روحانی در جمع مردم اراک مطرح کرد

یک رهبر و یک دولت بیشتر در این کشور وجود ندارد/آدم دروغ‌گو انقلابی نیست، آدم فحاش انقلابی نیست/مسابقه جهانی برای سرمایه‌گذاری در ایران/ معضل اصلی امروز «عدم رونق اقتصادی» است/ انتخاب بین ترامپ و کلینتون انتخاب بین بد و بدتر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روحانی گفت: در سال‌های قبل در دنیا مسابقه بود برای تهدید ایران، مسابقه بود برای فشار به ایران، مسابقه بود برای تحریم ایران عزیز، اما امروز در سراسر دنیا مسابقه برای ارتباط با ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پیش از ظهر امروز با اشاره به اینکه آیا کسی هست که از لغو ۶ قطعنامه ظالمانه علیه ملت خوشحال نباشد، اظهار کرد: ما باید از فضای بعد از برجام استفاده کنیم.rohani336137040659200

وی ادامه داد: تمام سفرهای خارجی برای رونق اقتصادی کشور، برای آن است که در آسیا و اروپا، آمریکا و آفریقا بتوانیم رونق تجاری، سرمایه‌گذاری خارجی در ایران، آوردن فناوری نوین را آماده کنیم.

رئیس جمهور بیان کرد: چرا باید صادرات کشورهای هم سن و سال ما در منطقه آسیا در سال بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار باشد و صادرات ما ۵۰ میلیارد؟ ایران عظیم، ایران با عظمت این همه سرمایه انسانی، خدادادی دارد، آیا ما باید در گندم و ذرت و برنج و شکر به دیگران نیازمند باشیم، آیا نباید در مسیر خودکفایی حرکت کنیم، آیا نباید از فناوری نوین در بخش کشاورزی استفاده کنیم.

روحانی تصریح کرد: در بخش صنعت، معدن و تجارت بعد از برجام یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون سرمایه خارجی وارد کشور شده است، قراردادها منعقد شده است، طرح‌های اقتصادی ما نسبت به مدت مشابه دو برابر شده است.

وی گفت: در دولت ۳ میلیارد و ۸۹۰ میلیون دلار سرمایه خارجی برای ۱۳۳ طرح جذب کشور شده که از این تعداد ۵۸ طرح تکمیل و بهره‌برداری شده و ۷۵ طرح در حال تکمیل برای بهره‌برداری است.

رئیس جمهور اظهار کرد: ما این همه تلاش را انجام دادیم تا فضا برای حرکت آماده شود، دیروز اگر می‌خواستیم راه برویم و بدویم زنجیر تحریمی که روی پاهای اقتصاد ایران بود مانع بود، امروز دیگر زنجیر نیست، اما باید حرکت کنیم.

روحانی ادامه داد: ما هستیم که باید حرکت کنیم، مانع اصلی برداشته شده، روابط بانکی ما با دنیا برقرار شده و روز به روز این روابط گسترده‌تر خواهد شد.

وی تاکید کرد: آنهایی که فکر می‌کنند با حرف‌های نادرست می‌توانند ملت ایران را مأیوس کنند در خط اشتباه به سر می‌برند.

رئیس جمهور افزود: امروز باید ادبیات ما ادبیات امید باشد، مردم ایران، امروز باید ادبیات ما ادبیات انسجام، اتحاد و وحدت ملی باشد، اجازه ندهید عده‌ای گفتمان یاس و فروپاشی مدیریت این ملت را ترویج و تبلیغ کنند.

روحانی تصریح کرد: آدم دروغ‌گو انقلابی نیست، آدم فحاش انقلابی نیست، آنها که از یاس سخن می‌گویند با انقلاب ایران رابطه‌ای ندارند.

وی گفت: آنها که فکر می‌کنند تنها دو مسیر در کشور وجود دارد در خطا هستند، یک خط در این کشور بیشتر نیست، یک رهبر و یک دولت بیشتر در این کشور وجود ندارد.

رئیس جمهور اظهار کرد: برای عظمت کشور، برای سلامتی رهبر، برای رونق کشور و برای سربلندی ایران همواره دست ما به سوی آسمان است و بی تردید دعای شما را خداوند مستجاب می‌کند.

روحانی ادامه داد: در سال‌های قبل در دنیا مسابقه بود برای تهدید ایران، مسابقه بود برای فشار به ایران، مسابقه بود برای تحریم ایران عزیز، اما امروز در سراسر دنیا مسابقه برای ارتباط با ایران است.

وی بیان کرد: امروز در سراسر دنیا مسابقه برای سرمایه‌گذاری در ایران است، امروز در سراسر دنیا مسابقه برای ارتباط تجاری با ایران است.

رئیس جمهور افزود: آینده ما روشن است، مسیر ما روشن است، ما باید اجازه ندهیم عده‌ای در این کشور اخلاق ضدحسینی و عاشورایی را ترویج کنند، ما باید تلاش کنیم در این کشور اخلاق محمدی استقرار پیدا کند.

رئیس جمهور افزود: افتخار ملت ایران، اسلام است، این ملت اجازه نخواهند داد عده‌ای اخلاق را در جامعه سرکوب کرده و اتهام و دروغ و تهمت را شایع کنند.

وی همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: انتخاب بین ترامپ و کلینتون انتخاب بین بد و بدتر است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات استان مرکزی و درخواست‌های مردم این استان گفت: یکی از مطالبات مهم و اصلی مردم استان مرکزی در کنار رونق اقتصادی و اشتغال، مسئله آلودگی هوا و محیط زیست است که من به شما حق می‌دهم، بار سنگین صنعت کشور بر دوش شماست و سالیان دراز این آلودگی‌ها را تحمل کردید.

وی تصریح کرد: بخشی از آلودگی‌ها ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی و حمل و نقل خودروها و بخشی دیگر ناشی از گرد و غبارها است که در بخش اول اقدامات خوبی صورت گرفته و در حال انجام است و دولت از هیچ تلاشی در راستای آن فروگذار نخواهد کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: استفاده از بنزین یورو ۴، گازسوز شدن کوره‌های آجرپزی و تأمین سوخت نیروگاه از گاز از اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آلودگی‌هاست.

وی افزود: از آنجا که نیروگاه در مقطعی از سال از سوخت مازوت استفاده می‌کرد، به وزیر نفت دستور دادیم سوخت مازوت نیروگاه برای همیشه قطع و گاز مورد نیاز آن تأمین شود.

روحانی گفت: بر اساس تصمیم هیأت وزیران ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور انتقال بخش آندسازی شرکت ایرالکو به خارج از محدوده شهری اختصاص پیدا خواهد که این اقدام باید ظرف ۲۴ ماه صورت گیرد.

وی اظهار کرد: در بخش گرد و غبار تالاب میقان نیز قرار است ۵ هزار هکتار از اراضی تالاب میقان با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان بیابان‌زایی شود، همچنین ۷۰۰ هکتار از اراضی این منطقه به منظور کاشت درختان و گیاهان پوششی به شهرداری اراک واگذار خواهد شد.

رئیس جمهور ادامه داد: بر اساس آمار محیط زیست تعداد روزهای پاک و سالم اراک در سال ۹۲ بالغ بر ۲۵۰ روز، سال ۹۳ بالغ بر ۳۱۵ روز، سال گذشته ۳۲۹ و در ۶ ماه اول امسال ۱۱۱ روز بوده است.

tel final1

Share