فرمانده ناوگان شمال مطرح کرد:

کنترل کامل محدوده ایران در دریای خزر توسط نیروی دریایی ارتش/ استقرار شناورها در آستارا و امیرآباد+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضایی حداد گفت: طور کامل حاکمیت و کنترل منطقه ۲۰ درصدی دریای خزر در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و اگر کشتی‌ هر کشوری بخواهد وارد منطقه ایران در دریای خزر شود باید با اطلاع ناوگان شمال باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر دریادار دوم عرشه افشین رضایی حداد فرمانده ناوگان شمال در مراسم گرامیداشت ۷ آذر روز نیروی دریایی که در بندر انزلی برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد صادرات و واردات کشور از طریق دریا انجام می شود و تامین امنیت مرزهای آبی برای کشور بسیار با اهمیت است.photo_2016-11-20_14-58-39

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی، فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش با اشاره به اقتدار نظامی ایران اظهار کرد: چنانچه کشوری از صلح و دوستی دم می زند ضعیف باشد به دنبال عدم جنگ است ولی کشوری به مانند جمهوری اسلامی اگر قدرتمند و مقتدر باشد و دم از صلح و دوستی میزند به دنبال اهداف صلح طلبانه و آرامش است.

وی افزود: نیروی دریای ایران برای متحدان خود به خوبی امنیت را در دریاها ایجاد می کند و سابقه طولانی در این راستا دارد.

رضایی حداد با اشاره به دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در طول دوران جنگ به خوبی از کشتی ها حافظت و مراقب شد و کارهای تجاری در آن زمان انجام می‎شد اما با اینکه برای کشتی های خودی امنیت ایجاد می کرد برای دشمنان بسیار خطرناک بود.

وی اظهار کرد: برخی سهم ایران را ۱۰ درصد اعلام کردند که آن پذیرفته نشد و هم اکنون ایران سهمی ۲۰ درصدی از دریای خزر دارد و به طور کامل حاکمیت و کنترل منطقه ۲۰ درصدی دریای خزر در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و اگر کشتی‌ هر کشوری بخواهد وارد منطقه ایران در دریای خزر شود باید با اطلاع ناوگان شمال باشد.

فرمانده ناوگان شمال متذکر شد: در دریای خزر تلاش کردیم با قدرت و اقتدار در مورد صلح و دوستی صحبت کنیم.

رضایی حداد با اشاره به کریدور شمال و جنوب گفت: پس از اتمام این کریدور باتوجه به برقراری امنیت تجار و کشورهای مختلف سود سرشاری از این کریدور خواهند برد.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از اظهارات خود یادآور شد: ناوشکن دماوند سازگار با محیط زیست بوده و حراست و نظارت خود را به خوبی در دریای خزر انجام می دهد.

وی با اشاره به ارتباط خوب ارتش با نیروی نظامی کشورهای همسایه اظهار کرد: ارتباط خوب و مناسبی با کشورهای حاشیه دریای خزر وجود داشته و برگزاری رزمایش های مشترک و دید و بازدید ها یکی از علائم این امر است.

رضایی حداد در پایان گفت: در آستارا، انزلی، نوشهر و امیرآباد پایگاه‌های دریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فعال هستند و شناورهای نیروی دریایی ارتش نیز در پایگاه‌های آستارا و امیرآباد مستقر هستند.

 

Share