استاندار گیلان مطرح کرد:

ضرورت اهتمام مدیران اجرایی در دریافت حق گیلان از سهم کشوری/مدیران اجرایی می‌بایست به منظور گرفتن سهم استان حتی پشت درب کمیسیون های مجلس و سازمانها بنشینند/بخش عمرانی زنده است اگرچه با تنگناهای مالی مواجه هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان بر لزوم جدیت مدیران اجرایی در دریافت حق استان از سهم کشوری تاکید کرد وافزود : مدیران اجرایی می‌بایست به منظور گرفتن سهم استان حتی پشت درب کمیسیون های تخصصی و تلفیق و وزارتخانه ها و سازمانها بنشینند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر محمدعلی نجفی در نشستیکه در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با قدردانی از تلاش های خوب صورت گرفته در سرشماری عمومی نفوس و مسکن گیلان ، از کسب رتبه پنجم استان از لحاظ ارزشیابی‌های کیفی در این سرشماری خبر داد و افزود : علی رغم اینکه استان در روزهای نخست سرشماری از وضعیت مطلوبی برخوردار نبود اما با همراهی و اقدامات خوب صورت گرفته توسط فرمانداران ، دستگاه‌های اجرایی و سازمان برنامه و بودجه الحمدا… اکنون از وضعیت مطلوبی برخوردار است.%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c-%d8%a7
استاندار گیلان اظهار داشت : باتوجه به حضور مأموران سرشماری در منازل مردم ، به لحاظ کوچک بودن استان و ارتباط نزدیک میان حوزه شهری و روستایی باید تلاش کنیم از لحاظ کمی نیز سهم گیلان را در این سرشماری ارتقاء دهیم.
وی بر لزوم بهره‌گیری بیشتر از امکانات کشوری در راستای رشد و تسعه استان تأکید کرد و افزود : باتوجه به محدود بودن امکانات استانی باید تلاش شود تا از امکانات کشوری در راستای توسعه گیلان بیشتر بهره گیریم.
استاندار گیلان موفقیت ستاد رفع موانع تولید استان را در رصد مستمر آمار وارقام از عملکرد دستگاههای متولی عنوان کرد و افزود : اگر چنانچه عقب ماندگی‌هایی مشاهد شود تذکرات لازم داده خواهد شد تا موانع احصاء و عقب ماندگی جبران شود.
وی بر لزوم جدیت و اهتمام در کارها تأکید کرد و افزود : جدیت و تلاش صادقانه در کارها موجب دست یابی به نتیجه مطلوب خواهد شد .
دکتر نجفی نمایندگان را زبان گویای مشکلات مردم دانست و افزود : نمایندگان مردم  براساس حقوقشان مشکلات مردم را بیان نموده و انتظار این را هم داریم ، هر چند که اگر دستاوردها و موفقیت‌ها در کنار بیان مشکلات مطرح شود نیز بسیار خوب است.
وی افزود : مطمئناً تلاش همه زحمتکشان این نظام که صادقانه و خالصانه عمل می‌کنند در پیشگاه خداوند متعال و مردم عزیز محفوظ است.
وی بخش عمرانی استان را زنده دانست و افزود : متأسفانه به دلیل کاهش درآمدهای نفتی ، بخش اعظمی از اعتبارات سال گذشته محقق نشد و با تنگنا های مالی در استان مواجه هستیم.
وی بر لزوم جدیت مدیران اجرایی در دریافت حق استان از سهم کشوری تاکید کرد وافزود : مدیران اجرایی می‌بایست به منظور گرفتن سهم استان حتی پشت درب کمیسیون های تخصصی و تلفیق و وزارتخانه ها و سازمانها بنشینند.
دکتر نجفی اظهار داشت : اعتبارات خوبی نزد وزرا وجود دارد که باید از این ظرفیت در جهت توسعه استان بهره گیریم.
وی با بیان اینکه باید  همواره رفاه مردم را طلب کنیم افزود : نباید به موارد حاشیه‌ای بپردازیم بلکه باید اصل کار اندیشیده شود.
استاندار گیلان بر ضرورت تهیه لیست از نیروهای طرحی دستگاه‌ها تأکید کرد و افزود: باید مشخص شود که نیروهای طرحی چه افرادی بوده و در کجا مشغول به فعالیت هستند.
وی بر لزوم بهره‌گیری از نیروهای متخصص طرحی تأکید و افزود : دستگاه‌های نظارتی باید در این بخش نیز ورود داشته باشند.
دکتر نجفی در ادامه افزود : باید نیروهای طرحی را که قبول کردیم حقوقشان را کامل بپردازیم و پسندیده نیست که نیروی طرحی چند ماه حقوق خود را دریافت نکرده باشد.
استاندار گیلان با بیان اینکه سهم گیلان در دولت الکترونیک قرار گرفته جزو ۵ استان برتر کشور است افزود : در اجرای دولت الکترونیک با عقب ماندگی‌هایی مواجه بودیم که جهش  هایی در این بخش صورت پذیرفت اما هنور راضی کننده نیست.
دکتر نجفی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بخش سواد آموزی اظهار داشت : طی ۹ ماهه گذشته گیلان در بخش سواد آموزی افراد ۱۰ تا ۴۹ ساله رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

Share