موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

سروش: دانش آشتیانی به دنبال اصلاح جدی امور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه که در برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش آمده است نشان می دهد که آقای دانش آشتیانی به وضع موجود راضی نیست و به دنبال اصلاح جدی امور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایسنا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه که در برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش آمده است نشان می دهد که آقای دانش آشتیانی به وضع موجود راضی نیست و به دنبال اصلاح جدی امور است.

ابوالفضل سروش که به عنوان موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز مجلس سخن می گفت تصریح کرد: در شرایط فعلی باید به آموزش و پرورش نگاه جدی داشت و برنامه سند تحول نظام آموزش و پرورش به عنوان یک سند بالا دستی حتما باید مورد توجه قرار گیرد و ایشان به خوبی قادر به پیشبرد این سند است.

وی افزود: هدف اصلی آموزش و پرورش، پرورش در کنار آموزش است ولی آنچه که امروز خروجی این وزارتخانه است با اهداف تفاوت دارد و ما نظام آموزش محور را داریم و باید بدانیم افزایش محفوظات اساس و هدف آموزش و پرورش نیست بلکه تمرکز در پرورش نیروهای انقلابی، خوش فکر و سازنده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش ما به لحاظ نیروی انسانی با استانداردها متفاوت است گفت: آنچه که آمار و ارقام نشان می دهد این است که کادر اداری در آموزش و پرروش بالاتر استانداردهای جهانی است، اما کادر آموزشی از استانداردهای بین المللی  کمتر است و این یکی از مشکلات اصلی ما در کشور است.

سروش خاطر نشان کرد: تامین منزلت و شان معلمان و تمرکز و سپردن کارهای مدارس به کادر آموزش و پرورش، تامین بودجه لازم و منابع جدید در آموزش و پرورش، مشارکت فرهنگیان در اداره مدارس، پاسخگویی شفاف در مورد عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان از جمله برنامه های مطلوب آقای دانش آشتیانی است که علاوه بر سایر برنامه هایشان به مجلس ارائه شده که قطعا می تواند به توسعه و تقویت آموزش و پرورش منجر شود.

وی با بیان اینکه معیار شایستگی و مهارت های حرفه ای معلمان برای اصلاح پرداخت و آموزش و پرورش می تواند بر افزایش رضایتمندی در آموزش و پرورش موثر باشد گفت: برنامه های آقای دانش آشتیانی عملیاتی، کارآمد، مثبت و خلاقانه است که قطعا موجب افزایش رضایتمندی در آموزش و پرورش می شود.

نماینده مردم تهران در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به ویژگی های شخصیتی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای دانش آشتیانی پرورش یافته خانواده ای متدین و انقلابی است و حضور فعالی در عرصه های مدیریتی و پشتیبانی جنگ داشته و در جبهه های مقدس ماندگاری زحمات ایشان تا اکنون ادامه دارد و در حوزه مدیریت شخصیتی سخت کوش، جدی و با سوابق معلمی و تدریس درخشانی بوده اند که به خوبی نیازهای آموزش و پرورش را می شناسد.

tel final1

Share