شهردار تالش مطرح کرد

طراحی یک پل متفاوت در تالش/۳۳ پل مشکل بزرگ شهر است/ خودروهای آتش نشانی جوابگوی نیاز ساختمان های مرتفع شهر نیست/ضرورت حفظ بافت تاریخی کاخ سردار امجد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهردار تالش ضمن مخالفت با احداث جاده کمربندی شهر تالش متذکر شد: خودروهای عبوری از منطقه با وجود این کمربندی وارد شهر نخواهند شد که موجب رکود واحدهای اقتصادی به ویژه، خیابان جمهوری اسلامی می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسن محمدپور شهردار تالش پیرامون ساماندهی رودخانه کرگانرود در محدوده شهری و بویژه پاهای بزرگ و آب نما گفت: بازدید اخیر وی و همکارانش در شهرداری تالش موید این نکته است که پس از سیلاب هفته گذشته، این رودخانه نیازمند ساماندهی مجدد است.%d8%ad%d8%b3%d9%86-%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af-%d9%be%d9%88%d8%b1-508x498

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از تالش، محمدپور با قدردانی از همکاری آب منطقه ای غرب دور گیلان در عملیات ساماندهی تابستان گذشته گفت: تهدیدی که پشت سر گذاشتیم بار دیگر مطرح است و مصالح در اطراف رودخانه بدون حق برداشت دپو خواهد شد، که نیازمند اخذ مجوز از سازمانهای مربوطه است.

شهردار تالش به گره های ترافیکی تالش در محدوده ۲ دهنه پل موجود در داخل شهر اشاره کرد و گفت: تعریض پل بزرگ تنها به عرض ۴ متر ممکن است و این به معنای افزوده شدن یک لاین به این پل است.

وی تصریح کرد بیشترین حجم ترافیک این پل از شمال به جنوب است که باید در صورت تعریض برای همین بار ترافیکی مورد استفاده قرار گیرد. این مسوول شهری اعتبار تخصیص یافته در کمیته برنامه ریزی شهرستان تالش را ۶۰۰ میلیون تومان ذکر کرد که با پیش بینی ۲ میلیارد تومانی آن فاصله دارد.

طراحی یک پل متفاوت در تالش

شهردار تالش که در نشست شورای اسلامی این شهر سخن می گفت، افزود: این شهر برای کاهش بار ترافیکی خود نیاز به ساخت ۲ پل و تعریض پل بزرگ این شهر دارد. یک دهنه پل برای اتصال خیابانهای شهید مهرقربانی و پاسداران طراحی شده است که قسمتی از ترافیک ورودی شمال – جنوب و بالعکس را پوشش خواهد داد. مطالعه این پل از نظر بار ترافیکی و طراحی سازه ای انجام شده است، و کارشناسان منتظر آزمایش ژئوتکنیکی خاک آن هستند.

وی همچنین از طراحی متفاوت این پل سخن گفت که امکان استقرار مکان های برای نشستن و استقرار واحدهای چون کافی شاپ در کنار آن پیش بینی شده و تا اندازه ای از پل طبیعت تهران الگو برداری شده است.

محمدپور بلندی پایه های این پل را بیش از ۶ متر بیان کرد که در مسیر خود نیاز به آزادسازی ندارد.

۳۳ پل مشکل بزرگ شهر است/ مخالفت با احداث جاده کمربندی شهر تالش

شهردار تالش، پل آب نما معروف به ۳۳ پل را یک مشکل بزرگ برای شهر خواند که در بارش های باران و سیلابی شدن کرگانرود قسمت مهمی از توان شهرداری را صرف خود می کند و هر سال این رویداد چندین مرتبه رخ می دهد.

وی به مطالعه انجام شده در مورد علت های بروز ترافیک سنگین در شهر تالش پرداخت و گفت: بارش باران و ایجاد بحران در پل آب نما و هجوم خودروها به پل بزرگ، ترافیک قسمت بزرگی از شهر را تحت تاثیر قرار می دهد.

محمدپور به مطالعات انجام شده این پل اشاره کرد که به صورت یک پل زیرگذر و رو گذر قوسی و بدون پایه در بستر رودخانه خواهد بود. وی دلیل طرح زیرگذر و روگذر بودن این پل را وجود ۲ خیابان در موازات کرگانرود بیان کرد و اعتبار لازم برای احداث چنین پلی را ۲۰ میلیارد تومان ذکر کرد.

شهردار تالش ضمن مخالفت با احداث جاده کمربندی شهر تالش متذکر شد: خودروهای عبوری از منطقه با وجود این کمربندی وارد شهر نخواهند شد که موجب رکود واحدهای اقتصادی به ویژه، خیابان جمهوری اسلامی می شود.

ضرورت حفظ بافت تاریخی کاخ سردار امجد تالش

وی به دغدغه بزرگ خود برای تحویل کاخ سردار امجد پرداخت و گفت: کاربری هایی برای  تبدیل آن به یک موزه و موارد دیگر پیشنهاد شده است. این بنای تاریخی نماد شهری تالش بوده و در حال حاضر اولویت اصلی، حفظ بافت تاریخی آن است.

شهردار تالش به کمبود ماشین آلات این سازمان اشاره کرد و گفت: خودروهای آتش نشانی تالش جوابگوی نیاز ساختمان های مرتفع شهر نیست و نردبانی که بتواند برای کمک افراد در معرض خطر حوادث احتمالی استفاده شود، وجود ندارد.

 وی به وجود سه دستگاه کامیون و یک دستگاه بیل مکانیکی این سازمان نیز پرداخت که عمر کاری آنها در حال اتمام است و برای این شهرداری، هزینه تعمیرات را تحمیل می کند.

محمدپور انتقاداتی نسبت به اداره توزیع برق تالش نیز داشت و گفت: تیرهای تلسکوپی بلوارهای تالش توسط شهرداری تالش نصب شده است و این سازمان اقدام به برپایی ۷ برج نوری ۲۵ متری برای تامین روشنایی این شهر کرده است که اداره توزیع برق شهرستان وظیفه تعویض لامپ های سوخته را انجام نمی دهد.

وی در همین مورد اضافه کرد: شهرداری در هر دوره فیش هایی مبنی بر روشنایی تیرهای تلسکوپی به اداره برق پرداخت می کند که جالب توجه است.

این نشست در دقایق پایانی با قطع برق طبقه دوم ساختمان محل استقرار شورای اسلامی شهر تالش مواجه شد که حاضران جلسه را مجبور به استفاده از چراغ های گوشی موبایل کرد.

 

Share