گفتگویی مفصل و خواندنی با حسین کعبی

فوت برادرم تنها عامل جدایی دو ساله ام از فوتبال بود/به هیچ دلالی باج نمی دهم/دایی من را به نظرمحمدی معرفی نکرد/پروین مخالف آمدنم به سپیدرود بود/افشین قطبی برای بازی کردن من در تیم ملی پول می خواست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسین کعبی نیازی به معرفی به اهالی فوتبال ندارد. کسی که ۹۵ بازی ملی دارد و در ۱۷ بازی بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو بسته است.از معدود بازیکنان فوتبال ایران که در تمامی رده های سنی برای فوتبال ایران بازی کرده است و در نظرسنجی برنامه نود بعد از جواد زرینچه به عنوان دومین مدافع راست برتر بعد از انقلاب فوتبال ایران از سوی مردم برگزیده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از رودسپید، حسین کعبی نیازی به معرفی به اهالی فوتبال ندارد. کسی که ۹۵ بازی ملی دارد و در ۱۷ بازی بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو بسته است.از معدود بازیکنان فوتبال ایران که در تمامی رده های سنی برای فوتبال ایران بازی کرده است و در نظرسنجی برنامه نود بعد از جواد زرینچه به عنوان دومین مدافع راست برتر بعد از انقلاب فوتبال ایران از سوی مردم برگزیده شد.بعد از حضور مجدد علی نظرمحمدی در سپیدرود و زمزمه حضور کعبی در سپیدرود خیلی ها معتقد بودند با توجه به دوری دو ساله از فوتبال و عدم آمادگی وی قطعا مهره کارآمدی برای سپیدرود نخواهد بود ولی کعبی نشان داد بازیکن بسیار حرفه ای می باشد و در بیشتر بازیهای سپیدرود از مهره های تاثیرگذار و کارآمد ارتش سرخ گیلان بوده است.وی این روزها به یکی از محبوب ترین بازیکنان ارتش سرخ گیلان تبدیل شده است.

 %d8%b3%d9%be%db%8c%d8%af%d8%b1%d9%88%d8%af-%d8%ae%d9%88%d9%86%d9%87%d8%a8%d9%87%d8%ae%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%84%db%8c%da%af%db%8c%da%a9-%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86%da%a9%d8%b9%d8%a8%db%8cبا این بازیکن ارزشمند سپیدرود که بدون شک برند لیگ یک می باشد مصاحبه ای مفصل و کاملی انجام شده است که در ذیل می خوانیم:

 آقای کعبی تشکر می کنیم از اینکه وقتتان را در اختیار ما گذاشته اید. از انتها شروع می کنیم، چرا بعد از دو سال به فوتبال برگشتید و چرا سپیدرود؟
هیچ وقت نگفته بودم که از فوتبال خداحافظی کرده ام و قصد داشتم با قدرت به فوتبال برگردم.تمرینات اختصاصی خود را در این مدت با انگیزه زیادی ادامه دادم و از لحاظ بدنی سعی کردم در فرم خوبی باشم.یک روز برای زیارت به مشهد رفته بودم که همان جا به علی عشوری زاد که دوستی خیلی خوبی در استیل آذین با هم داشتیم زنگ زدم و به ایشان گفتم برای موفقیت خودش و تیمش دعا می کند.ظاهرا همان لحظه علی نظرمحمدی هم کنار عشوری زاد بود و وقتی فهمید که من تماس گرفته ام بهم پیشنهاد داد که به سپیدرود بیایم.از ایشان وقت خواستم چند روزی فکر کنم و بعد به ایشان جواب بدم که بعد از بررسی شرایط و مشورت با بازرگان فوتبال به پیشنهاد دوستانم پاسخ مثبت دادم

چه شناختی از سپیدرود داشتید و از کدام بزرگان فوتبال که می گویید برای حضور در سپیدرود مشورت گرفتید؟
شاید سپیدرود در این سالها به دلیل شرایط بد اقتصادی و خیلی عوامل دیگر در سطح اول فوتبال ایران نبوده ولی کمتر کسی پیدا می شود که تیم پرطرفدار سپیدرود را نشناسد.تیم با ریشه ای که بعد سالها توانسته بود به لیگ یک صعود کند و فصل قبل در لیگ دو و در بازی آخرش مقابل بادران ۲۵ هزار تماشاگر داشت.حتی بازی رفت بادران مقابل سپیدرود را در ورزشگاه کارگران از نزدیک دیده بودم و شناخت کلی از این تیم داشتم.با جواد نکونام دوست صمیمی من،آقای کریم باقری،دکتر دادکان و آقای پروین مشورت کردم و غیر از آقای پروین آن هم به این دلیل که سالها بازیکن تیم ملی بودم با بازی کردنم در لیگ یک مخالف کردند و معتقد بود هنوز می توانم در لیگ برتر بازی کنم بقیه دوستان موافق این موضوع بودند و سرانجام تصمیم قطعی خودم را گرفتم و با سپیدرود قرارداد بستم.

