در مسابقات جهانی

شاهکار دختر گیلانی در تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روز نخست از یازدهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان با کسب یک نشان طلا و حذف سه نماینده کشورمان در کانادا به پایان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  روز نخست از یازدهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان با کسب یک نشان طلا و حذف سه نماینده کشورمان در کانادا به پایان رسید.mobina-nejad-b

این دوره از مسابقات شامگاه چهارشنبه ۲۶ آبان ماه به وقت تهران با حضور نزدیک به ۸۰۰ تکواندوکار از ۱۱۰ کشور جهان در شهر «بورنابی» کانادا آغاز شد. در روز نخست این مسابقات تیم اعزامی کشورمان چهار نماینده داشت که طی آن نماینده وزن ۴۲- کیلوگرم تیم دختران با کسب با ۵ پیروزی متوالی عنوان نخست و مدال طلا را به خود اختصاص داد.

مبینا نژاد کار خود را با برتری ۲۰ بر صفر مقابل «آندرا گارسیا» از مکزیک آغاز کرد و سپس «اذرا بالینگیت» از فیلیپین را ۱۵ بر صفر از پیش رو برداشت و در ادامه مقابل «یان هان‌نا» از کره‌جنوبی به برتری ۱۴ بر صفر دست یافت به نیمه نهایی راه پیدا کرد.

این نوجوان گیلانی با آتیه کشورمان در این مرحله «کارینا آشیکایوا» روسی را ۱۶ بر صفر شکست داد و به دیدار نهایی راه پیدا کرد و در دیدار پایانی و در جدال برای کسب مدال طلا «آیرین لاگونا پرز» از اسپانیا را با نتیجه ۸ بر صفر از پیش رو برداشت تا در یک روز فراموش نشدنی در ۵ مبارزه خود ۷۳ امتیاز کسب کرده و بدون از دست داد امتیاز با شایستگی روی سکوی نخست جهان بایستد. نمایندگان ایتالیا و روسیه هم به نشان برنز دست پیدا کردند.

۲۲۷۷۹۰۲

Share