در یکصد و شصت‌ و‌ هشتمین جلسه شورای شهر رشت مطرح شد

یک بام و دو هوای شورا در خرید امتیاز سپیدرود در سایه موافقت با کمک ۸۴۱ میلیون تومانی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، گفتنی است اظهارات اعضای شورا در خصوص خرید امتیاز سپیدرود درحالی صورت می گیرد که پیش از این کمیسیون مشترک برنامه و فرهنگی با لایحه خرید امتیاز سپیدرود رشت موافقت شده بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در یکصد و شصت‌ و‌ هشتمین جلسه شورای شهر رشت مسعود کاظمی با تبریک هفته وحدت گفت: وحدت بین مسلمان بهترین ابزار برای مقابل با دشمنان اسلام است.

وی با اشاره به بازگشت محمود باقری از سوریه گفت: دفاع از حرم عمه سادات دلیل نمی‎خواهد و تنها دل است که راهنمای هدایت مسلمانان است.

 باقری: سردار سلیمانی گفت من یک رشتی هستم!

در ادامه محمود باقری خطیبانی که اولین جلسه خود را در شورا پس از بازگشت از سوریه تجربه می کرد با اشاره به سفرش به کشور سوریه اظهار کرد: من با دیدن آنجا متوجه شدم که جایگاهم کجاست و مطمئم با اعزام بعدی گیلانیان بار دیگر به سوریه اعزام خواهم شد.

باقری خطیبانی در ادامه گفت: سردار سلیمانی در جمع گیلانیان حضور پیدا کرده بودند و گفتند که نبل و الزهرا با همت گیلانیان آزاد شد و شهر حلب مدیون فرزندان گیلان است. افتخار میکنم که بگویم من هم یک رشتی هستم.

این عضو شورا همچنین از حضور خود در محل شهادت تعدادی از گیلانیان مدافع حرم خبرداد.

شیرزاد: سامانکده زنان هرچه زودتر به بهره برداری برسد

در ادامه جلسه شورا فاطمه شیرزاد با اشاره به تقویت و توسعه ورزش بانوان گفت: حوزه مدیریت شهری توسعه پارک بانوان را باید در اولویت قرار دهند. و سالن باقرآباد که تنها سالن مختص بانوان شهر رشت است نوسازی و بهسازی شود.

وی بر لزوم سرعت بخشیدن به احداث سامانکده زنان تاکید کرد و گفت: این سامانکده باید هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

شیرزاد با اشاره به سخنان شهردار رشت در خصوص اینکه» ۸ بدهکار دانه درشت بدهی خود را به شهرداری پرداخت کرده اند» اظهار کرد: شهرداری این پول را صرف پرداخت معوقات حقوق کارکنان، بیمه و… شود.

حاجی پور: باید از سپیدرود حمایت کرد

اسماعیل حاجی پور دیگر عضو شورای شهر رشت با بین اینکه سپیدرود رشت در حال کشیدن نفسهای آخر است یادآور شد: اگر امروز چاره ای اندیشیده نشود بعد اچیزی جز حسرت باقی نمی ماند.

حاجی پور با بیان اینکه تیم های فوتبال رشت مظلوم واقع شده اند، متذکر شد: داماش و سپیدرود در حال دست و پا زدن هستند و باید از آنها حمایت کرد. ماقبلا هم موضوع خرید امتیاز سپیدرود را مطرح کردیم اما آن زمان به ما اعلام کردند که از لحاظ قانونی شهرداری نمی‎تواند تیمداری کند. در هر صورت سپیدرود تیمی است که اگر هم اکنون مورد حمایت قرار نگیرد باید آن را باطل شده بدانیم.

این عضو شورا با انتقاد از برخی اظهار نظرات متذکر شد: هرگاه موضوع حمایت از سپیدرود و داماش مطرح میشود برخی موضوع را به انتخابات ربط می‎دهند درحالی که این اصلا واقعیت ندارد.

حاجی پور باحمایت از خرید امتیاز سپیدرود رشت گفت: متاسفانه در تصمیمات اعضای شورا افراد بیرونی دخالت دارند.

حمایت نیکومنش از خرید امتیاز سپیدرود

مظفر نیکومنش نودهی نیز در ادامه این جلسه اظهارکرد: اعتقاد دارم باید باخرید امتیاز سپیدرود رشت از این تیم‌ مردمی حمایت شود. هم اکنون بسیاری از شهرداریهای کشور تیم های فوتبال قوی دارند و از آنها حمایت میشود.

این عضو شورا با بیان اینکه طرف حساب شورای شهر و شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان گیلان است متذکر شد: شکایت پورمحسن ربطی به شورای شهر ندارد و همه باید به دنبال حمایت از ورزش باشیم.

از موافقت با کمک مالی تا مخالفت با خرید امتیاز

در ادامه رفیعی نوده با مخالفت از خرید امتیاز سپیدرود توسط شهرداری اظهار کرد: تا زمانی که در مورد هزینه های این تیم و همچنین وضعیت شکایت پورمحسن مدیرعامل سابق باشگاه روشن نشده است بهتر است برای حل مشکل سپیدرود با لایحه کمک مالی به آن موافقت شود تا وقت بیشتری برای بررسی مسائل داشته باشیم.

رجبی ویسرودی نیز با تکرار اظهارات رفیعی نوده با مخالفت خود با خرید امتیاز سپیدرود تاکید کرد.

موسوی روزان نیز به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی پیشنهاد کرد که کارگروهی جهت بررسی بیشتر خرید امتیاز سپیدرود با حضور اعضای شورا، شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان تشکیل شود.

واثق کارگرنیا در اعتراض به تصمیم ریاست شورا مبنی بر عدم مطرح شدن لایحه خرید امتیاز سپیدرود اظهار کرد: در جلسه امروز می بایست لایحه خرید امتیاز مطرح می شد نه لایحه کمک مالی به این تیم.

مسعود کاظمی نیز از نظرات رفیعی نوده و موسوی روزان حمایت کرد و گفت: لایحه خرید سپیدرود نیازمند بررسی بیشتر است.

رضا رسولی نیز در موافقت در حمایت از خرید سهام سپیدرود گفت: در جلسات گذشته تاکید شد، اگر کسی حقی در این روند واگذاری داشته است، حق وی قابل نفی نیست.

گفتنی است اظهارات اعضای شورا در خصوص خرید امتیاز سپیدرود درحالی صورت می گیرد که پیش از این کمیسیون مشترک برنامه و فرهنگی با لایحه خرید امتیاز سپیدرود رشت موافقت شده بود(اینجا)

در پایان جلسه امروز اعضای شورا با لایحه کمک ۸۴۱ میلیون تومانی به تیم سپیدرود رشت موافقت کردند.

در این جلسه همچنین با لایحه کمک هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به روشنایی پل زیر گذر شهید رجایی و پل شهید خوش انس موافقت شد و یک فوریت دستور کار تقسیط بدهی مودیان شهرداری رای آورد.

از سوی دیگر درحالی که شهردار رشت از ساعت ۱۱ برای پاسخگویی به سوالات سه تن از اعضای شورا در صحن حضور پیدا کرده بود در نهایت فرصت پاسخگویی نیافت و این موضوع اعتراض برخی اعضای شورا را نسبت به روند برگزاری مدیریت جلسه توسط کاظمی به همراه داشت.

Share