شهردار منطقه یک رشت در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد:

عدم پرداخت جریمه حدود یک میلیارد تومانی موجب جلوگیری از فعالیت یک رستوران در رشت شد/ اگر جریمه در سال ۹۰ پرداخت می‏‎شد شهرداری می‌توانست چندین پروژه را به اتمام برساند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار منطقه یک رشت بر لزوم دریافت جریمه قانونی تاکید کرد و افزود: اگر در گذشته آن مبلغ دریافت می شد با توجه به ارزش ریالی آن در ۵ سال پیش شهرداری می توانست چندین پروژه را به سرانجام برساند اما این رقم در سال ۹۵ ارزش افزوده به مراتب کمتری دارد که به هیچ وجه قابل قیاس با سال ۹۰ نیست.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد پورناصرانی شهردار منطقه یک رشت درباره دلایل جلوگیری از فعالیت یکی از رستوران های رشت توضیحاتی ارائه کرد.poornaseranig_0829_resize

پورناصرانی در گفتگو با دیارمیرزا در خصوص دلیل جلوگیری از فعالیت رستوران «کارن» واقع در جاده پیربازار توسط شهرداری رشت اظهار کرد: مالک این مجموعه حاضر نشده جریمه تخلفات صورت گرفته را بپردازد.

شهردار منطقه یک رشت در تشریح این ماجرا گفت: این موضوع از ۵ سال پیش مطرح بوده و هربار برخی عوامل با خرید زمان مانع از ارسال پرونده این ساختمان به کمیسیون شده بودند که در نهایت با پیگیری های بنده برای احقاق حق شهرداری و حفظ حقوق بیت المال پرونده این ملک سال گذشته به کمیسیون ارسال شد.

پورناصرانی با بیان اینکه مالک این ساختمان به پرداخت حدود یک میلیارد تومان به شهرداری محکوم شده است اظهار کرد: طبق قانون رای صادر شده بر اساس سال وقوع تخلف یعنی سال ۹۰ صادر شده است.

وی با بیان اینکه طی این سالها حقوق شهروندان تضییع شده است متذکر شد: بیش از این صبر جایز نیست زیرا یک میلیارد تومان در سال ۹۰ به نسبت سال ۹۵ از ارزش به مراتب بالایی برخوردار بود و اگر باز هم شهرداری کوتاه بیاید باتوجه به نرخ تورم در سالهای آتی ارزش ریالی آن کاسته و به مردم خسارت وارد می شود.

پورناصرانی فعالیت های صورت گرفته توسط شهرداری را در راستای خدمت رسانی بهتر به شهروندان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه شهروندان فهیم رشتی نسبت به اهمیت منافع عمومی و حقوق شهروندی آگاهند و خیلی خوب متوجه اینگونه مسائل می شوند.

شهردار منطقه یک رشت در پایان بار دیگر بر لزوم دریافت جریمه قانونی تاکید کرد و افزود: اگر در گذشته آن مبلغ دریافت می شد با توجه به ارزش ریالی آن در ۵ سال پیش شهرداری می توانست چندین پروژه را به سرانجام برساند اما این رقم در سال ۹۵ ارزش افزوده به مراتب کمتری دارد که به هیچ وجه قابل قیاس با سال ۹۰ نیست.

Share