گام بزرگ دولت در اشتغال زایی و محرومیت زدایی روستاها به روایت بخشدار خمام

از حمایت صندوق کارآفرینی امید از ۶ روستای خمام تا احداث اولین اسکله شهرستان رشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علیرضا مسچیان در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به انتخاب روستای دهنه‌سر شیجان به عنوان روستای هدف و نمونه‌ی گردشگری گیلان اظهار کرد: با توجه به رایزنی های صورت گرفته روستاهای شیجان، توکسر، فومن محله، میان محله و راسته کنار نیز در کنار دهنه‌سر شیجان از حمایت صندوق کارآفرینی امید برخوردار شده اند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علیرضا مسچیان در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به انتخاب روستای دهنه‌سر شیجان به عنوان روستای هدف و نمونه‌ی گردشگری گیلان اظهار کرد: با توجه به رایزنی های صورت گرفته روستاهای شیجان، توکسر، فومن محله، میان محله و راسته کنار نیز در کنار دهنه‌سر شیجان از حمایت صندوق کارآفرینی امید برخوردار شده اند.photo_2016-11-15_17-12-16

بخشدار خمام با بیان اینکه با اجرای این طرح دولت گام بزرگی در راستای اشتغالزایی و بهبود کیفیت زندگی روستایی برداشته است یادآور شد: علاوه بر آن جاده‌ی انتهای حوزه شهری تا روستای دهنه‌سر شیجان، به جاده‌ای توریستی و مستعد برای سرمایه گذاری و گردشگری تبدیل می‌شود.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید با ورود به این روستاها در زمینه‌های مختلفی از جمله پرورش دام و طیور، توسعه‌ی گردشگری، گردشگری غذا، مشاغل خانگی و صنایع دستی روستایی تسهیلات با سود ۴ درصد به متقاضیان پرداخت می‌کند.

مسچیان به مجاورت روستای دهنه‌سر شیجان به تالاب انزلی اشاره کرد و با اشاره به احداث اولین اسکله شهرستان رشت توسط دهیاری منطقه و آسفالت راه روستایی منتهی به تالاب انزلی اظهار کرد: صدور مجوز و پرداخت تسهیلات برای خرید قایق موتوری در قالب طرح‌های گردشگری وابسته از دیگر اقدامات صورت گرفته در این منطقه بوده است.

بخشدار خمام همچنین از حضور جایکا برای تفکیک زباله از مبدا و ساماندهی و مدیریت پسماند روستای دهنه‌سر شیجان نیز به منظور حفظ مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی خبرداد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به ۸ طرح بومگردی گفت: با اجرای این طرح ها ۳۰ اشتغال موقت و به همین تعداد اشتغال دائم ایجاد شده و با تعداد ۲۵ طرحی که بزودی انجام می شود پیش بینی می شود ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد شود.

بخشدار خمام با بیان اینکه گام بلند برداشته شده در راستای محرورمیت زدایی با تلاش های بی‌دریغ استاندار گیلان صورت گرفته است، یادآور شد: در این بین حمایت ها و تلاش های فرماندار و پیگیریهای مجموعه نمایندگان رشت در مجلس نقش بسیار پررنگی داشته و دارد.

 

Share