اول فصل در چند مصاحبه خودتان تاکید داشتید فقط به خاطر رفاقت با نظرمحمدی و عشوری زاد به سپیدرود آمدید و همین موضوع کمی باعث ناراحتی و دلخوری برخی هواداران سپیدرود قرار گرفته بود و معتقد بودند نام و برند سپیدرود خیلی بزرگتر از آدمها می باشد و کعبی نباید چنین چیزی را می گفت.هنوز هم این حرف را تکرار می کنید:
به هر حال این یک واقعیت بود که دلیل اصلی آمدنم به سپیدرود رفاقتم با این دوستانم بود ولی فقط این قضیه نبود.سپیدرود تیم بزرگ با هواداران بی نظیری هستش و واقعا با جان و دل دارم برای سپیدرود بازی می کنم و واقعا منظور بدی نداشتم فقط با اعلام این اسامی می خواستم اجازه ندهم دیگران به نام خود بزنند و خوشحالم که الان رابطه خیلی خوبی با هواداران سپیدرود دارم.من در موقع عقد قراردادم به آقای پورمحسن گفتم ما همه فوتبالی هستیم بیرون فوتبال نوکرشم هستم پیشونیشم هم می‌بوسم اما در زمینه فوتبال آن روز عقد قرارداد هم گفتم ،همه مخالف قرارداد من بودند، شاید دوازده سیزده نفر نماینده و مسئولین شهری برای عکس گرفتن آمده بودند، که یکی از مسئولین با زبان گیلکی به دیگری نکاتی را راجع به قراردادم می گفت من هم متوجه کلامشان شدم، درسته شاید نتونم صحبت کنم ولی متوجه کلام میشم، که به علی نظر گفتم که خود شما مسئول قرارداد من هستید و من قرارداد سفید میبندم و تمام مسئولیت هم پای شما.

 شایعه ای در اول فصل پخش شده بود و اینکه گفته شد علی نظرمحمدی شما را با سفارش علی دایی به سپیدرود آورد.نظرتان در این مورد چیست؟

حسین کعبی به کسی نیاز ندارد که برای بازی کردنش سفارش بدهند اما بگذارید شایعات را بگویند خوشحالم که اگر شایعه هم شده است کسی که این حرف را زده است یک آدم معمولی نیست یک آدم بزرگ و اسطوره فوتبال ایران است که من را معرفی کرده است.این موضوع تقریبا سه هفته که من با سپیدرود تمام کرده بودم و آقای نظرمحمدی برای گرفتن برنامه تمرینی نزد اقای دایی می روند که در آنجا موضوع توافق من با سپیدرود را مطرح می کنند علی دایی نیز این توافق را تایید و تشویق کردند و گفتند “گرفتن حسین عالیه ”
با تمام این اوصاف افتخار می کنم که اقای دایی این را در مورد من گفتند.

 از ابتدا شروع می کنیم.از تیم ملی نوجوانان حمید درخشان و بازیکنان صغرسنی و نایب قهرمانی در ویتنام و حضور در جام جهانی ترینیداد توباگو.در مورد آن تیم صحبت کن.
زمانی که به تیم ملی نوجوانان دعوت شدم ابتدا آقای نصرت ایراندوست سرمربی این تیم بودند که خیلی هم به بنده لطف داشتند و بعدها آقای حمید درخشان سرمربی تیم شدند  و آقا نصرت دستیار، درخشان مرا برای جثه کوچکم نمی خواست ولی آقای ایراندوست تاکید و واسطه حضورم شدند و من هم شماره ۱۳ که شماره زمان بازی ایشان را بود پوشیدم و همواره این شماره شد شماره بازی من. بازیکنانی مثل سیاوش اکبرپور،ایمان پروا،سید مهدی حسینی،محمد همرنگ و حامد طباطبایی ،شیث رضایی و وحید شرقی از شاخص ترین بازیکنان آن تیم بودند و در حال حاضر فقط من و محمد همرنگ هنوز بازی می کنیم.به هر حال در مورد آن تیم شایعات خیلی زیاد بود ولی تیم خوبی بودیم و واقعیت این است که بازیکن صغر سنی هم داشتیم و نمی توان آن را انکار کرد.

 خیلی ها می گویند حسین کعبی دو شناسنامه دارد و آن سال با شناسنامه برادر زاده خود بازی می کرد. شما واقعا متولد ۶۴ هستید؟
من ترسی از کسی ندارم و همواره واقعیت ها را می گویم.در شناسنامه من متولد ۶۴ می باشم ولی سن واقعی من سال ۶۳ می باشد.یک شناسنامه هم بیشتر ندارم.

