در مراسم افتتاح سلول جدید بهداشتی دفن زباله در سراوان عنوان شد

مشکلات زیرساختی سراوان متعدد است/حماسه تالاب عینک برای سراوان هم می‎تواند اتفاق بیفت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل موسسه مردم نهاد سرزمین ایده آل ما با بیان اینکه دغدغه مباحث محیط زیستی در گیلان اندک است گفت: حق مردم گیلان و منطقه سراوان این نیست که چنین فجایعی را تحمل کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سلول جدید بهداشتی دفن زباله در سراوان با حضور شهردار رشت، اعضای شورای شهر، فرماندار شهرستان رشت و اصحاب رسانه افتتاح شد(گزارش تصویری)

مشکلات زیرساختی سراوان متعدد استphoto_2016-11-06_15-55-25

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، در این مراسم فرانک پیشگر رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با بیان اینکه معضل اصلی شهر رشت در محیط زیست سراوان است، گفت: مشکلات زیرساختی سراوان متعدد است که باید برطرف شود.

پیشگر افزود: عمر زباله های موجود در منطقه سراوان از سن بعضی از افراد حاضر در این مراسم بیشتر است و امید است با اقدامات انجام شده مخاطراتی که محیط زیست و مردم سراوان را تهدید می‎کند را برطرف کنیم.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه «شرمنده مردم سراوان هستیم و دغدغه های آنان را درک می‎کنیم» اظهار کرد: متاسفانه انباشت زباله محیط زیست و سلامت مردم ساکن منطقه را تهدید می‎کند و باید با انجام اقدامات اصولی این مشکل را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: شیرآبه های ناشی از زباله ها وارد رودخانه ها می‎شوند و این موضوع یک تهدید برای سلامت مردم و محیط زیست محسوب میشود.

پیشگر با اشاره به افتتاح سلول بهداشتی خاطرنشان کرد: امید است با تداوم چنین برنامه های شاهد رفع کلی مشکل سراوان باشیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت در پایان با تاکید بر فرهنگ سازی در خصوص تفکیک زباله متذکر شد: امیدوارم بافرهنگ سازی و توجه همگانی به مبحث تفکیک زباله از مبدا بخش از مشکلات انباشت زباله جلوگیری شود.

photo_2016-11-06_15-52-01دغدغه مردم سراوان دغدغه همه‎ی استان است

رضا رسولی دیگر عضو شورای شهر رشت نیز با بیان اینکه در گذشته کم کاری برای این منطقه صورت گرفته است گفت: شورای چهارم توانست در دو مقوله ترافیک و محیط زیست اقدامات بسیار زیادی را برای شهروندان انجام دهد.

رسولی افزود: دغدغه مردم سراوان دغدغه همه‎ی استان است و امروز به لطف خدا توانستیم که استارت اولیه برای ساماندهی زباله در منطقه بزنیم و امید داریم به زودی با همت همه مسوولین مردم این منطقه بار دیگر هوایی بدون زباله داشته باشند.

حماسه تالاب عینک برای سراوان هم می‎تواند اتفاق بیفتد/ ابراز تاسف از عدم حضور مدیرکل منابع طبیعی گیلان

photo_2016-11-06_15-53-34در ادامه مدیرعامل موسسه مردم نهاد سرزمین ایده آل ما با بیان اینکه دغدغه مباحث محیط زیستی در گیلان اندک است گفت: حق مردم گیلان و منطقه سراوان این نیست که چنین فجایعی را تحمل کنند.

پیمان بازدیدی گفت: مردمان گیلان زمین همیشه به واسطه فرهنگ غنی و بالا زبانزد بوده اند اما متاسفانه دغدغه محیط زیست امروز کمتر در استان مشاهده میشود. متاسفانه اگر شخصی یا گروهی هم بخواهد در این مباحث ورود کند مورد هجوم انواع تهمت ها قرار می‎گیرد.

وی با اعلام اینکه موسسه «سرزمین ایده آل ما» به دنبال اهداف سیاسی نیست، افزود: ما سیاسی کاری نمی‎کنیم و بادل و جان تنها به فکر رفع مشکلات زیست محیطی هستیم و اگر همکاریها در زمینه سراوان تداوم پیدا کند قطعا حماسه تالاب عینک باردیگر اتفاق خواهد افتاد و مشکل سراوان همانند تالاب عینک برطرف خواهدشد.

بازدیدی با ابراز تاسف از عدم حضور مدیرکل منابع طبیعی گیلان در این مراسم اظهار کرد: متاسفانه انتقادپذیری مسئولان ذیربط بسیار کم است.

وی افزود: سراوان نیازمند نگاه ملی است و هر اندازه که سلول بخواهیم درست کنیم و روی زباله ها خاک بریزیم این مشکل رفع نخواهد شد. دربحث سراوان مردم منطقه ذینفع هستند و باید در اولویت باشند.

گفتنی است در حاشیه مراسم امروز شاهد اعتراض مردم محلی سراوان بودیم بطوریکه صدای اعتراض مردم در هنگام سخنرانی مسئولان نیز به گوش می رسید.

،

Share