استاندار گیلان خبر داد:

۱۵ میلیارد تومان برای احیای رودخانه‌های رشت اختصاص داده شد/نیازی به حضور استاندار با چکمه در معابر رشت نیست/ تشکیل جلسه پدافند غیرعامل در محل دفن زباله سراوان/۹۰ درصد از روغن خوراکی کشور وارداتی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان خواستار تلاش ویژه اعضای هیأت دولت برای مقابله با سنبل آبی در استان شد و بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد برای مقابله با گیاه سنبل آبی به میدان آمدند اما با کندن این گیاه در تالاب‌های استان و اهدای جایزه به بنده هنوز کار تمام نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمدعلی نجفی ظهر امروز در جلسه پدافند غیرعامل گیلان با اشاره به اینکه تا دو سال گذشته بسیاری از مسؤولان و مدیران از پدافند غیرعامل اطلاعی نداشتند، اظهار کرد: تلفیق پدافند عامل و غیرعامل و همچنین پیشگیری، برنامه‌ریزی و شناخت از تهدیدها حائز اهمیت است.۱۳۹۵۰۸۰۶۰۰۰۶۹۵_photoa

وی به موفقیت گیلان در بخش‌های عامل و غیرعامل پدافند اشاره کرد و افزود: برف در سال ۹۲، طوفان‌ها و سیل‌های مختلف در استان داشتیم و این موارد به‌خوبی مدیریت شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تمام شهرداران در حوزه مدیریت شهری به کمک فرمانداران آمدند، تصریح کرد: مدیریت شهری رشت خود را برای مقابله با بحران‌ها مصون کرده و دیگر نیازی به حضور استاندار با چکمه در معابر این شهر نیست.

نجفی بر استفاده از فرصت پدافند غیرعامل تأکید کرد و گفت: نیاز است به زیرساخت‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی، گیلان را دارای زیبایی‌ها و سرسبزی خواند و بیان کرد: استفاده از نعمت الهی باران در استان حائز اهمیت است و پدافند غیرعامل باید برای استفاده از این ظرفیت برنامه‌ریزی داشته باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه سالانه یک‌هزار میلی‌متر باران در استان می‌بارد، خاطرنشان کرد: آب باران وارد رودخانه‌ها، تالاب‌ها و دریا می‌شود و با احداث سدهای لاستیکی می‌توان آن را مدیریت کرد.

نجفی به آفت مگس زیتون اشاره کرد و یادآور شد: به آفت مذکور به طور ویژه پرداخته شده اما مقابله با آفت مگس زیتون از وظایف سازمان جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از روغن خوراکی کشور وارداتی است، اظهار کرد: بهترین محصول زیتون را داریم و باید از آن به بهترین روش استفاده مطلوب داشته باشیم.

استاندار گیلان، خواستار تلاش ویژه اعضای هیأت دولت برای مقابله با سنبل آبی در استان شد و بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد برای مقابله با گیاه سنبل آبی به میدان آمدند اما با کندن این گیاه در تالاب‌های استان و اهدای جایزه به بنده هنوز کار تمام نشده است.

نجفی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست برای مدیریت گیاه سنبل آبی باید برنامه داشته باشد، تصریح کرد: مدیریت مقابله با تهدیدهای زیستی در گیلان نیازمند دل‌سوزی و حضور انقلابی مسؤولان در عرصه است.

وی در ادامه از تشکیل جلسه پدافند غیرعامل گیلان در محل دفن زباله سراوان رشت خبر داد و افزود: مردم منطقه سراوان از بوی تعفن زباله در رنج هستند اما در دنیا از زباله به عنوان سرمایه استفاده می‌کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه معضل زباله سراوان برای ما بلا شده است، خاطرنشان کرد: مدیریت پسماند در منطقه مذکور نیازمند حرکت برنامه‌محور است.

نجفی به کمک ۱۱ میلیارد تومانی محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور برای احداث کارخانه زباله‌سوز در سراوان رشت اشاره کرد و یادآور شد: ۱۵ میلیارد تومان از مصوبات ۵۰ میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور به گیلان برای احیای رودخانه رشت اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه احیای رودخانه‌های گوهررود و زرجوب وارد فاز عملیاتی شده است، اظهار کرد: از ظرفیت مذکور باید به عنوان پایلوت در گیلان استفاده کنیم.

استاندار گیلان در پایان، خواستار مشخص کردن تعداد پروژه‌های مصون‌سازی پدافند غیرعامل در استان شد و بیان کرد: گیلان با جمعیت ۲.۵ میلیون نفری اما به طور متوسط با ۵.۵ میلیون نفر جمعیت مواجه است و از ۴۱ حوادث غیر مترقبه در جهان تعداد ۳۴ حادثه در این استان اتفاق می‌افتد.

tel final1

 

Share