سیاوش پور: اصلاح باید از درون جامعه آغاز شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس کل دادگستری گیلان در نشست اعضای شورای عالی بسیج حقوقدانان استان با اشاره به الگوی معرفی شده ازسوی مقام معظم رهبری پیرامون سبک زندگی اسلامی را جامع ترین الگو ممکن عنوان کرد و افزود: لازم است همه مسئولین در راستای ترویج این الگو و پایبندی به اجرای آن تلاش وافری نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اعضای شورای عالی بسیج حقوقدانان گیلان به ریاست احمد سیاوش پور ، رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

dsc_0891 احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان در این نشست با تاکید بر اهمیت کارفرهنگی با رویکرد فرهنگ بسیج خاطر نشان کرد: هرگونه فعالیت فرهنگی جز با عمل ممکن نیست و توقف در مرحله حرف و سخن، فایده ای در بر نخواهد داشت.

رئیس شورای عالی بسیج حقوقدانان استان برگزاری همایش ها و نشست ها وجلسات را برای رفع مشکلات کافی ندانست و ابراز داشت: باید اصلاح را از درون جامعه شروع کنیم تا آثار هدایتهای حقوقی و مطالب راهگشای اخلاقی به اقشار آسیب پذیر نیز رسانده شود.

وی در ادامه با اشاره به الگوی  معرفی شده از مقام معظم رهبری پیرامون سبک زندگی را جامع ترین الگو ممکن عنوان کرد و افزود: باید ببینیم در مقام عمل  به این الگو  تا چه میزان به آن پایبند بوده ایم.

رئیس شورای قضایی استان همچنین  با اشاره به اینکه دشمن در جنگ نظامی نتوانسته است نظام جمهوری اسلامی را تسلیم کند تصریح کرد: اکنون دشمنان انحراف  جامعه را در دستور کار خودقرارداده اندو باید اقدام لازم و اساسی در برخورد با این پدیده تدوین و تبین گردد.

این مقام ارشد قضایی با تاکید بر قانون گرایی گفت: لازمه حرکت به سمت توسعه، نهادینه کردن فرهنگ قانون گرایی در جامعه است و توسعه‌یافتگی جوامع بدون قانون‌‍ گرایی امکان پذیر نخواهد بود.

احمد سیاوش پور با بیان اینکه حفظ انقلاب به روش و شیوه زندگی در جامعه بستگی دارد افزود: معضلات اجتماعی و فرهنگی یکی از بزرگترین دغدغه های مسئولان کشوراست.

وی در پایان  نقش اصلی بسیج حقوقدانان را در حوزه های فرهنگی و حقوقی حول محور قانونگرایی توصیف کرده و ابراز امیدواری کرد نگرش جدیدی در مردم نسبت به پایبندی به قانون و نظم اجتماعی با رویکردی جدید فراهم گردد.

در ابتدای این نشست ابوطالب اصغری، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان نیز در نشست شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان گیلان اظهار کرد: امسال برنامه‌های بسیج حقوقدانان گیلان به طور متمرکز ابلاغی از مرکز و فعالیت‌های بومی اجرایی می‌شود.
وی به تشکیل کارگروه‌های «حقوقی» و «فرهنگی» در شورای عالی بسیج حقوقدانان گیلان در سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: سال گذشته به یک‌هزار نفر مشاوره حقوقی رایگان در استان ارائه شده است.

اصغری در پایان از برگزاری همایش « آسیب‌شناسی طلاق، پیامدها و راهکارهای آن» در ۱۲ آذرماه امسال در گیلان خبر داد و یادآور شد: همایش مذکور در تحکیم بنیان خانواده برگزارمی‌شود.

tel final1

Share