گیلان جزء شش استان برتر با بیش از ۹۵ درصد ضریب دقت در سرشماری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کیوان محمّدی رئیس سازمان و مدیر اجرایی سرشماری استان گیلان در جریان این بازدیدها در جمع خبرنگاران هدف از این بازدیدها را تقدیر و تشکر از فرمانداران و اعضای ستاد و پرسشگران سرشماری، ارزیابی از نظرکیفیت پرسشگری، بررسی و حل مشکلات احتمالی عنوان کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کیوان محمّدی رئیس سازمان و مدیر اجرایی سرشماری استان گیلان در جریان این بازدیدها در جمع خبرنگاران هدف از این بازدیدها را تقدیر و تشکر از فرمانداران و اعضای ستاد و پرسشگران سرشماری، ارزیابی از نظرکیفیت پرسشگری، بررسی و حل مشکلات احتمالی عنوان کرد و گفت: هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهرماه در دو مرحله اینترنتی و حضوری آغاز و تا ۲۸ آبان ماه ادامه دارد.۲۰

کیوان محمّدی با اشاره به اجرای سرشماری اینترنتی در گیلان افزود: با توجه به ضریب پوشش اینترنت در استان موفق شدیم ۳ درصد بالاتر از میانگین کشوری (حدود ۵۰ درصد) این مرحله را به اتمام برسانیم.  اما نیاز است که ضریب نفوذ اینترنت در استان را افزایش یابد تا بتوانیم در مراحل بعد عملکرد بهتری داشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان با بیان اینکه حدود ۹۰۰ نفر مأمور آمارگیر با لباس مخصوص و کارت شناسایی به درب منازل مردم برای دریافت اطلاعات آماری مراجعه می نمایند ادامه داد:  تاکنون از حدود ۹۱۴ هزار برآورد خانوار در گیلان، بیش از ۷۵۰ هزار خانوار سرشماری اینترنتی یا حضوری شده اند که میانگین عملکرد  ۸۳ درصد را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: بالاترین پیشرفت کار در شهرستان املش با ۹۳ درصد بوده است. در شهرستانهای با  پایین ترین وضعیت نیز بیش از ۸۰ درصد پیشرفت کار را داشته ایم.

محمّدی با بیان اینکه استان گیلان به لحاظ پیشرفت کار از متوسط کشوری بالاتر و از لحاظ کیفیت هم  جزء شش استان برتر با بیش از ۹۵ درصد ضریب دقت است ادامه داد: این مهم حاصل حمایت و همکاری استاندار محترم و فرمانداران کوشا و یمن وجود و تلاش مأموران آمارگیر بوده است. پرسشگران با وجود شرایط بدی آب و هوا در طی مدت سرشماری عملکرد قابل قبولی داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در خصوص خانوارهای غایب که در مراجعه ماموران آمارگیر حضور نداشتند، تاکید کرد: برای خانوارهای غائب کد آماری در نظر گرفته شده است. این خانورها با مراجعه به سایت سرشماری به نشانی WWW.SARSHOMARI95.IR  و یا با تماس تلفنی با ستاد سرشماری در شهرستان می توانند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

Share