مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان خبرداد

ساخت مجتمع های آبرسانی روستایی گیلان با رویکرد پدافند غیرعامل/اجرای پروژه مهندسی مجدد منابع تامین آب/سنجش سلامت آب شرب/واگذاری بیش از ۴ هزار فقره انشعاب جدید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از اجرای اصول پدافند غیرعامل در ۳۴ مجتمع آبرسانی روستایی در دست ساخت این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از اجرای اصول پدافند غیرعامل در ۳۴ مجتمع آبرسانی روستایی در دست ساخت این استان خبر داد.img_0107

محمدعلی فرّامینی افزود: نصب دوربین های مداربسته، سیستم فلوتر و کنترل در مجتمع های بزرگ آبرسانی، از جمله اقدامات مربوط به حوزه ی پدافند غیرعامل است که در تاسیسات آبرسانی روستایی گیلان اجرا شده است.
وی تصریح کرد: برگزاری مانور پیشگیری و مقابله با گاز کلر، پیمایش خطوط انتقال جهت رفع شکستگی ها و هدررفت آب و آموزش مدیران و کارشناسان از دیگر برنامه های پدافندغیرعامل شرکت آبفار گیلان است که در طول سال محقق می شود.
وی، با تاکید بر اینکه مجتمع های آبرسانی روستایی استان براساس رویکرد پدافند غیرعامل ساخته می شوند، گفت: در سال قبل مطالعات زون بندی شبکه ی توزیع آب، مانورهای آماده سازی، تامین آب اضطراری، بررسی روش های نوین و ایمن گندزدایی آب و پساب به منظور جایگزینی با سامانه های کلرزن، به روز رسانی بانک های اطلاعاتی مکانی و توصیفی، پروژه های مقاوم سازی لرزه ای و بررسی و انتخاب سامانه های ارتباطی ایمن و پایدار در پروژه های تحت پوشش اجرایی شد.
بنابراین گزارش؛ در زمان حاضر یکهزار و ۷۶۲ روستای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند. دوم الی هشتم آبان ماه هفته ی پدافندغیرعامل نامگذاری شده است.

سنجش سلامت آب شرب روستاهای گیلان از طریق آزمایشگاه سیار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان افزود: در شش ماهه ی نخست سال جاری یکهزار و ۶۹۰ مورد آزمایش فیزیکو شیمیایی آب شرب درسطح روستاهای تحت پوشش شهرستان های رودسر، لنگرود، املش، رودبار و سیاهکل از طریق آزمایشگاه سیار انجام شد.
فرّامینی افزود: این آزمایشات توسط کارشناسان مربوطه در دو دستگاه خودروی آزمایشگاه سیار صورت گرفت.
وی تصریح کرد: خودروهای آزمایشگاه سیار با حضور در روستاهای دورافتاده، صعب العبور و دارای شرایط جغرافیایی خاص، امکان نمونه برداری از آب آشامیدنی روستاییان جهت اطمینان از سلامت آن را فراهم می سازد.

 فرّامینی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب شرب در سطح روستاهای استان شناسایی و با متخلفین برخورد قانونی شد.
وی تصریح کرد: از این تعداد انشعاب غیرمجاز، صاحبان ۳۸ فقره با طی کردن مراحل قانونی از انشعاب مجاز برخوردار شدند.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد انشعابات غیرمجاز شناسایی شده در شهرستان های آستانه اشرفیه، رشت و تالش بوده است.

در شش ماهه ی نخست سال جاری بیش از ۴ هزار فقره انشعاب جدید آب شرب به روستاییان گیلان واگذارشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان ضمن اعلام این خبر افزود:با واگذاری این انشعابات، تعداد مشترکین تحت پوشش به عدد ۲۷۳ هزار و ۹۷۹ مشترک رسید.
فرّامینی خاطرنشان کرد: واگذاری انشعاب آب شرب روستایی در شش ماهه ی ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییر چندانی نداشته است.
وی، همچنین از ساماندهی ۹۷۳ فقره از کنتورهای خراب آب شرب در روستاهای گیلان خبر داد.
فرّامینی افزود: ساماندهی کنتورهای خراب از راه های رسیدن به وضعیت مطلوب شبکه است.
وی گفت: تعویض کنتورهای خراب از پرت بیش از اندازه ی آب و اثرات منفی بر تاسیسات آب رسانی جلوگیری و شرایط لازم برای تنظیم برنامه ی منسجم جهت تعیین الگوی مصرف برای مشترکین را ایجاد می کند.

اجرای پروژه ی مهندسی مجدد منابع تامین آب شرب روستایی در گیلان

فرّامینی افزود: در شش ماهه ی نخست سال جاری، عملیات مهندسی مجدد، ویدئومتری، اصلاح و بازسازی، لایروبی و کف شکنی ۵ حلقه چاه در سطح روستاهای گیلان انجام شد.
وی تصریح کرد: انجام این عملیات موجب افزایش دبی این چاه ها به میزان ۱۲ لیتر بر ثانیه شد.
وی، اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را افزون بر یک میلیارد ریال اعلام کرد.
به گفته ی فرّامینی؛ این پروژه در چاه های تامین کننده ی آب شرب روستایی در شهرستان های رشت، فومن، تالش و صومعه سرا اجرا شد.
با انجام این عملیات یکهزار و ۳۴۰ خانوار روستایی از فشار مناسب آب آشامیدنی برخوردار شدند.
بنابراین گزارش؛ در زمان حاضر از دو هزار روستای بالای ۲۰ خانوار استان گیلان، یکهزار و ۷۶۲ روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند.

tel final1

Share