مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان خبرداد

شتاب در اجرای پروژه تقویت فشار آب شرب روستای کلیشم رودبار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اعتبارات صندوق توسعه ی ملی، اجرای پروژه ی تقویت فشار آب شرب در روستای کلیشم شهرستان رودبار را شتاب بخشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اعتبارات صندوق توسعه ی ملی، اجرای پروژه ی تقویت فشار آب شرب در روستای کلیشم شهرستان رودبار را شتاب بخشید.aminio_2015-08-26_17-30-51

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: ۱۱ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه پیش بینی شده است.

محمدعلی فرّامینی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه ی تقویت فشار آب شرب روستای کلیشم، اظهار کرد: حجم عملیاتی این پروژه شامل بهسازی یک دهنه چشمه، احداث ایستگاه پمپاژ و یک باب مخزن زمینی ۵۰ مترمکعبی، اجرای ۹ هزار متر لوله گذاری خط انتقال و راه اندازی ایستگاه برق می باشد.

وی افزود: با بهره برداری از این پروژه مشکل ضعف فشار آب آشامیدنی ۲۴۱ خانوار در روستای کلیشم مرتفع می شود.

به گفته ی فرّامینی؛ این پروژه در ایام الله دهه ی فجر امسال به بهره برداری می رسد. در حال حاضر مجتمع آبرسانی کلیشم، آب شرب روستاهای ویه و خرمکوه را نیز تامین می کند.

وی افزود: با تزریق اعتبارات صندوق توسعه ی ملی، پروژه ی آبرسانی به روستای خرمکوه شهرستان رودبار با شتاب بیشتری درحال اجراست. منبع تامین آب شرب این روستا یک دهنه چشمه می باشد که عملیات بهسازی آن انجام شده است.

فرّامینی گفت: در راستای این پروژه ۸ هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع نیز اجرا شده است. با احداث یک باب مخزن ذخیره ی آب شرب ۱۰۰ مترمکعبی، حجم عملیاتی این پروژه به اتمام می رسد.

به گفته ی فرّامینی؛ با بهره برداری از این طرح ۹۰ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می شوند. ۵ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ی ملی برای آبرسانی به روستای خرمکوه هزینه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان یادآور شد: در راستای این پروژه یک دهنه چشمه بهسازی و ۷ هزار متر لوله گذاری خط انتقال اجرا شد.

فرّامینی تصریح کرد: ۴ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ی ملی برای این طرح تقویت فشار آب شرب هزینه شد. ۶۹ خانوار در روستای ویه از مزایای این طرح برخوردار شدند.

Share