بهراد ذاکری

گر قلندر نیستی شبگرد باش

آقای کوچکی نژاد باور کنید که این نیز چون خیلی چیزها می گذرد و کاش فردای قیامت شرمنده نباشیم.

بار اولی که با کوچکی نژاد هم صحبت شدم در دفتر خبرآزاد بود. پس از پیشنهاد مصاحبه با سرعتی عجیب و بسیار سریع خود را برای مصاحبه به دفتر رساند. بسیار صمیمی و گرم شروع به صحبت کرد.photo_2016-05-01_01-36-34
خوب یاد دارم که در همان ابتدا به او گفتم دنبال نقطه مشترک فکری برای ارتباط با ما نباشد زیرا که تنها نقطه اشتراکمان شاید همین رفیق بازی یا اصطلاحی نزدیک به این عبارت باشد البته اگر بتوانیم این اسم را بر آن بگذاریم.
در مصاحبه اما وی سعی کامل کرد تا صریح پاسخ بدهد و ما هم به خواست خودش بخشهایی را منتشر نکردیم چرا که وظیفه اخلاقی مان این را ایجاب می کرد.
خوب یادم هست که از چرایی کمک مالی اش در یک روز تعطیل به عضو شورای مرکزی یک حزب اصلاح طلب سوال کردم و او رفاقت را دلیل این کار نام برد.
همانجا به او گفتم که علارغم نداشتن نگرش فکری نزدیک به وی این عملش برای من قابل احترام بوده و هست.
بعد از آمدنش به خبرآزاد اما چیزهایی هم از دوستان خودمان شنیدیم. از اینکه پاکت سفید گرفته ایم و …حتی برخی از حمایت سخن گفتند و از این آمدن در ذهنشان داستان ها ساختند.
انتخابات مجلس شورای اسلامی در رشت به دور دوم کشیده شد. کوچکی نژاد را گزینه ای بهتر و نزدیکتر از دو نفر اصولگرای راه یافته به دور دوم می دانستم اما چون حمایت از وی می توانست شانس حسنی را در لیست اصلاح طلبان کاهش دهد پس نمی توانستم و حتی مخالف کمک کردن به وی بودم.
شاید تنها اقدامی که در آن بازه زمان نکردیم اقدام به نقد کوچکی نژاد بود جایی که دو رقیب اصولگرایش بارها مورد نقد قرار گرفتند.
و اما امروز کوچکی نژاد نماینده این شهر است.به بهارستان راه یافته،در موضع قدرت است و تا سه سال دیگر عنوان نمایندگی رشت را به دوش می کشد.
فکر می کنم حالا دیگر با توجه به قدرتش بهترین زمان به چالش کشیدن و درخواست پاسخ از وی درباره بسیاری از ابهامات است.
واما در روزهای بعد از انتخابات شاهد اظهارات تند کوچکی نژاد در زمینه اصلاح طلبان و این طیف سیاسی بوده ایم.اظهاراتی که هر روز لبه برنده تری پیدا کرده و شاید سعی نماینده رشت در عیان کردن پرچم اصولگرایی با دیدگاه شخصی خود را بیشتر، پی می گیرد.
هیچ وقت با اصولگرایی از روی خرد مشکلی نداشته و ندارم چرا که برای آن هم به عنوان تفکری متفاوت با خود احترام قایلم.اما چیزی که برای من سوال اساسی ست این است که اقای کوچکی نژاد آیا شما برای راهیابی به لیست اصلاح طلبان در مرحله دوم تلاش نکردید؟ به خانه بزرگان اصلاح طلب نرفتید؟سعی نکردید نظرشان را حداقل برای حمایت غیرعلنی از خود جلب کنید؟
جناب کوچکی نژاد بخشی از رفاقت همین فراموش نکردن است.اصولگرا باشید. به عقایدتان هم پابرجا بمانید اما رفتارتان را هم از یاد نبرید. از یاد نبرید که همین شما در چند ماه قبل چقدر متفاوت شده بودید.
چند ماه پیش از تمامی ارتباطات مستقیم و غیر مستقیم برای چانه زنی و ارتباط گیری با اصلاح طلبان بهره جستید و امروز مخالفان سیاسی خود را با تندترین الفاظ خطاب میکنید؟
آیا خودتان بر این باورید که افکار عمومی هم چند ماه پیش شما را رصد نمی کنند و یا از یادبرده اند ؟لطفا کمی در خلوت خود به این سوالات فکر کنید و حداقل در مورد آنها به خود پاسخ دهید.
آقای کوچکی نژاد باور کنید که این نیز چون خیلی چیزها می گذرد و کاش فردای قیامت شرمنده نباشیم.

و سر آخر اینکه آقای کوچکی نژاد کاش این شعر سرلوحه من و شما باشد که :

جان مولی هر که هستی مرد باش/ گر قلندر نیستی شب گرد باش!

دکتر بهراد ذاکری

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share