میرزا بنویس:

شان نمایندگی را حفظ کنیم

نه آن نماز خواندن ها و نه این افشاگری‎ها هیچ کدامشان در شان یک نماینده مجلس نیست. شانیت یک نماینده زمانی حفظ می‌شود که قانونگذار خود مطیع قانون باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در ستون میرزا بنویس شماره دهم هفته نامه جوانان دیارمیرزا یادداشتی تحت عنوان «شان نمایندگی را حفظ کنیم» به چاپ رسیده است.mirzabenevisbefuntitled

در قانونی اساسی اختیارات و وظایف نمایندگان مجلس مشخص شده است و در هیچ کجای آن نیز دخالت در انتخاب مدیران و انتصابات روسای دستگاه‌های اجرایی به عنوان وظیفه یک نماینده مجلس ذکر نشده است. اما هر از چندگاهی شاهدیم که دخالت علنی برخی نمایندگان در عزل و نصب مدیران بر اصل وظیفه نمایندگی سایه افکنده است.
در گیلان نیز در برخی موارد آنگونه این دخالت‎ها حاشیه ساز شده که شاهد اقدامات عجیب و غریب از سوی نمایندگان مجلس هستیم. اینکه روزی شاهد این باشیم که یک نماینده مجلس به خطر تغییر یک مدیر اداره جلوی درب فلان اداره کل جانماز پهن کند و تصمیم بگیرد ادای فرضیه واجب دینی با انتخاب مدیر دلخواهش برای ریاست یک اداره را به طور مویرگی به یکدیگر پیوند دهد و یا اینکه روز دیگر شاهد این باشیم که یک نماینده مجلس به جای پرداخت به انبوه مشکلات حوزه انتخابیه اش تمام هم و غمش ابقای یک مدیرکل باشد از آن مواردی است که نمی توان در واکنش به آن سکوت کرد. اینکه به یکبار آن نماینده محترم بعد از آنکه تمام تیرهایش به سنگ خورده و تلاشهایش برای ابقای مدیر مورد علاقه‌اش به ثمر ننشسته به یکباره یادش بیفتد که تمام مشکلات یک مملکت به خاطر یک نفر است و دست به افشاگری بزند نشانگر این است که راه را اشتباهی رفته ایم. در گذشته حداقل برای حفظ ظاهر امر هم که شده نمایندگان سعی می‌کردند در پشت پرده گزینه های خودشان را به دولت تحمیل کنند٬ اما ظاهرا این روزها آش آنقدر شور شده که برای دخالت آشکار در امور قوه مجریه نیز ابایی ندارند. این ها را گفتیم که به یاد داشته باشید نه آن نماز خواندن ها و نه این افشاگری‎ها هیچ کدامشان در شان یک نماینده مجلس نیست. شانیت یک نماینده زمانی حفظ می‌شود که قانونگذار خود مطیع قانون باشد.

tel final1

Share