 در مورد مصاحبه آقای پورکیانی قائم مقام باشگاه استقلال خوزستان که گفته بود کعبی ۳۵ سال است و تیم گیرش نمی آید چه نظری دارید؟
من جواب این آقا را بدهم گنده می شود.دوست ندارم جواب افراد غیرفوتبالی را بدهم.درباره کسی که با دمپایی سر تمرین می آید صحبت نکنم بهتر است.اصلا من ۴۰ سال دارم مگر سهراب بختیاری تا ۴۰ سالگی بازی نکرد یا الان عنایتی ۴۰ سال ندارد؟مگر سن و سال در زمین ملاک است یا آمادگی بدنی؟ایشان با مصاحبه علیه من دنبال مطرح کردن خود بود.

۰۱۱۳۴۶۱۸خیلی ها می گویند کعبی دو پینگ کرده بود یک سری گفتند از سوی کمیته اخلاق محروم شده است و یک سری دیگر مصدومیت شما را علت دوری دو ساله شما از فوتبال می دانند.واقعا علت دوری دو ساله شما از فوتبال ایران چه بود؟
باور کنید فوت برادرم ضربه روحی وحشتناکی بهم زد.کسی که من را فوتبالیست کرده بود و نقش پدرم را داشت.بزرگ ترین و مهم دلیل دوریم از فوتبال همین قضیه بود.کعبی هیچوقت اهل دوپینگ نبوده و نخواهد بود و تا زمانی که از لحاظ جسمانی بتوانم فوتبال بازی کنم و بدنم جوابگو باشد فوتبال بازی می کنم.مصدومیت من پارسال برطرف شده بود و اینها دلایل جدایی من نبود.

 در جایی عنوان کردید که دلال ها مهم ترین نقش را در فوتبال ایران دارند.کمی بیشتر توضیح می دهید؟
بله متاسفانه این یک واقعیت می باشد و بیشتر فوتبالیست ها از طریق دلال با تیمی قرارداد می بندند و نقش کلیدی در فوتبال ایران دارند.من اگر با دلال ها کار می کردم همان پارسال فوتبال بازی می کردم ولی در فوتبالم هرگز به دلال ها باج ندادم و نخواهم داد.تاکنون حتی یک ریال هم بابت دلال پرداخت نکرده ام و از این بابت به خودم میبالم.

هشت سال به طور مداوم در تیم ملی بزرگسالان بازی کردید.خیلی ها می گویند ۸۴ بازی ملی داری ولی خودت ظاهرا نظر دیگری داری؟
من ۹۵ بازی رسمی ملی دارم و فیلم تمامی بازیهایم را دارم و حاضرم گفته هایم را اثبات کنم و اگر اجازه می دادند رکورد بازیهای ملی را می زدم.اولین بازی ملی را در سال ۸۰ و در سن ۱۶ سالگی انجام دادم و فکر کنم مقابل اسلواکی بود.همسرم فیلم تمامی بازیهای ما را در جایی پنهان کرده است که حتی خودم هم نمی دانم.

 چند گل ملی به ثمر رساندی و بهترین بازیهای ملی به نظر خودت کدام بازیها بود؟
دو گل ملی به ثمر رساندم و فکر کنم دیدار با کره جنوبی در جام ملتهای آسیا در چین که ۴-۳ بردیم از بهترین بازی های ملی من بود و همجنین دیدار با پرتغال در جام جهانی ۲۰۰۶ از بازی های خوب من بود.

از بازی پرتغال گفتی و آن لگد معروف شما به لوئیز فیگو، کمی توضیح می دهید؟
بازی خیلی سختی بود و بعد از باخت مقابل مکزیک تمام تلاشمان را باید می کردیم تا مقابل پرتغال نتیجه خوبی بگیریم.برانکو من را مامور مستقیم لوییز فیگو کرده بود و البته در دقایقی هم کریس رونالدو را مهار کردم.آن ضربه را هم واقعا نمی خواستم بزنم و متاسفانه ضربه ای که استوک من روی صورت فیگو نشست پوست صورت وی را پاره کرد.بعد از بازی همراه با آقای چلنگر مترجم تیم ملی به رختکن پرتغال رفتم و از فیگو عذرخواهی کردم و وی هم با رویی گشاده و خیلی حرفه ای با این قضیه برخورد کرد و عذرخواهی منو پذیرفت.به من گفت فوتبال همینه و تو فوتبالیست بزرگی میشی.

فکر کنم بعد از جواد نکونام و آندو تیموریان خشن ترین بازیکن تاریخ تیم ملی فوتبال با یک کارت قرمز و ۲۴ کارت زرد باشی.کلا ذات فوتبال شما حشن می باشد قبول داری؟
بله کاملا موافقم و از همان تیم ملی نوجوانان همیشه محکم و شاید هم می توان گفت خشن بازی کرده ام.ولی خطای فوتبالی انجام می دهم و سعی نمی کنم خطای عمد و غیرفوتبالی انجام بدم.

