکلیفی بوده است. از چند ماه گذشته مدام شاهد تعدیل همکارانمان هستیم و این کنار گذاشته شدن تنها شامل حال ناظرین جدیدی که از سال گذشته به مجموعه اضافه شدند نبوده است. کسانی که سال ها در این مجموعه خدمت کرده اند و برای آن ها هزینه شده است نیز از این تند‌‌باد بی نصیب نبوده اند و خطر تعدیل و کنار گذاشته شدن، مدام بر سر نیروهای حاضر نیز وجود دارد. جای شگفتی است با وجود نیاز به نیروی انسانی شرکت گاز برای نگه داری و تعمیرات تاسیسات اجرا شده باز به جمع قلیل باقی مانده گفته می شود که آن ها نیز جایگاهی و آینده ای نمی توانند برای خود در مجموعه اجرایی و بهره برداری شرکت متصور باشند.

با این اوصاف از جنابعالی تقاضا می شود شیرینی این به ثمر نشستن که یکی از مهم ترین اهداف دولت تدبیر و امید بوده است، به کام ما نیز شیرین شود و تدبیری اندیشیده شود تا حداقل کورسوی امیدی برای مجموعه مهندسین مشاور شرکت گاز استان گیلان برای ادامه همکاری و پیشبرد پروژه ها در فضایی با ثبات تر باز شود تا با قدرت بیش تری در امر خدمت رسانی به مردم این خطه سرسبز اهتمام بورزیم.

زان یار دل نوازم شکریست با شکایت گر نکته‌دانی عشقی بشنو تو این حکایت
بی مزد بود و منت هر خدمتی که کردم یا رب مباد کس را مخدوم بی عنایت

Share