در جلسه مشترک کمیسیون بهداشت و عمران شورای شهر رشت مطرح شد

از رمزگشایی علت ریزش آب از روی پل صابرین تا پیشنهاد آسفالت مسیر صیقلان تا مسگران

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با اشاره به وضعیت پل صابرین تصریح کرد: پیمانکار پل صابرین رشت اعلام کرده است که در زمان احداث پل به موضوع آبهای سطحی در مسیر پل توجه داشته است اما به علت آسفالتهایی که بعدا در روی پل صابرین انجام شد مسیر مشخص شده برای خروج آبهای سطحی مسدود شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت در جلسه مشترک کمیسیون بهداشت و محیط زیست و عمران شورای شهر رشت اظهار کرد: پروژه جمع آوری روان آبهای سطحی رشت نقطه عطف کارنامه شورای چهارم است.

شیفت کاری پیمانکاران افزایش یابد

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، فرانک پیشگر با اعلام اینکه انجام کار عمرانی در نیمه دوم سال بعلت شرایط جوی با مشکلات متعددی همراه است، یادآور شد: بهتر است اجرای پروژه های عمرانی بعلت شرایط جوی در شش ماهه نخست سال انجام شود و تاکید دارم که به علت رفع مشکلات ترافیکی ایجادشده شیفت کاری پیمانکاران پروژه دوشیفته شود و حتی در نقاط پرتردد و شلوغ سه شیفته شود تا هرچه سریعتر بار ترافیکی و دیگر مشکلات ناشی از اجرای پروژه هدایت آبهای سطحی شهر رشت برطرف گردد.

وی با اشاره به پرداخت نشدن مطالبات پیمانکاران پروژه هدایت آبهای سطحی رشت خاطرنشان کرد: اخیرا مطلع شده ایم که تاخیر در اجرای برخی از پروژه های مربوط به روان آبهای سطحی رشت بعلت عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران می باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با اشاره به مشکل سرازیری آبهای سطحی از پل صابرین تصریح کرد: بعد از افتتاح پل صابرین مشکل روان آبهای سطحی در این بخش رشت شدت گرفت و ریزش روان آبهای سطحی با آن حجم زیاد از پل صابرین خطرناک است و موجب میشود که دوده و روغن ناشی آسفالت پل بر روی نقاط زیباسازی شده پل سرازیر شود.

پیشگر با بیان اینکه چنین مشکلاتی پیرامون پل ها و دیگر سازه ها و تاسیسات رشت زیاد است، متذکر شد: بنده اعتقاد دارم که واحدی با عنوان واحد تعمیر و نگهداری در شهرداری رشت ایجادشود تا در صورت بروز چنین مشکلاتی بدانیم چه کسی باید پاسخگوی آن باشد.

وی در پایان گفت: در صورت موافقت اعضای شورا این طرح را به شهرداری رشت ابلاغ خواهیم کرد.

نگرفتن پول توجیه مناسبی برای توقف کار نیست

در ادامه جلسه عباس صابر رییس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با بیان اینکه جمع آوری آبهای سطحی آورده ای برای اعضای شورا نداشته است، گفت: این پروژه بر اساس ضرورت و نیاز شهروندان در اولویت کار شورا قرار گرفته است.

صابر با اشاره به اینکه بازدیدهای متعددی تاکنون از پروژه هدایت آبهای سطحی شهر رشت انجام شده است، متذکر شد: شاید شهروندان بعد از اجرای پروژه هدایت آبهای سطحی رشت حتی فراموش کنند که قبلا در آن نقطه از شهر آبگرفتگی ایجاد می شد.

این عضو شورا با بیان اینکه نگرفتن پول توجیه مناسبی برای توقف کار نیست، گفت: وقتی پیمانکاری پروژه را به دست می‎گیرد باید آن را به درستی انجام دهد نه اینکه بخاطر عدم تزریق اعتبارات کار را بخوابند یا ناقص انجام دهد.

وی بر ضرورت افزایش نظارت در این زمینه تاکید کرد و افزود: باید نظارت بیشتری کنیم تاهزینه دوباره ای به شهرداری تحمیل نشود.

دلیل آبگرفتگی پل صابرین

در ادامه این جلسه معاون برنامه ریزی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت، با اشاره به وضعیت پل صابرین تصریح کرد: پیمانکار پل صابرین رشت اعلام کرده است که در زمان احداث پل به موضوع آبهای سطحی در مسیر پل توجه داشته است اما به علت آسفالتهایی که بعدا در روی پل صابرین انجام شد مسیر مشخص شده برای خروج آبهای سطحی مسدود شده است.
جمشیدپور در واکنش به اظهارات پیشگر به راه اندازی واحد تعمیر و نگهداری پل ها و تاسیسات شهرداری رشت اشاره کرد و افزود: این واحد در بسیاری از شهرداریهای کلان شهر کشور وجود دارد و زیر نظر معاونت عمرانی شهرداری مشغول به فعالیت است.

وی از ۱۳هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری برای جمع آوری آبهای سطحی با هزینه ای بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان در ۱۷ نقطه شهر رشت خبر داد و افزود: با پیشرفت کار می‌توانیم این نوید را به مردم شهر رشت بدهیم که پروژه جمع آوری ابهای سطحی تا شش ماهه اول سال ۹۶ به پایان خواهد رسید.

مسیر صیقلان تا مسگران آسفالت شود

در ادامه این جلسه همچنین اسماعیل حاجی پور دیگر عضو شورای شهر رشت با قدردانی از عملکرد معاونت عمرانی شهرداری رشت گفت: اگر می‎خواهیم پیشرفت فیزیکی مناسبی در پروزه جمع آری آب های سطحی داشته باشبم اید تزریق مناسب مادی نیز صورت گیرد.

وی افزود: باید فرصت ها را غنیمت بشماریم چونروزهای افتابی رشت در پاییز و زمستان کم است و باید از فرصت های روزهای صاف استفاده کنیم.

حاجی پور در پایان پیشنهاد آسفالت مسیر صیقلان تا مسگران را برای کاهش بار ترافیکی موجود ارائه کرد.

پول کافی نداریم

در پایان این جلسه همچنین هاجر خرم دل معاون مالی و اداری شهرداری رشت با ارایه گزارش مالی شهرداری گفت: پول کافی برای پرداخت معوقات شهرداری موجود نیست چراکه از ۹۵ میلیارد تومان در آمد مرکز تنها ۴۸ میلیارد وصول شده است.

خرم دل افزود: با توجه به معوقات پیمانکاران شهرداری هنوز نتوانستیم غرامت های سال ۹۲ پیمانکاران را پرداخت کنیم.

Share