 در مقطعی در تیم ملی با افشین قطبی هم به مشکل برخوردی.نظرت درباره وی چیست؟
افشین قطبی مربی بزرگی نبوده و نیست و الان هم که می بینید در مربیگری در شرق آسیا موفق نبوده است و از لحاط فوتبالی به نظرم ایشان فقط تمرین دهنده خوبی هستش و از لحاظ کوچینگ ایشان را مربی بزرگی نمی دانم.بازوبند کاپیتانی تیم ملی را از من گرفت چون در تیم ملی حامی نداشتم.ایشان برای بازی کردن من در تیم ملی پول می خواست.او چندین سال فوتبال ایران را عقب انداخت.

همواره رابطه خیلی خوبی با برانکو داشته ای.نظرت درباره برانکو چیست؟
برانکو یک مربی بزرگ بزرگ و اثبات شده می باشد.بهترین بازی های تیم ملی در زمان وی اتفاق افتاد و راحت ترین صعود به جام جهانی را با برانکو داشتیم.در دو سال اخیر هم پرسولیس با سرمربیگری ایشان بهترین بازیها را انجام داد و پارسال با بدشانسی قهرمان لیگ نشد و امسال هم بیشترین شانس قهرمانی را دارند.

 برسیم به بحث باشگاهی.در ایران فکر کنی موفق ترین دوران فوتبالت در چه باشگاه هایی بود؟
در استیل آذین در لیگ نهم که پنجم شدیم و زیباترین بازیها را انجام می دادیم و در پرسپولیس در دوره مصطفی دنیزلی که البته در فوروارد بازی کردم و مقابل استقلال در دربی بهترین بازی را انجام دادم.

 بدترین دوران فوتبالی در چه تیمی بود؟
وقتی که از راه آهن برای یک نیم فصل به صنعت نفت آبادان رفتم که سرمربی پرتقالی داشت بنام کاسمیرو، که همان سال صنعت نفت آبادان سقوط کرد من بعد از ان به استقلال خوزستان پیوستم. این ۱٫۵ فصل جزو بدترین فصول فوتبالی من بود.

 چه شد که دنیزلی شما را مهاجم گذاشت.با شما مشورت کرده بود یا تصمیم ناگهانی ایشان بود؟
شب قبل از بازی با استقلال در هتل بودیم که دنیزلی گفت فردا سوپرایزت می کنم.هر پستی را انتظار داشتم غیر اینکه منو مهاجم بذاره.وقتی روز بازی و در رختکن اسامی را اعلام کرد و من را مهاجم گذاشت کل تیم شوکه شدندو حتی آقای باقری به ایشان گفت شما مطمئنی ولی دنیزلی گفت مطمئنم کعبی امروز بهترین بازی خودش را انجام میده و همینطور هم شد.

معمولا عنوان می شود فوتبالیست ها مثلا قرارداد میلیاردی یا حالا هر مبلغ دیگه ای می بندند ولی عملا بیشتر پول خود را نمی گیرند.آیا واقعیت دارد؟
متاسفانه درست است و این همه شکایت به کمیته انضباطی هم به همین دلیل است.من خودم فقط در سال اولی که در استیل آذین بودم و در استقلال خوزستان پول قراردادم را به طور کامل دریافت نمودم.

 شما در تیمهای السد قطر،الاهلی امارات،الامارات و لستر سیتی انگلیس بازی کرده اید.از السد شروع می کنیم.چه شد بعد از حضور موفق در جام جهانی ۲۰۰۶ به السد قطر رفتی؟
بعد از بازیهای خوبم در جام جهانی پیشنهاد های خوبی به خصوص از آلمان و بوندس لیگا داشتم ولی صادقانه بگم به خاطر پول به السد رفتم و پول خوبی هم آن موقع دریافت کردم.قطعا فوتبالیست های ایرانی فقط به خاطر پول به کشورهای عربی می روند و هر کسی غیر از این ادعا کند خودش را گول زده است.

چه شد که راهی لستر سیتی انگلیس شدی و چرا نتوانستی در آن جا موفق باشی؟
مربی لستر در آن زمان هالووی بود و بازیهای من را در جام جهانی دیده بود و شناخت کلی از من داشت.متاسفانه در ایران ITC من را خیلی دیر صادر کردند و چند بازی لستر را از دست داده بودم.بعد از گذشت شش هفته سرانجام ITC من صادر شد و در نخستین بازی که برای لستر به میدان رفتم مقابل واتفورد بود که اتفاقا بردیم.ولی متاسفانه بعد چند هفته در لیست ۱۸ نفره هم نبودم.ترجیح دادم از لستر جدا شوم و به پرسپولیس بیایم.

 حتما بعد از قهرمانی لستر در فصل پیش لیگ برتر انگلیس خوشحال شدی؟!
خیلی خوشحال شدم واقعا حس خوبی داشتم و به هر حال در این تیم بازی کرده بودم ولی بیشتر چون یک مربی آرام و باکلاس و صاحب سبک مثل کلودیو رانیری داشت. البته آن موقع لستر مالک فعلی را نداشت و هزینه های چندانی نمی کردند و هدفشان فقط بقا در لیگ یک انگلیس بود.

