ضرغامی:

۴۴۴ روز اشغال سفارت آمریکا دستاوردهای زیادی داشت/پس از انتخابات سعی شد نمایندگان مجلس به دو قسمت برجام‌یان و نابرجام‌یان تقسیم شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: غربی‌ها اذعان می‌کنند که ایران جنگ نرم را از غربی‌ها و به ویژه آمریکا در منطقه برده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، سیدعزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران(جمعه ۱۴ آبان‌ماه) گفت: روز ۱۳ آبان سالگرد تبعید حضرت امام(ره)، روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی است که به نوعی با مسئله استکبارجهانی و جنایت‌ها و ظلم‌هایی که آمریکای جهانخوار ضد مردم ایران داشته، مرتبط است.۱۳۹۵۰۸۱۴۱۵۰۵۴۱۹۸۹۱۰۳۸۴۴

وی با بیان اینکه جوامع به دو بخش زنده و مرده تقسیم می‌شوند، ادامه داد: جامعه مرده جامعه‌ای است که در مقابل حرکت‌های ایذایی از خود واکنشی نشان نمی‌دهد، اما جامعه زنده جامعه‌ای است که در مقابل حرکت‌های ایذایی حرکت نشان می‌دهد و در برابر هر عملی یک عکس‌العمل نشان می‌دهد. جامعه‌ای که مرده باشد باید منتظر این باشد که بلاهای زیادی بر سرش بیاید.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به فلسفه تسخیر لانه جاسوسی گفت: ۹ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام‌خمینی(ره‌) فرمایشات متعددی درباره اینکه خطر آمریکا را در کشور باید جدی بگیریم، داشتند که عمدتا دولت موقت یا حساسیتی نسبت به آن نداشت و یا اعتقادی به آن فرمایشات نداشت و یا رفتار مشکوک در قبال آنها داشت که بعدها با افشای اسناد کشف شده از لانه جاسوسی مشخص شد که دولت موقت با آمریکایی‌ها در ارتباط بوده و حتی سخنگوی دولت موقت جاسوس آنها بود.

ضرغامی با بیان اینکه در تسخیر لانه جاسوسی دانشجویان پیرو خط امام به فرمایشات امام‌خمینی(ره) لبیک گفتند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی سعی داشتند توطئه‌های امنیتی و قومیتی را در ایران طراحی کنند که با حمایت از چپی‌ها که می‌توانستند یک انقلاب را نابود کنند دست به اقداماتی زدند که ناموفق بودند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها سعی داشتند از طریق لانه جاسوسی خود اقداماتی را در ایران انجام دهند، گفت: اقداماتی همچون تداوم دخالت‌ها در ایران و دامن زدن به مسائل قومیتی در زمانی اتفاق افتاد که دولت موقت حساسیتی به آنها نشان نمی‌داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود دانشجویان به طور نمادین و افشاگرانه چهار روز لانه جاسوسی را در دست بگیرند، گفت: ما فکر نمی‌کردیم دو ترم درسهای‌مان تعطیل شود، مردم در حمایت از دانشجویان به صحنه آمدند و نگذاشتند این آتش خاموش شود، اگرچه پشتیبانی امام راحل از دانشجویان را نباید در این موضوع نادیده گرفت.

ضرغامی با بیان اینکه دانشجویانی که در تسخیر لانه جاسوسی نقش داشتند بعدها همگی از عناصر تاثیرگذار انقلاب اسلامی شدند، گفت: اگر افراد کمی نیز هستند که از شرکت در تسخیر لانه جاسوسی پشیمان و شرمنده هستند و مطالبی را نقل می‌کنند اینها قابل اعتنا نیستند. بیش از ۳۰ نفر از آنهایی که در روز ۱۳ آبان ۵۸ حضور داشتند در دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه ۴۴۴ روز اشغال سفارت آمریکا در تهران دستاوردهای زیادی داشت، گفت: اولین دستاورد آن از بین رفتن انتقال رسمی اطلاعات به دلیل قطع رسمی روابط بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مختل شدن سیستم‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا بر اثر افشار ارتباط‌های آنها و برملا شدن دست تعداد قابل توجهی از دست‌اندرکاران در جهت ارتباط با بیگانگان و اتحاد و انسجام نیروهای انقلاب و تمرکز بر روی دشمن اصلی که وحدت ملی ایجاد کرد، از جمله دستاوردهای اشغال سفارت آمریکا در سال ۵۸ بود.

ضرغامی اظهار کرد: امروز ملت ایران در یک نقطه نظر اشتراک دارند و آن این است که اتفاقاتی که در کشور و جهان می‌افتد منشاء اصلی آن آمریکاست که سعی دارد با رخنه در صفوف و هدایت افکارعمومی به ملت‌های جهان ضربه بزند که تاکنون در برابر ملت ایران این توطئه‌ها ناموفق بوده است.

وی با اشاره به امضای برجام بین ایران ۱+۵ و با بیان اینکه برجام یک داد و ستد بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران در این موضوع به خوبی به تعهدات خود عمل کرده اما طرف مقابل این کار را انجام نداده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه پس از امضای برجام سعی شد در داخل ایران دو قطبی ایجاد شود افزود: پس از انتخابات مجلس دهم سعی شد نمایندگان مجلس به دو قسمت برجام‌یان و نابرجام‌یان تقسیم شوند که اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا بودند.

ضرغامی با بیان اینکه امروز عمده تعهدات طرف غربی در اجرای برجام اجرا نشده، به برخی از اقدامات دولت آمریکا پس از امضای برجام اشاره کرد و گفت: اقدامات مقامات آمریکایی در دو دسته اقدامات و اظهارات آنها بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: به طور مثال جان‌کری در دانشگاه یا در یک نشست به صراحت می‌گوید اگر رفتار جمهوری اسلامی پس از برجام اینگونه باشد، نباید توقع داشته باشید توافقاتی که حتی روز کاغذ آورده شده عملی شود. آنها به خود اجازه می‌دهند درباره دفاع موشکی، حقوق بشر علیه ایران اظهارنظر کنند.

رئیس اسبق رسانه ملی با انتقاد از ادبیات برخی دولتمردان در مواجهه با آمریکا گفت: برخی از دولتمردان در رسانه ملی می‌گویند به ما فلان مجوز و یا اجازه داده شد که فلان کار را کنی؛ این فاجعه است که کسانی دیگر به ما مجوز یا اجازه انجام کاری را بدهند.

ضرغامی با بیان اینکه غربی‌ها خود اعتراف می‌کنند که در منطقه سیاست‌های ایران موفق‌تر از آنها بوده، تصریح کرد: آنها خودشان اذعان می‌کنند که ایران جنگ نرم را از غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها در منطقه برده است.

Share