حادثه ای که با سرعت عمل نیروهای اداره بنادر گیلان به خیر گذشت

شرح عملیات نجات کشتی ایرانی از غرق شدن در بندر انزلی به روایت مدیرکل بنادر و دریانوردی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یک فروند کشتی ایرانی سانحه دیده در بندر انزلی با سرعت عمل مامورین اداره بنادر، از خطر غرق شدن نجات یافت.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یک فروند کشتی ایرانی سانحه دیده در بندر انزلی با سرعت عمل مامورین اداره بنادر، از خطر غرق شدن نجات یافت.photo_2016-10-29_13-54-06

حسین چراغی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا گفت: ساعت ۱۱ و نیم شب گذشته یک فروند کشتی متعلق مالک ایرانی دارای محموله رول آهن نزدیک لنگرگاه اعلام وضعیت اضطراری کرد و اعلام کرد که کشتی آبگرفتی پیدا کرده است.

وی افزود: بلافاصله ظرف ۵ دقیقه ستاد سوانح و مقابله با وضعیت اضطراری تشکیل جلسه داد و ۴ فروند یدک کش به محل کشتی حادثه دیده اعزام شد و پس از بررسی اولیه وضعیت کشتی و علیرغم شرایط نامناسب دریا و مواج بودن آب با دقت نظر و سرعت عمل کارکنان دریایی و پایلوت رهبر کشتی در شرایط غیرقابل باوری کنار اسکله پهلو گرفت.

چراغی تصریح کرد: بلافاصله برای اینکه کشتی را از حالت اضطرار خارج کنیم جرثقیل به کنار کشتی رفت و شروع به تخلیه بار کشتی کردیم تا کشتی سبک شود و همزمان پمپ تخلیه آب به محل اعزام شده و آب داخل انبار کشتی خارج شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه این کشتی حادثه دیده پس از رفع نقص فنی می تواند به دریانوردی ادامه دهد، افزود: سوراخ شدن بالاست تانک های کشتی علت نقص فنی بود و قبل از ورود به بندرگاه این اتفاق برایش افتاده است.

وی ظرفیت این کشتی را ۲۵۰۰ تن اعلام کرد و افزود: جلسه کمیته سوانح در این خصوص برگزار و بررسی های کارشناسی انجام می شود.

چراغی در پایان گفت: این حادثه هیچگونه خسارت جانی نداشت و به دلیل به موقع وارد عمل شدن ستاد بحران به محموله کشتی نیز خسارتی وارد نشد.

 

tel final1

Share