در سطح 5 روستا

اجرای طرح نذر پاک با همت موسسه دوستداران سیاهکل+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به همت موسسه دوستداران سیاهکل و با مشارکت بخشداری مرکزی سیاهکل؛ طرح نذر پاک در شهرستان سیاهکل اجرا شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به همت موسسه دوستداران سیاهکل و با مشارکت بخشداری مرکزی سیاهکل؛ طرح نذر پاک در شهرستان سیاهکل اجرا شد.photo_2016-12-02_07-57-08
برای اولین بار در کشور, این طرح که توسط کارگروه آموزش موسسه دوستداران سیاهکل تدوین شده بود در ۵ روستای بیدرون، لیش، مهربن، خرارود و فشتال بخش مرکزی شهرستان سیاهکل با همکاری بخشداری مرکزی و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای فوق در مراسم اربعین حسینی و عزاداری ۲۸ صفر اجرا شد.

در قالب این طرح؛ ۱۰ هزار ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر(گیاهی) بین مردم توزیع و جایگزین ظروف یکبار مصرف پلاستیکی گردید. تفکیک زباله خشک از تر در طول مراسم عزاداری اجرا و همچنین بیش از ۱۰۰ کیلوگرم پسماند غذا نیز جمع آوری و به پناهگاه های حیوانات منتقل شد.
اعضای موسسه دوستداران سیاهکل نیز در تمامی روستاهای شامل این طرح به آموزش چهره به چهره مردم در خصوص مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی پرداخته و راهکارهای لازم جهت کاهش استفاده از پلاستیک را به مردم یادآور شدند.
همچنین در پایان زباله ظروف گیاهی استفاده شده در محلی مشخص دفن گردید تا مراحل تجزیه آن بعد از ۶ ماه توسط کارشناسان موسسه دوستداران سیاهکل مورد بررسی قرار گیرد.
رامین شیرعلی پور مدیر موسسه دوستداران سیاهکل با تشکر از بخشدار مرکزی سیاهکل اعلام داشت: این طرح بخشی از طرح بزرگ موسسه دوستداران سیاهکل با هدف کاهش و به صفر رساندن استفاده از پلاستیک در شهرستان سیاهکل می باشد که قدم های بعدی این طرح به زودی اجرا می گردد.
فاطمه عبدی مدیر کارگروه آموزش موسسه دوستداران سیاهکل نیز هدف از اجرای این طرح را اصلاح الگوی مصرف، بهداشت عمومی و در نهایت محیط زیست سالم عنوان کرد.

Share