 وضعیت فعلی تیم ملی ایران را چطور می بینی؟ فکر می کنی راحت صعود می کنیم؟
کیروش مربی بسیار بزرگی می باشد و توانسته تحول بزرگی تو فوتبال ایران ایجاد کند.فعلا که ده امتیاز داریم و شانس بالایی برای صعود داریم.ولی نباید کار را تمام شده بدانیم.هیچ حریفی آسان نیست.باید با همین قدرت بازیها را ادامه دهیم.

به نظرت در حال حاضر بهترین و کامل ترین فوتبالیست ایران کیست؟
سید جلال حسینی

 در پست دفاع راست که معمولا بیشترین بازیها را انجام دادی کدام بازیکنان را می پسندی؟
حسین ماهینی و رضاییان و وریا غفوری هر سه بازیکنان بزرگی هستند و البته خصوصیات متفاوتی دارند .

 تاثیرگذارترین مربیان شما چه کسانی بودند؟
آقای پورموسوی سرمربی فعلی استقلال خوزستان،دنیزلی و نصرت ایراندوست.

این سه مربی واقعا نقش کلیدی در پیشرفت و موفقیت من داشتند.پیراهن شماره ۱۳ هم که همیشه می پوشم برای اولین بار آقای ایراندوست بهم داد و تعصب خاصی هم به این شماره دارم.

emruzonline_63696 بهترین مدیر فوتبالی که دیده اید چه کسی بود؟
بدون تردید دکتر دادکان

 آقا حسین از رابطتون با علی آقای پروین بفرمائید، چون مثل اینکه در دوره ایی قرار بود جذب پرسپولیس شوید اما بدلیل جثه کوچکتان مخالف کردند؟
بله درست می فرمایید، دوره ای که تیم ملی نوجوانان بودم اقای مهدی عرب که از دوستان نزدیک آقای پروین هستند من را به ایشان پیشنهاد دادند ولی آقای پروین قبول نکردند، و الان من دست بوس ایشون هستم اخرین بار هم سر فوت مرحوم اولادی که ایشون را دیدم، اینها اسطوره و بزرگان فوتبال ایران هستند و باید در فوتبال باشند.

در مورد قضیه سوشا مکانی کار شما به پلیس فتا کشیده شد.اصلا این موضوع چه ارتباطی با شما داشت؟
حقیقت مطلب این است که شنیدم که سوشا را بازداشت کرده اند گفتم شاید مثلا در ماشین گرفته اند، خبرنگاری که زنگ زده بود، من در باشگاه وزنه برداری در چالوس بودم، که خبر را داد و من در جواب بدون غرض گفتم سوشا مگه دل نداره، هنوز آن موقع نمی دانستم که فیلمی هست و اصلا چه شده، بعد مرا پلیس فتا خواسته بود، قبل از من آقای پروین و دایی و باقری برای وساطت رفته بودند من هم که نمی دانستم برای چه من را خواسته اند، با استرس رفتم و برای وکیلم زنگ زدم و همسرم را در جریان قرار دادم، وقتی رفتم دیدم هر کی رد میشود من را نگاه می کند، واقعا ترسیده بود که چکاری کرده ام، یک وکیل رد شد، گفت “اقای کعبی دمت گرم، چه مصاحبه ایی کردی،” ، به او گفتم ” چه مصاحبه ایی؟؟”
گفت ” نمی دانی برای چه به اینجا آمده ایی؟!!!!! ، برای قضیه سوشا است” گفتم “خدا خیرت بده”
به قاضیم گفتم که واقعا متاسفم که همچین چیزی اتفاق افتاد و من در ریز جریان نبودم.سو تفاهمی بود و بر طرف شد.

در برنامه نود قرار بود چکی را که از یکی از مدیران معروف فوتبال ایران داشتی و برگشت خورده است نشان دهید، ولی نشد. توضیح میدهید؟
بله در برنامه نود حرف تو حرف شد و وقت نشد که چک را نشان بدهم.زمانی که در پرسپولیس بازی می کردم این چک را که البته به اسم خودشان نبود و برای یک بنده خدایی در مشهد بود به من دادند و متاسفانه هنوزم پاس نشده است .

