معاون پیشگیری بهزیستی گیلان خبر داد

مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰بصورت رایگان آماده ارائه خدمت به همشهریان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون پیشگیری بهزیستی گیلان گفت : مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ با شعار” در لحظات دشوار زندگی در کنار شما هستیم ” بصورت رایگان آماده ارائه خدمت به همشهریان عزیز است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون پیشگیری بهزیستی گیلان گفت: مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ با شعار” در لحظات دشوار زندگی در کنار شما هستیم ” بصورت رایگان آماده ارائه خدمت به همشهریان عزیز است.
۰۳۸دکتر فرحناز نوبخت راد با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور از آغاز سال ۱۳۷۱ عرضه خدمات مشاوره تلفنی را با عنوان صدای مشاور آغاز کرده است افزود: افزایش جمعیت، توسعه تکنولوژی و وجود پیچیدگی های جامعه صنعتی منجر به افزایش مشکلات روحی و روانی و تناقضات گسترده در زندگی خانوادگی گردیده است بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ مشاوره و از این میان مشاوره تلفنی تاکید کرد.
معاون پیشگیری بهزیستی گیلان به مهمترین اهداف مشاوره تلفنی ( ۱۴۸۰ ) که همانا ارتقاء سطح سلامت روان جامعه ، دسترسی سریع به خدمات مشاوره و روانشناختی از طریق تلفن در هر نقطه از کشور، رایگان بودن خدمات تلفنی، ارائه خدمات تخصصی و فوری ، مطرح نمودن مسائل و مشکلات بدون شناخته شدن افراد و صرفه جویی در زمان رفت و آمد اشاره کرد .
دکتر فرحناز نوبخت راد تصریح کرد، همشهریان عزیز می توانند در زمینه مشاوره قبل از ازدواج، مشکلات خانوادگی  کسب مهارتهای زندگی، برقراری ارتباط زناشویی، مقابله با استرس و مشاوره تحصیلی و تربیتی و مشکلات فردی و میان فردی با خط ۱۴۸۰ بصورت رایگان تماس حاصل کنند .
معاون پیشگیری بهزیستی گیلان اظهار کرد : در شش ماه اول سال ۱۳۹۵ تعداد ۵۰۹۷ تماس با خط تلفن ۱۴۸۰ برقرار شد که بیشترین موضوعات تماس گیرندگان تحت عنوان مشکلات ارتباطی با همسر و عدم تفاهم ، اعتیاد و مشکلات تربیتی کودک بوده است .
وی در ادامه افزود ، مرکز صدای مشاور (۱۴۸۰ ) با استفاده از مشاورین مجرب همه روزه (حتی ایام تعطیل ) از ساعت۸ صبح الی ۲۰عصر و روزهای جمعه تا ساعت ۱۶ عصر به صورت رایگان پاسخگوی سوالات همشهریان عزیز در زمینه های مختلف می باشد .
گفتنی است : ۶ نفر از مشاوران کارشناسی ارشد روانشناسی (عمومی و تربیتی )و روانشناسی بالینی در خط تلفن ۱۴۸۰ خدمات مشاوره ای ارائه می دهند .

tel final1

Share