در سمینار آموزشی پدافند غیرعامل عنوان شد:

از مکان یابی ۵۲ شهر گیلان تا ساخت مراکز اتمی در مناطق صفر مرزی برای کاهش تهدیدات

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرادی با بیان اینکه نیازمندیم تا اطلاعات نقطه به نقطه استان را در اختیار داشته و برای آن برنامه ریزی کنیم اظهار کرد: تاکنون توانستیم در فضای مجازیGIS جانمایی ۵۲ شهر گیلان را انجام دهیم و نخستین استان کشور بودیم که موفق به انجام این کار شدیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر کل پدافند غیر عامل گیلان در سمینار آموزشی پدافند غیر عامل که در سالن اجتماعات راه و شهرسازی گیلان در حال برگزاری است، اظهار کرد: پدافند غیر عامل آینده نگری کردن است و شرط آینده نگری این است که از داشته هایمان اطلاعات درستی داشته باشیم. moradi2016-11-23_18-26-24

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، امیر مرادی با بیان اینکه نیازمندیم تا اطلاعات نقطه به نقطه استان را در اختیار داشته و برای آن برنامه ریزی کنیم اظهار کرد: تاکنون توانستیم در فضای مجازیGIS جانمایی ۵۲ شهر گیلان را انجام دهیم و نخستین استان کشور بودیم که موفق به انجام این کار شدیم.

وی بر لزوم مدیریت به موقع بحران تاکید کرد و افزود: در پدافند غیر عامل یعنی اینکه چنانچه بحران آب برای شهر رشت ایجاد شد بتوانیم آن را مدیریت و از بروز مشکل جلوگیری کنیم.

مرادی با بیان اینکه ماهنوز به الگوی جامع پدافند غیر عامل دست نیافته ایم متذکر شد: در حال حاضر نگاه مدیران به موضوع پدافند غیر عامل نگاه خوبی است.در اقدامات مختلفی که دستگاه‌ها در دست انجام دارند به موضوع پدافند غیر عامل توجه داشته باشیم.

ساخت مراکز اتمی در مناطق صفر مرزی برای کاهش تهدیدات

کارشناس عالی سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این همایش با بیان اینکه ایران بالاترین تهدیدات را در سطح دنیا دارد اظهار کرد: ایران به لطف الهی، حضور رهبری و ایستادگی مردم تاکنون مقتدرانه سرپا ایستاده است.
۵۴۲۵۱
ابراهیمی با بیان اینکه آسیب های جنگ در حیطه فرهنگی و اجتماعی برگشت ناپذیر است، یادآور شد: اهمیت این موضوع به اندازه ای است که رهبر انقلاب بارها بحث فضای مجازی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگهای امروزی زیر ساختهای حیاتی را مورد هجوم قرار می‎دهد افزود: به عنوان نمونه در جنگ آمریکا با عراق زیر ساختهای مخابراتی عراق در ابتدای حمله از کار افتاد اما دشمن تمام مجموعه زیر ساختی را از بین نمی‎برد زیرا بعد از تصرف کشور آن زیر ساختها را خودش در اختیار خواهد گرفت.

کارشناس عالی سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به حلقه های استراتژیک( نظریه واردن ) گفت: در این نظریه به جایگاه رهبری نگاه ویژه ای شده است و تاکید بر لزوم حفظ جایگاه و شانیت رهبری در همین راستا است.

ابراهیمی از مباحث مطرح شده در نظریه واردن را توجه به سیستم حمل و نقل دانست و گفت: باید در شرایط خاص برای تخلیه و اسکان شهروندان یک شهر از قبل برنامه ریزی داشته باشیم. جمعیت مردمی مقوله دیگر نظریه واردن است بطوریکه در زمان محاصره اقتصادی همه نگاهها برای رفع مشکلات به مسوولان معطوف می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار پدافند غیر عامل در ردیف بودجه کشور قرار گرفت، گفت: کشور ما به لحاظ منطقه ای یک موقعیت ویژه دارد و ایران در مرکز انرژی دنیا قرار دارد و همچنین به لحاظ جمعیتی اقوام مختلف با گویشها و مذهب مختلف در کشور حضور دارند و دشمن می‎کوشد تا به این موضوع ورود کند.

کارشناس عالی سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه ایران اسلامی در مقابل تمام قدرتهای استکبارستیزی دنیا ایستاده است، اظهار کرد: مکان یابی مساله ای است که در کاهش آسیبهای اجتماعی می‎تواند به ما کمک کند و در مکان یابی مراکز اتمی جدید معتقدیم که باید در نقاط صفر مرزی کشورها قرار دهیم تا سطح تهدیدات را کاهش دهیم.

به گزارش دیارمیرزا مدیر کل راه و شهرسازی گیلان نیز با تاکید بر اهمیت پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل باید گسترش و مفهوم عام پیدا کند.

خاوری اظهار کرد: برگزاری چنین دوره هایی در تشریح ابعاد گسترده فعالیت فرهنگی پدافند غیرعامل در تمامی موضوعات مثمر می باشد.

Share