ظاهرا کسی به اسم و آیدی کارت شما اخاذی کرده است.کمی بیشتر توضیح می دهید؟
بله درست هست کسی بود که خود را شبیه من می دید و با جعل ای دی کارت لیگ برتر دو سال پیش من از نزدیک پنجاه نفر اخاذی کرده بود و نزدیک به دو ماه پیش او را در جاده اصفهان بازداشت کردند.
همین جا از پلیس فتا تشکر ویژه دارم که در کمترین زمان ممکن اقدام وعمل کردند. جالب براتون بگم این قضیه از شش ماه پیش شروع شد و به من میگفتن چرا سر فلانی کلاه گذاشتی، چند نفری که سرشون کلاه رفته بود آدرس خانه پدری من را در اهواز بلد بودند رفتند و اعتراض که پسرتان سر ما کلاه گذاشته، به من تماس گرفتند برام قابل باور نبود، اما با جدی شدن قضیه از پلیس فتا در خواست کردیم، روزی که از شاکیان دعوت کرده بودیم برای حل و فصل مشکل و روشن شدن موضوع همه به چشم کلاه بردار به من نگاه می کردند، که خدا رو شکر، حل شد ولی مردم باید بسیار بیشتر در این موارد دقت کنند، فردی که خود را جای دیگری جای میزند و کارتهای جعلی دارد، حتما یک جای کارش هم می لنگد.
این فردی که اخاذی کرده بود مواردش زیاد از رفیق صاحب تالار پژمان منتظری گرفته تا متصدی ورزشگاه تختی اهواز و فروشگاه ورزشی و دانشجویی که موبایلش را گرفته بود، و…. بازم تشکر از پلیس فتا که طبق قولی که دادند در کوتاه ترین زمان ممکنه فرد مجرم را گرفتند.

در کدام شهر بیشترین فحاشی به شما شده است؟
در شهر خودم اهواز ، آن موقع که جلو فولاد بازی می کردم،در این بازی هم که با سپیدرود به اهواز رفتیم، می توانید از سایر بازیکنان سوال کنید ، من کل خانواده ام، هر نه تا برادرهایم می آیند ورزشگاه سر بازی های من مینشینند، پسر عموهایم ، دوستانم، هم می آیند. در مورد آخرین بی احترامی به شما بگم که در سر همین بازی یک ماه پیش اهواز شش نفر روبرو نشسته بودند که چهار نفرشان علنی چهره به چهره به من بدترین فحاشی را کردند .برادرهایم و دوستانم خواستند درگیر شوند که من برای اینکه درگیر نشوند شرط کردم آن روزی که شما دعوا کنید من دیگر در اهواز بازی نخواهم کرد. در این بازی به سرمربی تیممان نظر محمدی نیز بی احترامی ناموسی کردند، به ناظر بازی گفتند ولی…. خوب چهار نفر بودند و نیروی انتظامی هم ایستاده بود، چرا اقدامی نمی کرد، جالبه بعد از پایان بازی همان ها ازفنس داخل زمین آمدند، و با بازیکنان نیز درگیر شدند، من می گذارم به حساب شعور و خانواده.
در بازی پرسپولیس هم که به اهواز رفتم، بعد از بازی پنجاه نفر ریختن سر من و برادرم که دست منم شکست.

برگردیم به بحث سپیدرود و لیگ یک.وضعیت تیم چطور است؟انتظار صدرنشینی و مدعی بودن واقعا داشتید؟
خب تیم خیلی دیر بسته شد و فقط سه هفته مانده به بازیها تمرینات شروع شد آن هم بدون پول .بازیکنان خوبی در سپیدرود وجود دارند و واقعا با جان و دل بازی می کنند.خب وقتی آمدم متوجه شدم بازیکنان بیشتر از هشتاد درصد از فصل قبل طلبکارند ولی با وعده های مدیران سپیدرود و اعتمادی که به نظرمحمدی داشتند دوباره قرارداد خود را تمدید کردند.دلگرمی این بازیکنان هم هواداران بی نظیر سپیدرود بودند.فصل هم شروع شد ولی وعده های آقایان عملی نشد.علی رغم این مسائل بازیکنان سعی می کردند در زمین بازی بهترین عملکرد را داشته باشند و همین طور هم بود ولی وقتی بازیکنی حتی پول کرایه ماشین را هم نداشته باشد تا کی میتواند به خاطر مردم بازی کند؟بازیکنان با تجربه خوبی در تیم وجود دارند و این نتایج هم مدیون این تجربه هستیم.

 مدیران سابق سپیدرود در حال حاضر در تیم نیستند و تیم زیرنظر هیئت فوتبال می باشد تا تکلیف مالکیت مشخص شود. نظرتان چیست؟
باور کنید بدون پول و منابع مالی نمی توان تیمداری کرد.بازیکنان سپیدرود واقعا بازیکنانش شریف و با تعصبی هستند که در دو سال گذشته با کمترین میزان پرداختی برای تیمشان بازی کرده اند و تعصب خود را نشان داده اند ولی به قول معروف کارد به استخوانشان رسیده بود و از وعده و وعید های الکی خسته شده بودند.کاش حداقل به اینها گفته نمیشد که مثلا تا شهریور قرارداد فصل قبل را تسویه می کنیم.باور کنید بازیکنان برای بازی با استقلال اهواز قصد رفتن به اهواز را نداشتند ولی به خاطر هواداران رفتند و همان روز به هواداران هم گفتند اگر بعد از این بازی تکلیف روشن نشود در بازیهای بعدی حاضر نمی شویم و دیدید که همین طور هم شد و در بازی با شهرداری فومن علی رغم میل باطنی بازیکنان حاضر به بازی نشدند.

