احمدی پور خبرداد:

گیلانی ها به جز مهران به هیچ مرز دیگری مراجعه نکنند/ثبت نام بیش از ۱۸ هزار نفر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جانشین ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان گیلان گفت: زائران گیلانی حتماً باید روادید داشته باشند و به جز مهران به هیچ مرز دیگری مراجعه نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جانشین ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان گیلان گفت: زائران گیلانی حتماً باید روادید داشته باشند و به جز مهران به هیچ مرز دیگری مراجعه نکنند.arbed

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان در ششمین نشست ستاد  هماهنگی اربعین حسینی با بیان اینکه پایانه های حمل و نقل مسافر گیلان آمادگی کامل برای انتقال زائران را به مرز مهران در روزهای باقیمانده تا اربعین دارند افزود: مرز خروجی برای زائران گیلانی فقط مرز مهران است و زائران به هیچ مرز دیگری در غرب کشور مراجعه نکنند.

محمد احمدی پور با بیان اینکه بدون دریافت روادید امکان سفر به عراق وجود ندارد تاکید کرد:کلیه زائرین نسبت به برنامه ریزی سفر به صورت گروهی اقدام نموده است و از سفر به صورت فردی، حتی الامکان خودداری نمایند.

وی گفت: ۱۸ هزار ۹۹۳ گیلانی تا پایان روز یک شنبه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در سامانه الکترونیکی سماح ثبت نام کرده اند که تاکنون برای ۱۷ هزار و ۷۱۰ هزار ویزا صادر شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان افزود: دفتر موقت کنسولگری عراق با پیگیری های استاندار گیلان از چند هفته قبل در رشت راه اندازی شده است که در آن روزانه برای ۳ هزار زائر ویزا صادر می شود.

احمدی پور گفت : صدور روادید برای زائران گیلانی که در سامانه سماح نام نویسی کردند در مراحل پایانی قرار دارد و برای دریافت ویزا به مرز مراجعه نکنند .

جانشین ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان گیلان  با بیان اینکه صدور ویزا برای زائران قزوینی هم در رشت انجام  می شود گفت: تاکنون برای ۵هزار و ۱۳۴نفر از زائران این استان ویزا صادر شده است.

وی افزود: بیش از ۱۳ هزار زائر گیلانی از ۲ هفته گذشته تاکنون به عراق اعزام شدند.

 احمدی پور با اشاره به فراهم کردن امکانات پذیرایی از زائران درعراق گفت : موکب هایی با کمک‌ها و نزورات مردمی برای پذیرایی از ۲۰ هزار زائر گیلانی فراهم شده است.

جانشین ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان گیلان با بیان اینکه زوار گرامی حتماً پس از ورود به مرز عراق، از درج مُهر ورود به آن کشور در گذرنامه خود اطمینان حاصل نمایند گفت: هر یک از دارندگان روادیدگروهی یک نسخه کپی رنگی از لیست روادید خود را تهیه و ممهور نمایند تا در صورت جدا شدن احتمالی از گروه، بتوانند با آن( به همراه اصل گذرنامه ) از مرز دو کشور تردد نمایند.

Share