امام جمعه رشت؛

شجونی از علمای پرشور گیلانی بود/برای هر گزینه‌ای که دشمنان روی میز داشته باشند بالاتر از آن را داریم/جامعه قدر کتاب و کتاب‌نویسان را بداند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امام جمعه رشت با اشاره به اینکه ما برای هر گزینه‌ای که دشمنان روی میز داشته باشند بالاتر از آن را داریم، یادآور شد: رجب طیب اردوغان پنج سال گذشته خود را ضد رژیم صهیونیستی معرفی کرد اما روزهای گذشته دوباره با این کشور رابطه برقرار کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: قرآن می‌فرماید کسانی که ایمان دارند و عمل صالح انجام می‌دهند خداوند محبت آنها را در دل مردم قرار می‌دهد.

ghorbani2016-09-10_15-31-46

وی با بیان اینکه خداوند انسان را بر فطرت پاک آفریده است، افزود: انسان‌های فاسد اگر طبیعت ثانوی پیدا نکرده باشند، کارهای خوب را دوست دارند.

خطیب جمعه رشت حرکت خوبان را براساس حق و عدالت دانست و گفت: آنها که به فساد رو می‌آورند می‌دانند کار آنها زشت است.

وی با اشاره به اینکه اگر انسان بداند کار بدی که انجام داده، مقصر است یک نعمت محسوب می‌شود، ادامه داد: فطرت انسان خواهان خوبی‌هاست بنابراین خوبی‌ها را دوست دارد.

قربانی با بیان اینکه کسانی که در راه امنیت، استقلال و مبارزه با طاغوت تلاش می‌کنند مردم قدردان آنها هستند، گفت: مردم کسانی که عامل خوبی‌ها هستند را دوست دارند.

وی با اشاره به اینکه جامعه پس از سال‌ها آیت‌الله بهجت را شناخت، تصریح کرد: امام(ره) انسانی اسوه و خودساخته، عالم، متقی و مجتهد بود و در دوران طاغوت با ستم مبارزه کرد و با هیچ‌کس سازش نکرد بنابراین دنیا متوجه شد امام(ره) انسانی والاست.

امام جمعه رشت اضافه کرد: در تشییع پیکر پاک امام(ره) ۱۰ میلیون نفر شرکت کردند و دنیا اینگونه تشییع را به یاد ندارد و بی‌سابقه است.

وی میرزا کوچک جنگلی را مبارزی بزرگ از نگاه دنیای امروز خواند و یادآور شد: شجونی نیز از علمای پر شور گیلانی و از مبارزان فداییان اسلام بود.

قربانی با بیان اینکه کاروان امام حسین(ع) مسؤولیت تبلیغ ضد تبلیغ بنی‌امیه را به عهده داشت، خاطرنشان کرد: آنها حقایق را بیان کردند و مردم متوجه شدند که اهل این کاروان جزو پاکان هستند و به دلیل عمل صالح به این مصیبت گرفتار شدند.

وی با تصریح بر اینکه اکنون دمشق پایگاه شیعیان و حامیان زینب (س) است، یادآور شد: امروز رزمندگان در سوریه از حریم زینب (س) حمایت می‌کنند.

امام جمعه رشت استقبال زائران از راهپیمایی در روز اربعین را بسیار باشکوه خواند و افزود: پیش‌بینی شده بیش از ۲۰ میلیون نفر در اربعین حسینی(ع) شرکت کنند. اگر توفیق زیارت اربعین را در کربلا نداریم در روز اربعین نباید زیارت این روز را فراموش کنیم.

قربانی به انتخابات آمریکا اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند در انتخابات آمریکا جشن و عزا نمی‌گیریم زیرا هر دو حزب آمریکا جیره‌خوار رژیم صهیونیستی هستند.

وی با اشاره به اینکه ما برای هر گزینه‌ای که دشمنان روی میز داشته باشند بالاتر از آن را داریم، یادآور شد: رجب طیب اردوغان پنج سال گذشته خود را ضد رژیم صهیونیستی معرفی کرد اما روزهای گذشته دوباره با این کشور رابطه برقرار کرده است.

خطیب جمعه رشت گفت: موجب شرمندگی است که کشورهای عربی منطقه در خدمت استکبار هستند و لعنت بر کشورهای عربی منطقه که خود را حامی حقوق بشر می‌دانند‌.

وی با تسلیت شهادت محمد خزایی و خانم مرضیه حدید‌چی دباغ گفت: دباغ نخستین فرمانده سپاه در همدان بود.

قربانی خاطرنشان کرد: هفته گذشته سالگرد رحلت علامه طباطبایی بود و به این دلیل هفته کتاب و کتابخوانی معرفی شده و امیدواریم جامعه قدر کتاب و کتاب‌نویسان را بداند.

Share