مسعود رهنما در مراسم تجلیل از فرهاد رحیمی اظهار کرد:

ورزش ایران در فوتبال غرق شده است/هیچ وقت یک طرح جامع ورزش نداشته ایم/ ورزش حرفه ای باید مالیات پرداخت کند/دولت در بخش توسعه زیرساختها نیازمند کمک های مردمی است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رهنما گفت: ورزش ایران در فوتبال غرق شده است و این در حالی اتفاق می افتد که هیچ وقت یک طرح جامع ورزش نداشته ایم. در دوره های گذشته حرکت هایی انجام شد که به ثمر نرسید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود رهنما، مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در مراسم تقدیر از فرهاد رحیمی که در تالش برگزار شد، گفت: محphoto_2016-10-28_13-33-17دودیت های مالی موجب شده تا بسیاری از اقدامات انجام نشود.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از تالش، مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با بیان اینکه تمام بودجه سازمان ورزش ۱۰ میلیارد تومان است اظهار کرد: این بودجه جوابگو نیست البته خوشبختانه بیشتر مدیران این سازمان تخصص لازم را دارا هستند.

رهنما در ادامه گفت: مطالبات جوانان بجا و بسیار زیاد است که محدودیت های مالی این سازمان پاسخگوی این نیازها نیست.

ورزش ایران در فوتبال غرق شده است

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سازمان های بسیاری درگیر بحث ورزش و جوانان هستند که تعداد آنها به ۲۳ سازمان نیز می رسد.

وی همچنین گفت: ضرورت وجود سازمان های مردم نهاد بیشتر از گذشته احساس می شود زیرا دولت توان انجام تمام امور را ندارد.

photo_2016-10-28_13-32-34رهنما افزود: ورزش ایران در فوتبال غرق شده است و این در حالی اتفاق می افتد که هیچ وقت یک طرح جامع ورزش نداشته ایم. در دوره های گذشته حرکت هایی انجام شد که به ثمر نرسید.

این مدیر دولتی از تقسیم بندی ورزش به شاخه های مختلف خبر داد که ورزش پرورشی در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد.

وی هدف از این طرح را آموزش قانون پذیری اعلام کرد و ورزش همگانی را دیگر شاخه ای ذکر کرد که با مدیریت شهرداری همگانی طرح ریزی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در مورد ورزش قهرمانی گفت: این حرکت باید به صورت جدی دنبال شود.

دولت در بخش توسعه زیرساختها نیازمند کمک های مردمی است

وی توجه به اقتدار ملی و توجه به نمادها را در مجامع بین المللی مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: دولت در بخش توسعه زیرساختها نیازمند کمک های مردمی است.

رهنما با بیان اینکه فرهنگسازی خوبی در مورد ساخت مدارس و مساجد صورت گرفته گفت: عرصه ورزش یک ظرفیت برای ورود این افراد در امر ساخت و ساز است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان به فرهنگسازی صورت گرفته در توسعه ورزش بانوان با توجه به المان های فرهنگی جامعه پرداخت و تصریح کرد: حضور بانوان محجبه در میادین ورزشی برای اولین بار از حضور ورزشکاران ایرانی شکل گرفت و امروز کشورهای عراق و مصر نیز به این روند پیوسته اند.

این مسوول ورزشی کاهش آسیبهای اجتماعی را یکی از مزیتهایی بیان کرد که در فعالیتهای ورزشی وجود دارد و افزود: هر قدر ورزشکار تربیت کنیم از جرم و مجازات کاسته می شود و این یک عمل پیشگیرانه است که هزینه کمتری نسبت به مقابله باجرم و بحرانهای اجتماعی دارد.

رهنما با انتقاد از وضعیت زیرساخت های ورزشیتالش گفت: پروژه های درستی در مورد ساختمان ها تعریف نشده است که نیازمند یک بازنگری اساسی است.

وی ملاحظات ورزشی را یکی از مباحث آمایش سرزمین بیان کرد که در دستور کار قرار دارد.

رهنما از اشتغال به عنوان مهمترین دغدغه فرهاد رحیمی سخن گفت که با وجود تاهل و داشتن یک فرزند ۲ ساله فاقد آن است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با اشاره به اینکه نامداران ورزش پس از قهرمانی در معرض آسیب ها قرار دارند و در برخی مجامع، عنوان قهرمانی را با عنوان پهلوانی به جای قهرمانی زیر سوال می برند، افزود: وی الگو بودن افرادی چون وی را مایه مباهات جامعه خواند.

رهنما به درآمدهای کلان ورزش کشور در سطح حرفه ای و بخصوص فوتبال اشاره کرد و گفت: ورزش حرفه ای کشور که مبالغ زیادی از بیت المال در آن خرج می شود باید مالیات پرداخت کند.

وی ورزش پاک را از ضرورت های جامعه توصیف کرد که گودرزی وزیر سابق این وزارتخانه بدنبال عملی کردن آن بود.

در پایان این مراسم از فرهاد رحیمی ورزشکار رشته کبدی و عضو تیم ملی تقدیر شد. همچنین از یحیی حاج سید محمدی پیشکسوت رشته کبدی گیلان و تالش نیز تقدیر به عمل آمد و احکام اعضای هییت کبدی تالش ابلاغ شد.

tel final1

Share