رئیس بنیاد مسکن رودسر با قدردانی از نماینده، فرماندار و امام جمعه شهرستان خبرداد

۱۰۰ درصد روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان رودسر دارای طرح هادی هستند/۵۴ واحد مسکونی تا دهه فجر تحویل داده می‎شود/ارتقای درجه بنیاد مسکن رودسر در استان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بلندپایه از برخورداری ۶۰ درصد روستاهای شهرستان رودسر در مهر ماه ۹۴ از طرح هادی خبرداد و افزود: بعد از روی کارآمدن بنده و در ادامه تلاش همکاران پیشین طی این ۸ ماه صد در صد روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان دارای طرح هادی شده اند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا بلندپایه در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه در حوزه عمران روستایی سه مقوله مورد نظر است که یکی از آنها بحث تهیه طرح هادی است، اظهار کرد: در تهیه طرح هادی به عنوان عالی ترین سند جامع توسعه همه جانبه پایدار در روستا که تمام نیازمندیهای جامع یک روستا را حداقل در یک افق ده ساله ترسیم می‌کند، رودسر جهش خوبی داشته است.photo_2016-10-27_21-33-36

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رودسر با بیان اینکه ۲۳۸ روستا از ۴۰۰ روستای این شهرستان دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار هستند اشاره کرد: طبق هدف برنامه پنجم توسعه بنیاد مسکن موظف به تهیه طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار بود.

وی از برخورداری ۶۰ درصد روستاهای شهرستان رودسر در مهر ماه ۹۴ از طرح هادی خبرداد و افزود: بعد از روی کارآمدن بنده و در ادامه تلاش همکاران پیشین طی این ۸ ماه صد در صد روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان دارای طرح هادی شده اند.

بلندپایه گفت: اجرای بهسازی و ساماندهی فضاهای سکونتی در روستاها طی یک بسته مشخص در راستای طرح هادی صورت می گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رودسر خاطرنشان کرد: تا مهرماه ۹۴ شاخص برخورداری آسفالت طرح هادی شهرستان ۲۰.۶ بود و امروز این شاخص با توجه به بهره مندی از قیر رایگان به ۲۵.۲ درصد رسیده است، درحالیکه شاخص استانی ۳۱ درصد است و رودسر همچنان ۶ درصد در این زمینه عقب است.

بلندپایه افزود: امسال با همت نماینده و فرماندار محترم اعتبار خوبی در کمیته برنامه ریزی برای بنیاد مسکن درنظر گرفته شده و با ۳ میلیارد و ۷۶ میلیون تومان از محل های مختلف درآمدی دومین دستگاهی بودیم که بالاترین رقم به آن اختصاص پیدا کرده است.

وی سهمیه قیر رایگان را در سال گذشته یک هزار و ۱۱۶ اعلام کرد و گفت: ۴ برابر سهمیه توانستیم از سهمیه قیر رایگان استفاده کنیم تا بیش از ۱۸ روستا با طول بیش از ۱۸ کیلومتر آسفالت شوند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رودسر گفت: در بحث صدور سند مالکیت روستایی علی رغم مشکلاتی که در بخش رحیم آباد و چابکسر به خاطر وجود املاک بنیاد مستضعفان وجود داشته بیش از ۹ هزار جلد سند مالکیت صادر شده است.

وی افزود: در مبحث بازسازی مسکن روستایی طی یک سال اخیر تعداد ۱۴۰۰ واحد مسکونی مقاوم روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان و با سقف فردی ۱۵ میلیون تومان در اختیار مردم قرار گرفته است و در بحث تعمیرات نیز طی یک سال اخیر به ۹۰ واحد با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

بلندپایه اظهار داشت: در حوادثی از قبیل آتش سوزی و سیل نیز طی یک سال اخیر حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار بین ۶۰۰ واحد مسکونی توزیع شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رودسر یادآور شد: در راستای ادامه فعالیت دولت قبلی در مسکن شهری برای ۲ هزار و ۳۷۷ واحد مسکن مهر خودمالکی اعتبار ۴ میلیارد و ۷۵۴ میلیون تومان توزیع شده و در مسکن مهر گروهی نیز ۲۰۸ مسکونی در سه فاز مختلف تحویل مردم شد و ۵۴ واحد مسکونی که تا این لحظه دارای پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد بوده تا دهه فجر به مردم تحویل داده می شود و برای این ۲۰۸ واحد بالغ بر ۱۰ میلیارد هزینه شده است.

بلندپایه همچنین ارتقای درجه شهرستان رودسر در استان از درجه سه به درجه دو را یکی از اتفاقات خوب چند وقت اخیر ذکر کرد.

وی در پیاان با قدردانی از تلاش های دکتر عباسی نماینده رودسر در بحث قیر رایگان و مهندس جانبازی فرماندار شهرستان در بخش تعیین اعتبارات کمیته برنامه ریزی اظهار کرد: از بخشداران، دهیاران و اعضای روستا که یار و یاور بنیاد در خط مقدم آبادانی هستند، از امام جمعه شهرستان رودسر حاج آقا روحانی و ائمه جمعه بخش ها و ریاست بنیاد مسکن گیلان و اصحاب رسانه نیز بابت انعکاس خبری رویداهای مرتبط با حوزه بنیاد مسکن تشکر می‎کنم.

tel final1

Share