رودسپید: شما به عنوان فوتبالیست حرفه ای این نوع اعتصاب ها و شرکت نکردن در تمرینات و مسابقات را می پسندید؟
فوتبالیست سپیدرود یا هر تیم دیگری شغلش فوتبال هستش و از این راه امرار معاش می کنه.شاید این اتفاق فقط در فوتبال ایران رخ میده که باشگاه به تعهدات خودش عمل نمی کنه و این اعتصاب در تمرینات و مسابقات را فقط در فوتبال ایران مشاهده میشه.شما شک نکنید که این اعتصاب آخرین راه بازیکنان سپیدرود بود.در کل این کار حرفه ای نیست ولی چاره ای نبود.

 بازیکنان سپیدرود عملا اعلام کرده بودند که تا زمانی که جناب پورمحسن مالکیت و مدیرعاملی باشگاه را در اختیار داشته باشد در تمرینات و مسابقات سپیدرود شرکت نمی کنند و با همین حربه شاید بشه گفت با حمایت و پشتیبانی هواداران به خواسته خود رسیدند و جناب رهنما مجبور شد به دلیل بحران موجود مدیریت را از ایشان سلب کند.به نظر شما این حرکت بازیکنان نمی تواند نمی تواند الگوی بدی برای خیلی از تیمها باشد و آیا وظیفه بازیکنان اصلا چنین چیزی هستش که در مورد مدیریت اظهار نظر کنند؟
صبحت خوبی شد و با حرفاتون موافقم ولی بازم میگم در دو سال گذشته این بازیکنان فقط وعده های پوچ شنیده بودند و هیچ کدام از حرفهای آقایون عملی نشد.بازی با شهرداری فومن در جام حذفی بهترین موقعیت بود تا از این وقفه در لیگ یک وضعیت خودشان را روشن کنند.فرض کنیم شهرداری فومن را حذف می کردیم قهرمان که نمی توانستیم بشویم؟پس بازیکنان تصمیم گرفتند از این فرصت دو هفته ای استفاده کنند و عملا اعتراض خود را این گونه نشان بدهند.شاید کمی هواداران از ما دلخور شدند که در بازی با فومن به میدان نرفتیم ولی کمی بازیکنان با تغییر و تحولاتی که رخ داد و کمک جناب هدایتی کمی آرامش گرفتند.

 چرا آقای هدایتی تاکنون ۳۵۰ میلیون تومان کمک به سپیدرود کرده است و آیا شما هم برای این کمک از ایشان درخواست کردید؟

آقای حسین هدایتی مرد بسیار بزرگی هستند و نیازی به مطرح شدن خود ندارد.وقتی آقای نظرمحمدی از ایشان درخواست کرد خیلی راحت و بدون فکر کردن درخواست علی نظر محمدی را قبول کرد و خیلی زود عملی کرد.من هیچ نقشی برای این کمک نداشتم و خود آقای نظرمحمدی بیشترین نقش را داشت.

 بازیهای لیگ یک را تا الان چطور دیده اید و فکر می کنی سپیدرود واقعا میتواند مدعی صعود به لیگ برتر باشد؟
لیگ یک به جرات سحت ترین لیگ می باشد.غیر از دو سه تیم تمامی تیمها داعیه صعود دارند و بازی درگیرانه و فیزیکی حرف اول را می زند.ما بازیکنان بزرگ و با تجربه ای مثل حسینی و تامینی و موسوی و حق شناس و مهدوی و نزهتی در کنار جوانانی مثل شایان مصلح که بدون شک پدیده فوتبال ایران است و قول میدهم به زودی در لباس تیم ملی وی را ببینیم یا قربان زاده داریم که واقعا در خشش خوبی تاکنون داشته اند و اگر هر چه سریعتر تکلیف مالکیت تیم مشخص شود و مشکل مالی نداشته باشیم و دو سه بازیکن جذب کنیم شک نکنید با این هوادارانی که داریم شانس جدی صعود هستیم.

 نگرانی هواداران از میانگین سنی نسبتا بالای سپیدرود می باشد که شاید در نیم فصل دوم از لحاط بدنی دچار مشکل بشویم، قبول دارید؟
این موضوع که فرمودید و مردم هم دارند میبینند، کاملا به حق است و درست می گویند، به هر صورت بدنسازی پیش فصل خیلی دیر شده بود ولی فرصت تعطیلی هایی مانند دو هفته ای بین نیم فصل، فرصتی که که با بدنسازی سبک و نه سنگین جبران مافات کنیم، مطمئن باشید اگر یک نفر پیدا شود که این تیم را ساپورت کند تا نیم فصل این تیم هر روز بهتر خواهد شد، خود فوتبالی ها می دانند بازیکنانی که سنشان بیشتر است همان ها دارند کار را پیش میبرند، بازیکنان جوان ما نیز خیلی خوب هستند، الان در تیم جوانان و باتجربه ها با هم میکس شدند در زمین و ترکیب عالی ایی شده است و استفاده از آن به هوش مربی برمیگردد .

