فاطمه شیرزاد عضو شورای شهر رشت:

شرکت تی تی اس نتواسته استاندارد EPA 2102 را ارائه کند/ قرارداد چینی ها شفاف نیست/ نمی‎خواهیم با نصب این دستگاه مشکلی به مشکلات محیط زیست اضافه کنیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شیرزاد با بیان اینکه مطالبه‌گری مردم سراوان حق قانونی آنهاست افزود: هرچه زودتر وضعیت تأمین زباله‌سوز و مشکلات زیست‌محیطی آنها مشخص شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فاطمه شیرزاد عضو شورای اسلامی شهر رشت در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا گفت: شرکت تی تی اس نتواسته است استاندارد EPA 2102 را که مورد تأیید سازمان حفاظت محیط‌زیست است در ساخت زباله‌سوز ارائه کند.۰۰۷shirzad

شیرزاد با بیان اینکه مطالبه‌گری مردم سراوان حق قانونی آنهاست افزود: هرچه زودتر وضعیت تأمین زباله‌سوز و مشکلات زیست‌محیطی آنها مشخص شود.

وی ادامه داد: موضع تهیه زباله سوز از سال ۸۹ در گیلان مطرح شد و دولت ایران با چین قرار دادی بست که یک طرف قرار داد آن شهرداری است. آنچه که در حال حاضر اعضای شورای را نگران کرده است این است که زباله سوز ساخته شده توسط شرکت تی تی اس دارای مشکلات فنی باشد.

عضو کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت با بیان اینکه گزارشهای ارزیابی زیست محیطی و فنی هنوز مشخص نشده است, اظهار کرد: EPA 2005 باید به استاندارد ۲۰۱۲ برسد و سازمان محیط زیست نیز باید آن را تایید کند در حالی که هنوز هیچ گزارشی مبنی به تایید سازمان محیط زیست در مورد این دستگاه زباله سوز ارائه داده نشده است.

وی همچنین در مورد زمینی که در اختیار این پروژه قرار گرفته است, گفت: علاوه بر ابهامات قرار داد شرکت تی تی اس زمینی که قرار است به این شرکت جهت ساخت نیروگاه زباله سوز داده شود دارای ابهامتی است و به همین علت هنوز به تایید محیط زیست نرسیده است و همه نگران این هستیم که با تاسیس این نیروگاه در این نقطه که مسکونی است سراوان دومی ایجاد نشود. در این مکان ساختمان های مسکونی، ادارات و املاک قرار دارد که باید روشن شود برای جابجایی این افراد و ادارات کدام نهاد باید متولی شود و آنچه که در قرارداد آمده است تنها دادن زمین برعهده شهرداری است ولی در قرارداد نیامده است که با مردم و اداراتی که در این مکان قرار دارند چه سازمان و ارگانی باید کار نقل و انتقال آن را برعهده بگیرد.

شیرزاد خاطرنشان کرد: هنوز در این قرارداد قید نشده که ساخت نیروگاه زباله سوز بر عهده کیست آیا خود شرکت تی تی اس مسئول ساخت آن است یا دولت و یا شهرداری ؟

وی اضافه کرد: «شرکت تی تی اس» تا کنون ۱۰ میلیارد دریافت کرده است و اگر ۲۵ میلیارد دیگر دریافت کند یعنی طبق قرارداد ۲۵ درصد خود را دریافت کرده است و میتواند شروع به کار کند. بنده به عنوان یک عضو شورا و نایب رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست میخواهم قبل از پرداخت قرارداد شفاف سازی شود و دستگاه ارایه شده به روز باشد چرا که نمی‎خواهیم با نصب این دستگاه مشکلی به مشکلات محیط زیست اضافه کنیم بلکه میخواهیم مشکل مردم سراوان را حل نموده و این چهره کریه زباله را از شهر رشت بزداییم.

وی در ادامه گفت: تنها درخواست شورا از طرف قرار داد چینی این است که ابهامات موجود شفاف سازی شد.

tel final1

Share