روایت آخرین روز پاییزی در غرب گیلان؛

آخرین وضعیت آب و هوا، جاده ها و تعطیلی مدارس در تالش و آستارا

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهرستانهای غرب استان گیلان آخرین روز پاییز را در حالی پشت سر می گذارند که تا ظهر امروز آسمان پوشیده از ابر است و برف دامنه های جنگلی را سفیدپوش کرده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فردین فرتوت نیا رییس اداره هواشناسی آستارا، دمای هوا در این شهر ۲ درجه سانتی گراد و میزان طوبت را ۶۷ درصد اعلام کرد. وی همچنین گفت: وضعیت هوا پایدار و سرعت باد  ۱ تا ۲ متر بر ثانیه است.

فرتوت نیا در ادامه از مواج بودن دریا و نامناسب بودن آن برای ماهیگیری خبر داد.

انور بی نیاز رییس راهداری و امور حمل و نقل آستارا نیز وضعیت تردد را در محورهای مواصلاتی این شهرستان عادی اعلام کرد و گفت: عملیات برف روبی و نمک پاشی به صورت منظم صورت گرفته و تردد در مسیر ارتباطی آستارا اردبیل «گردنه حیران» با زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی، امکان پذیر است. وی از آغاز بارش برف مخلوط با باران در جاده حیران خبر داد.

بی نیاز در مورد مسیر آستارا – تالش که در حوزه کاری وی قرار دارد گفت: این مسیر نیز باز است و بارش خفیف برف، در لیسار تالش گزارش می شود.

افشین حمیدنژاد رییس اداره هواشناسی شهرستان تالش نیز از بارش برف و باران خفیف خبر داد. وی میزان رطوبت هوا را ۸۷ درصد اعلام کرد و از سرعت ۲ متر بر ثانیه ای باد خبر داد.

حمیدنژاد از مواج بودن دریا سخن گفت که ارتفاع امواج در تالش به۲۰ تا ۷۰ سانتی متر می رسد. وی از صیادان خواست با توجه به هشدارهای هواشناسی از رفتن به دریا پرهیز کنند.

غلامحسین بخت شاهی رییس راهداری و امور حمل و نقل تالش در ادامه از بارش ۸۰ سانتی متری برف در جاده اسالم – خلخال معروف به «الماس» خبر داد که این بارش به صورت خفیف وجود دارد.

بخت شاهی تاکید کرد: تردد در این مسیر با زنجیر چرخ امکان پذیر است و ۱۴ نفر از نیروهای این اداره در این مسیر با انواع ماشین آلات راه سازی و کامیون، در راهدارخانه لرزره مستقر هستند.

وی تصریح کرد: تمام این مسیر برفروبی و نمک پاشی شده است.

 این مقام دولتی از کسانی که قصد عبور از این مسیر را دارند خواست تا به زنجیر چرخ و وسایل زمستانی مجهز باشند.

وی افزود: راه های ارتباطی کوهستانی شهرستان از جمله محور مواصلاتی تالش – آق اولر که دیروز به دلیل بارش برف مسدود شده بود، با تلاش مامورین راهداری این شهرستان بازگشایی شد.

آموزش و پرورش تالش نیز با صدور اطلاعیه ای مدارس مناطق کوهستانی تالش را به دلیل بارش سنگین برف، تعطیل اعلام کرد.

Share