صحبت از مربی کردید.بی تعارف از لحاط فنی علی نظرمحمدی را چطور می بینید؟
علی مربی بسیار باهوش و به روزی می باشد.پشتکار خوبی دارد و تمام وجودش را برای تیم میگذارد.خوب میدانم که همیشه در حال مطالعه هستش و واقعا تمرینات متنوع و خوبی را برگزار می کند.علی آینده خوبی در مربیگری دارد.

 فکر می کردید اینقدر در رشت و بین هواداران سپیدرود محبوبیت پیدا کنید که مثلا موقع تعویض شما تمام تماشاگران ایستاده شما را تشویق می کنند؟و کلا جو شهر رشت را چطور می بینید؟
واقعا در آن لحظات بهترین حس را دارم و به خودم میبالم.مردم وقتی می بینند با تمام وجودم بازی می کنم اینطور تشویقم می کنند.از همان روز اول ارتباط خوبی با هواداران سپیدرود پیدا کردم و واقعا بی نظیر هستند.وقتی سرتمرین پیرمرد هفتاد ساله با عشق حضور پیدا می کند بهم انگیزه مضاعف واسه درخشش میدهد.واقعا و بی تعارف این هواداران را هیچ تیمی در ایران در اختیار ندارد.خیلی اوقات گفتم کاش ده سال پیش و در اوج فوتبالم می توانستم در سپیدرود بازی کنم.مردم رشت واقعا مهمان نواز و مهربان هستند و هرجا می روم همه جوره من را مورد محبت خودشان قرار می دهند.

 فرق اصلی لیگ برتر با لیگ یک در چیست؟
تفاوت عمده فقط در میزان توجه فدراسیون به لیگ برتر و لیگ یک است وگرنه از لحاظ امکانات و سطح فنی و کیفیت برگزاری، همه چیز شبیه هم است، اصلا شک نکنید

رود سپید: دربی معروف گیلان بین سپیدرود-ملوان که تاکنون تنها باخت سپیدرود هم بوده است حضور داشتید.درباره آن بازی بگویید؟
به جرات میگم جو این بازی از دربی سرخابی ها سنگین تر بود.از حساسیت بازی آگاهی داشتم و هواداران تو تمرینات قبل این بازی از ما برد می خواستند و ما هم با برنامه وارد این بازی شدیم.نزدیک به دو هزار نفر از هواداران ما از رشت آمده بودند و به خوبی از ما حمایت کردند.متاسفانه قضاوت داور آقای ترکی در این بازی خوب نبود و در روند بازی ما حیلی تاثیر گذار بود.هنوز نمی دانم چطور آن توپ که ضربه ایستگاهی ملوانی ها به گل تبدیل شد قبل آن هند گرفت؟واقعا توپ به دستام برخورد نکرد و به سینه من خورد.پنالتی دوم ملوان هم که البته گل نشد ما ثابت سر جای خود ایستادم و این بازیکن ملوان بود که با زرنگی خودش را به من زد و پنالتی گرفت.واقعا حق ملوان در آن بازی برد نبود و باید مساوی میشد.ولی مطمئن باشید در بازی برگشت وضعیت خیلی فرق خواهد کرد و ما در رشت به تیمی باج نمی دهیم.

 خواهشا پاسخ یک کلمه ای برای کلمات زیر بگویید:
علی دایی »»»»»»»»»اسطوره
مصطفی دنیزلی »»»»»»»»» بی نظیر
پرسپولیس »»»»»»»»»»دوست داشتنی
رشت »»»»»»همه چیز برام رویایی است
سپیدرود »»»»»»»»»» شناسنامه فوتبال ایران
علی نظر محمدی »»»»»»»»» مربی جوان و موفق
علی بهارمست »»»»»»»»» سرپرست خوب و دوست داشتنی
اهواز »»»»»»» شهر دوستداشتنی حسین کعبی
محمد مایلی کهن »»»»»»»»» دل پاک
عادل فردوسی پور »»»»»»»»»»» زلزله

 صحبت پایانی

این قول را به نمایندگی از بازیکنان سپیدرود به همه هواداران میدهم که با تمام وجود تلاشمان را برای موفقیت سپیدرود به کار می بندیم و در این راه سخت نیازمند حمایت همه هواداران هستید.بدون شک پرهوادارترین تیم لیگ یک هستیم و جایگاه ما باید لیگ برتر باشد.

tel final1

Share