شکری در جمع اعضای شورای شهر تالش

قرار گرفتن کمربندی در محدوده شهر تالش اشتباه بود/موجب تعطیلی بازار شده است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شکری گفت: قرار گرفتن کمربندی در محدوده شهر تالش از جمله مشکلات موجود برای مردم منطقه بود که در جلسات برگزار شده این مسیر اصلاح و ورودی آن از انتهای روستای اوله کری بخش اسالم و ابتدای بخش مرکزی خواهد بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود شکری، نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر، در جلسه مشترک شورای اسلامی شهر و شهردار تالش گفت: کوچه های خاکی شهر تالش نیازمند شن ریزی است که می توان از شن و ماسه مازاد رودخانه کرگانرود که از داخل شهر عبور می کند برای اجرای آن استفاده کرد.photo_2016-11-10_09-41-37

 نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر، با اشاره به فیلم پخش شده از شبکه ۵ سیما در مورد برداشت شن و ماسه گفت: فیلمی توسط یکی از شهروندان در مورد برداشت یکی از پیمانکاران که اقدام به اخذ مجوز کرده بود برای شبکه سیما ارسال و پخش شده که نیازمند پاسخ سازمانهای مسوول است.

شکری با بیان قانون مربوط به پل ها و تاسیسات روی رودخانه ها گفت: ساماندهی محدوده این تاسیسات می بایستی با رعایت ضوابط صورت گیرد تا این تاسیسات با خطر تخریب مواجه نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع احداث کمربندی تالش پرداخت و اظهار کرد: نبود یک جاده کمربندی برای شهر مشکلات ترافیکی متعددی را به بار آورده است.

وی در این مورد افزود: شرکت زیرساخت وزارت راه و شهرسازی متولی اصلی این پروژه ملی است که پیمانکار قبلی به دلیل عدم توان در انجام پروژه و محدودیت های مالی کنار گذاشته شده و یک پیمانکار جدید جایگزین شده است.

نماینده تالش همچنین افزود: آزاد سازی زمینهای در مسیر این کمربندی  نیازمند پرداخت پول نقد است که به علت محدودیت های مالی تاکنون این کار ممکن نبوده است.

وی ارایه یک سری مشوق های سرمایه گذاری در تالش را از جمله دلایلی ذکر کرد که این پیمانکار برای انجام این پروژه مجاب شده است.

محمود شکری اعتبار لازم برای پایان طرح ملی جاده کمربندی تالش را ۱۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد که در آینده نزدیک یک جلسه کاری با این شرکت برگزار خواهد شد.

وی به ترافیک سنگین و متراکم شهر تالش در محدوده پل بزرگ تالش اشاره کرد و گفت: تعریض این پل یکی از راه هایی است که می توان قسمتی از مشکل را برطرف و تا چند دهه از این پل استفاده کرد.

این نماینده مجلس ترافیک ایجاد شده در پل آب نمای شهر تالش که به سی و سه پل معروف شده را یک مورد بحران زا برای این شهر خواند که احداث یک دهنه پل بر روی آن می تواند مشکل مربوط به تردد و خطرات موجود برای سرنشینان خودروها را در هنگام بروز سیل برطرف کند.

وی اضافه کرد: قرار گرفتن کمربندی در محدوده شهر تالش از جمله مشکلات موجود برای مردم منطقه بود که در جلسات برگزار شده این مسیر اصلاح و ورودی آن از انتهای روستای اوله کری بخش اسالم و ابتدای بخش مرکزی خواهد بود.

شکری امتداد این مسیر تا ابتدای منطقه جوکندان را از دیگر اصلاحاتی خواند که موجب رفع مزاحمت های احتمالی برای توسعه شهری تالش خواهد شد.

وی احداث کمربندی در محدوده شهرستان تالش را یک اقدام اشتباه خواند که موجب تعطیلی بازارهای این شهرها شده است.

شکری در بخش دیگری از سخنان خود به نبود میدان های بار، بازار ماهی فروشان و دام پرداخت و افزود: تجربه شکست خورده تعدادی از شهروندان در مورد احداث یک میدان بار ناشی از اختلاف قیمت میان بازاره بوده که عرضه مستقیم کالا از واحدهای تولیدی می تواند موجب روی آوردن واحدهای صنفی به این بازار بومی شود. وی حذف سود واسطه گری و کاهش قیمت کالا را از جمله محاسن این اقدام بیان کرد.

وی ساماندهی وانت بارها و ماهی فروشان را یک اقدام الزامی برای حفظ شان مردم و فروشندگان ذکر کرد.

نماینده تالش کمبود روشنایی معابر را یکی از مواردی برشمرد که باعث عدم رقبت مسافران برای سفر به شهر تالش و بروز مشکلاتی برای شهروندان به خصوص دانش آموزان شیفت عصر مدارس در هنگام تعطیلی مدارس شده است.

 

Share