از تقدیم استوارنامه تا ملاقات با ملکه الیزابت از زبان بعیدی‌نژاد

حمید بعیدی‌نژاد با اشاره به تقدیم استوارنامه خود به ملکه انگلیس از ابراز امیدواری وی برای ارتقای روابط تهران و لندن خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمید بعیدی‌نژاد در پست جدید اینستاگرام خود با اشاره به تقدیم استوارنامه‌اش به ملکه الیزابت نوشت: «امروز در ملاقاتی که با ملکه الیزابت در کاخ باکینگهام انجام گرفت، استوارنامه خود را رسما به وی تقدیم کردم.

انگلستان کشور سنت‌ها و پروتکل‌هاست و طبیعتا این دیدار و تحویل استوارنامه‌ام دارای پروتکل‌های خاصی است.

کالسکه‌های مخصوص سلطنتی برای بردن سفرا و همسران آن‌ها به اقامت‌گاه سفیر رفته و سپس با گذراندن کل مسیر به کاخ ملکه وارد می‌شوند.

طبق رویه‌های دیپلماتیک سفرا در بدو ورود با تحویل رونوشت استوارنامه خود به وزارت امور خارجه کار رسمی خود را به عنوان سفیر آغاز می‌کنند ولی اصل استوارنامه را در زمان مناسب که معمولا طول می‌کشد، به ملکه می‌دهند.

ملکه انگلستان به گرمی استوارنامه را که به امضای ریاست محترم جمهوری رسیده بود دریافت و ابراز امیدواری کرد که ارتقای جدید روابط دو کشور باعث شود همکاری انگلستان و جمهوری اسلامی ایران هرچه بیشتر منافع دو ملت را دربرداشته باشد. در این ملاقات از جمله در رابطه با شرایط نوین جهان معاصر و چالش‌های جدیدی که این شرایط برای کشورها در آسیا، اروپا، آمریکا و خاورمیانه ایجاد کرده است، گفت‌وگو شد.»

۵۷۳۹۳۸۱۰

Share