اصغریان خبرداد:

هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان گیلان افتتاح می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اصغریان گفت: همچنین هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان گیلان، صبح یکشنبه در ۵۲ غرفه گشایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس ستاد جشنواره هفته‌ی پژوهش و فناوری گیلان گفت: ویژه برنامه‌های هفته‌های پژوهش و فناوری امسال با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.asgharian2016-10-16_19-50-35

معاون استاندار گیلان و رئیس ستاد جشنواره هفته‌ی پژوهش و فناوری استان گیلان گفت: ستاد برگزاری هفته‌ی پژوهش و فناوری همه ساله برنامه‌های متعددی را با همکاری سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و مؤسسات مرتبط برگزار می‌کند که ویژه برنامه‌های این هفته با شعار پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری؛ زیربنای اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.

محمدحسین اصغریان گفت: شناسایی توانمندی‌های پژوهش و فناوری مراکز تحقیقاتی و پژوهشگران برتر، امکان تجاری سازی یافته‌های پژوهش و فناوری، فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران، برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی و فرهنگ سازی برای نهادینه کردن پژوهش در جامعه از اهداف برگزاری هفته‌ی پژوهش و فناوری است.

وی افزود: همچنین هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان گیلان، صبح یکشنبه در ۵۲ غرفه گشایش می‌یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با بیان اینکه اختتامیه این نمایشگاه و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده چهارشنبه برگزارمی‌شود،  گفت: امسال به منظور فرهنگ سازی و تشویق دانش آموزان جوایز ویژه‌ای به دو پژوهشگر برتر این بخش نیز اهداء می‌شود.

 اصغریان افزود: هفته پژوهش و فناوری، هفته ای است که فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش وفناوری در کشور فراهم می آورد تا کلیه ذی نفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعیت موجود در کشور برای آینده، برنامه ریزی و اقدامات بهتر و مهم تری را در دستور کار خود قرار دهند.

مراسم استانی هفته‌ی پژوهش و فناورزی از پانزدهم تا بیستم آذر ماه برگزار می‌شود.

Share