مدیر اجرایی دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان:

سرعت غیرمجاز چالش بزرگ حوادث رانندگی/در چهار ماه گذشته ۵ هزار و ۴۲۲ نفر در حوادث رانندگی کشور جان باختند/ در گیلان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۶ نفر کشته داریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر اجرایی دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان از برگزاری همایش بزرگ هم‌پیمانی با ایمنی راه‌ها ۲۵ آبان ماه جاری در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، ابراهیم گلسرخی امروز با اشاره به اهداف جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها اظهار کرد: این جمعیت نهاد مردمی و غیر انتفاعی و دارای ۱۸ دفتر نمایندگی در استان‌های کشور بوده و هدف از تشکیل آن بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل و ارتقای ایمنی راه‌های کشور است.۱۳۹۵۰۸۲۴۰۰۰۰۹۹_photoa

وی انجام فعالیت فرهنگی و آموزشی در کشور را هدف از تشکیل جمعیت مذکور عنوان کرد و افزود: انجام این فعالیت‌ها طیف اجتماعی را باید جذب کند.

مدیر اجرایی دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان با ارائه گزارشی از وضعیت تصادفات جاده‌ای در چهار ماه نخست سال جاری گفت: طبق آمار پزشکی قانونی، در این مدت ۵ هزار و ۴۲۲ نفر در حوادث رانندگی کشور جان باختند و اگر چه این آمار نسبت به ۵ هزار و ۵۸۳ نفر کشته شدگان حوادث جاده‌ای در مدت مشابه سال گذشته ۹ دهم درصد با کاهش مواجه است اما تقسیم این عدد بر روزهای چهار ماهه ابتدایی سال حکایت از مرگ روزانه ۴۳ نفر دارد.

وی تلاش جمعیت مذکور را در راستای کاهش سوانح رانندگی و مقوله اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی عنوان کرد و ادامه داد: به همین منظور همایش بزرگ هم‌پیمانی با ایمنی راه‌ها ۲۵ آبان ماه جاری در مجتمع رفاهی آریانا بین محور رشت‌ـ‌خمام برگزار می‌شود.

گلسرخی هدف از برگزاری همایش مذکور را بالا بردن سطح آگاهی و باورهای عمومی در زمینه فرهنگ ترافیکی و حساس کردن افکار عمومی نسبت به کاهش حوادث و افزایش ایمنی تردد بیان کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش مذکور نقش مهمی در ایجاد افکار مختلف مردم دارد، تصریح کرد: جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان با برگزاری همایش قصد دارد تا موانع از سر راه انسان برداشته شود و با آگاهی‌بخشی جان آنها با اینگونه اقدام‌ها از حوادث مرگبار رانندگی نجات یابد.

مدیر اجرایی دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان با اشاره به آمار تلفات حوادث جاده‌ای در این استان افزود: در سال ۹۳ در حوادث جاده‌ای گیلان ۶۲۸ نفر و در سال ۹۴ تعداد ۶۴۹ نفر کشته شدند یعنی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۶ نفر کشته داریم که ۷۰ درصد آنها موتورسواران  و عابران پیاده هستند.

وی عجله و شتاب با سرعت غیرمجاز را از دلایل افزایش تلفات و سوانح رانندگی در کشور دانست و یادآور شد: این عوامل یکی از چالش‌های بزرگ کشور است.

گلسرخی با بیان اینکه تاکنون رفتارهای پرخطر بسیاری شناسایی شده‌اند که با تلنگر، اطلاع‌رسانی و آموزش به‌راحتی می‌توان جان انسان‌های بی‌گناه و خانواده‌های دردمند آنها را نجات داد، متذکر شد: برگزاری همایش‌های مربوط به سوانح رانندگی نقش مهمی در ایجاد حساسیت در اقشار مختلف دارد.

وی گسترش ایمنی راه‌های گیلان را یکی از شاخصه‌های مهم دانست و یادآور شد: آگاهی دادن به مردم و بالا بردن حساسیت مردم، جزو مباحث ایمنی است.

مدیر اجرایی دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان برگزاری همایش مذکور را با همکاری فرمانداری رشت، بخشداری خمام و… عنوان کرد.

 

Share