در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت مطرح شد

علوی: اعضای شورا دغدغه‎های شخصی خود را به سطح رسانه‎ها نکشانند/صابر:شهرداری طرح تابلوهای یکسان را ارائه دهد/مقصودی:تملک باغ سالار مشکات نیازمند ۸ میلیارد تومان اعتبار است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر حسین علوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت اظهار کرد: مردم تماشاگر عملکرد اعضای شورا هستند و مناسب نیست که دغدغه های شخصی خود را به رسانه کشیده و منتسب به اعضای شورا کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر حسین علوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت در جلسه این کمیسیون با بیان اینکه جدال لفظی بین دو عضو شورا در فضای رسانه برازنده شورای شهر رشت نیست، اظهار کرد: مردم تماشاگر عملکرد اعضای شورا هستند و مناسب نیست که دغدغه های شخصی خود را به رسانه کشیده و منتسب به اعضای شورا کنیم.shora-CCCC

علوی با بیان اینکه  هم سلیقه نبودن و تبادل نظر بر سر موضوعات مختلف نشان دهنده کارکردن اعضای شورا است اظهار کرد: ما نمایندگان مردم هستیم و مردم نیز از ما کار می‏‌خواهند.

تدوین آیین نامه تبلیغاتی شهری در رشت

در ادامه این جلسه مدیر عامل سازمان زیباسازی و فضای سبز شهرداری رشت به تدوین آیین نامه تبلیغاتی شهری رشت اشاره کرد گفت: این لایحه از شورای سوم مطرح شد و در این خصوص طرحی مطرح و در کمیسیون فرهنگی مصوب شد.

بشر دانش افزود: نصب تابلوهای تبلیغاتی باید براساس ضوابط مطرح شده باشد و در غیر اینصورت تجاوز از عرض مشخص شده برای تابلوهای تبلیغاتی جریمه خواهد داشت.

وی ادامه داد: طرح پاکسازی جداره پیاده راه نیز از دیگر موضوعات مطروحه می‎باشد و در بودجه سال ۹۵ مبلغ پانصد میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده است که سازمان زیباسازی برای کل شهر رشت طرح جامع تابلوهای خیابانی را آماده و طی یکماه آینده در صحن کمیسیون برنامه و بودجه اعلام خواهد کرد.

در ادامه عباس صابر در مورد طرح نصب تابلوها در شهر رشت گفت: بهتر است شهرداری طرح تابلوهای یکسان را ارائه دهد و هرکس خارج از این طرح تابلو نصب کرد مشمول برخورد شهرداری خواهند شد.

وی افزود: در مورد جریمه نصب تابلو ها در زمینهای شخصی نیز مخالف هستم چون شهرداری وظیفه جمع آوری دارد.

در ادامه علوی گفت: عرض تابلوهای اماکن آموزشی و ادارای از یک متر و سی به بالا مشمول عوارض است.

وی افزود: ارزش منطقه ای املاک در سه ماه ۹۴م حاسبه شده است و هر گونه تغییر در این زمینه مشمول دستور از سوی شورای اسلامی شهر خواهد بود.

گفتنی است در این جلسه خرید دستگاه اتوماتیک کف پوش با مبلغ ۱۲ میلیارد تومان برای شهرداری به تصویب رسید.

در ادامه این جلسه شهردار منطقه چهار نیز اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شهرداری این منطقه ۱۴میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

تملک باغ سالار مشکات نیازمند ۸ میلیارد تومان اعتبار است

علی مقصودی با اعلام این مطلب اظهارکرد: نسبت به بودجه در نظر گرفته شده سال جاری برای شهرداری منطقه چهار هنوز ۵۰ درصد از بودجه تعریف شده عقب هستیم. متاسفانه برای وصول مطالبات از مردم دچا ردرگیری شده ایم ولی تمام تلاشمان را به کارخواهیم گرفت که تا پایان سال جاری ۷۵درصد بودجه در نظر گرفته شده محقق شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه در قالب پرسنلی، رفت و روب، فضای سبز و… انجام شده است.

شهردار منطقه چهار گفت: در بخش آسفالت برای شهرداری منطقه چهار سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان سهمیه آسفالت در نظر گرفته شده است که تاکنون یک میلیارد تومان محقق شده است.

مقصودی در پایان گفت: در نظر داریم تا به زودی زمینه احداث پارکی در حاشیه رودخانه منظریه رشت را مهیا و تا قبل از پایان سال آن را به بهره برداری برسانیم. وی تملک باغ سالار مشکات را از دیگر اقدامات دانست و تصریح کرد: برای تملک بخش دوم باغ سالار مشکات نیازمند ۸ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

tel final1

Share