استاندار گیلان در دیدار با سفیر ارمنستان

شرکتهای مشترک گیلان و استانهای ارمنستان تشکیل شود/مدیران استان با آغوش باز مسائل تجارت و گردشگری را دنبال خواهند کرد/آمادگی برای تبادل دانشجو و اساتید با دانشگاه‌های ارمنستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار ظهر امروز در دیدار سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد داد شرکتهای مشترک بین اتاق بازرگانی گیلان و استانهای ارمنستان برای گسترش روابط اقتصادی تشکیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار ظهر امروز در دیدار سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد داد شرکتهای مشترک بین اتاق بازرگانی گیلان و استانهای ارمنستان برای گسترش روابط اقتصادی تشکیل شود.img_0891

 در این دیدار که ظهر امروز در استانداری گیلان برگزار شد، دکتر محمدعلی نجفی ضمن ابراز خرسندی از حضور سفیر کشور ارمنستان به گیلان افزود: بسیار خوشحالیم که امروز روابط بین ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان در سطح بسیار عالی قرار دارد.

وی به روابط دیپلماسی و تجاری و سفر وزرا و مقامات متقابل ۲ کشور اشاره و خاطر نشان کرد: در سفر چند ماه گذشته به اتفاق هیئتی از استان گیلان با وزرای کشور ، کشاورزی و چند تن از استانداران ارمنستان دیدار گفتگو داشتم.

نماینده عالی دولت در گیلان با ابراز علاقمندی از گسترش روابط کاری مشخص و عملیاتی کردن آنها گفت: از این فرصت بوجود آمده می‌توان زمینه‌ی لازم در بخش‌های کشاورزی، دام و طیور، آبزیان، شیلات، تجاری و گردشگری را فراهم کرد.

وی گسترش روابط علمی و تحقیقاتی را یکی از اساسی‌ترین عوامل در پایه گذاری گسترش بخش‌های دیگر دانست و افزود: با توجه به اعلام آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت می‌توان زمینه‌ی تبادل دانشجو، اساتید و نیز مسائل تحقیقاتی با دانشگاه‌های ارمنستان را فراهم کرد.

استاندار به علاقمندی گردشگران ارمنستانی نسبت به دریا و جاذبه‌های گردشگری گیلان اشاره و تصریح کرد : وجود مکان های تاریخی متعلق به ارامنه در گیلان می‌تواند در ورود گردشگران ارمنستانی به استان سرسبز گیلان و بازدید از فضاهای تاریخی موثر باشد.

دکتر نجفی بر لزوم تشکیل کارگروه بین ۲ کشور در جهت پیگیری و عملیاتی کردن زمینه‌های همکاری و گسترش مناسبات تأکید و خاطر نشان کرد : ایجاد نمایشگاه‌های مشترک می‌تواند در زمینه‌ی ارتقاء حجم مبادلات و روابط تجاری بسیار موثر باشد.

وی افزود : وجود پتانسیل و ظرفیت‌های بالا در منطقه‌ی آزاد انزلی بویژه بخش سواحل و دریا زمینه‌ی حضور برای ارامنه را فراهم می‌کند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: وجود پزشکان حاذق کشوری با بیمارستان‌های مجهز و پیشرفته گیلان می‌تواند زمینه‌ی گسترش بخش توریسم درمانی را فراهم نماید.

وی با بیان اینکه مدیران استان با آغوش گشاده مسائل تجارت و گردشگری را دنبال خواهند کرد افزود :گیلان علاقه مند است تا از ظرفیت حضور ارمنستان در اوراسیا و مزایای تعرفه‌ی صفر عوارض کشورهای عضو این پیمان  بهره‌مند شود.

دکتر نجفی پیشنهاد داد شرکتهای مشترک بین اتاق بازرگانی گیلان و استانهای ارمنستان برای گسترش روابط اقتصادی تشکیل شود.

در این دیدار سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از استقبال گرم دکتر نجفی از وی گفت : تمام احساسات افراد با کلمات بیان نمی‌شود بلکه برخورد صمیمانه و انسانی افراد جلب توجه می‌کند و این استقبال گرم قابل وصف نیست.

آرتاشس تومانیان افزود : هدف ما از این سفر آگاهی از امکانات و ظرفیت‌های استان‌ها و برقراری روابط استانی ۲ کشور است و بنده آرامش خاصی را در استانهای ایران از جمله گیلان می بینم .

وی اقامت ارامنه در بعضی از استان‌ها خاطر نشان کرد : باتوجه به پیشینه و سابقه‌ی تاریخی گیلان و ارمنستان  روابط علمی، تجاری و صنعتی می‌توانست فراتر از این باشد.

سفیر ارمنستان بر ضرورت علمی کردن و گسترش سطح روابط تأکید و تصریح کرد : بی‌صبرانه منتظر حضور در اتاق بازرگانی، گفتگو با کارآفرینان و تجار و بازدید از دانشگاه هستم.

وی به گزارش نمایشگاه کالاها و خدمات ارمنستان در تهران از ۵ تا ۸ اکتبر امسال اشاره کرد و افزود : بیش از ۱۰ هزار بازدید کننده از این نمایشگاه‌ها دیدن کردند.

آرتاشس تومانیان به نزدیکی آداب، رسوم و جغرافیایی ۲ کشور اشاره و خاطر نشان کرد : باید از فرصت‌های لازم برای گسترش سطح روابط بهره‌مند شویم.

tel final1

Share