بهزاد مقدم نیا

انباشت زباله در سراوان خطری جدی برای سلامت مردم منطقه

روزانه حدود ۵۰۰ تن زباله شهر رشت در منطقه سراوان سرازیر می‌شود وزباله شهرهای دیگر از جمله لشت نشا و… نیز به این منطقه هدایت می‌گردد. متاسفانه شیرآبه های ناشی از این زباله‌ها به رودخانه زرجوب سرازیر میگردد و این موضوع عواقب زیست محیطی فراوانی را بهمراه دارد.

دفن غیربهداشتی زباله در منطقه سراوان یکی از مشکلات بزرگ زیست محیطی است که عواقب خطر ناکی از جمله آلودگی آب، خاک و… رابهمراه داشته است.

photo_2016-12-03_19-09-27

روزانه حدود ۵۰۰ تن زباله شهر رشت در منطقه سراوان سرازیر می‌شود وزباله شهرهای دیگرازجمله لشت نشا و… نیز به این منطقه هدایت می‌گردد.

متاسفانه شیرآبه های ناشی از این زباله‌ها به رودخانه زرجوب سرازیر میگردد و این موضوع عواقب زیست محیطی فراوانی را بهمراه دارد.

بوی تعفن، آلودگی آب وخاک و… ازجمله مواردی است که بعلت عدم انباشت صحیح زباله در منطقه سراوان طی سالیان گذشته ایجادگردیده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تاکنون حدود ۱۶ هکتارازاراضی جنگلی به همین علت نابود شده‌اند.

اما نکته قابل تأمل دراین خصوص این است که باگذشت سالها از وعده تحقق ایجادتصفیه خانه، دستگاه زباله سوز و… هنوز این مهم محقق نشده است.

مردم منطقه سراوان اخیراً باحلوگیری از تردد خودروهای حمل زباله خواستار رسیدگی وتوجه ویژه مسئوولان به رفع این معضل بزرگ شده‌اند.

کارشناسان معتقدند که انباشت زباله دراین منطقه موجب بروز بیماریهای صعب العلاج در ساکنین این منطقه شده است. تاکنون بارها موضوع زباله‌های سراوان سروصدا به راه انداخته، اما هنوز این مشکل رفع نشده و هرروزشاهد تخلیه زباله شهرداریهای چندشهراستان دراین منطقه هستیم.

متاسفانه مردم سراوان بعلت بی توجهی در فضایی آلوده زندگی می‌کنند واین آلودگی موجب ابتلای آنان به بسیاری از بیماریها شده است.

خرید دستگاه زباله سوز، دفن اصولی زباله در سراوان از جمله راهکارهایی است که می‌تواند این معضل را کنترل وبه مرور برطرف کند.

البته باتوجه به سرازیر شدن شیرآبه زباله‌ها داخل رودخانه زرجوب خطرات ناشی از آن گستره بزرگی را تهدید می‌کند و درواقع تمامی مردم استان به گونه‌ای با این معضل دست به گریبان هستند.

امیداست مسئوولان مربوطه با اقدامی جهادی برای رفع این معضل وارد عمل شوند ودرسالی که به نام اقدام و عمل مزین شده است بااقدام و عمل مناسب و اصولی این معضل بزرگ را برطرف ونگرانیهای مردم را برطرف کنند.

بهزاد مقدم نیا

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share