در نشست شهردار رشت با جراحان قلب و عروق ایران

رشت نیاز به آشنایی با پزشکان خارج از استان و خارج از کشور دارد/تاکید بر گردشگری سلامت با بهره گیری از تجربیات متخصصین حوزه سلامت/می توانیم با افتخار شهرمان را به میهمانان نشان دهیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محمد علی ثابت قدم با اعلام اینکه کسی که لذت خوشی را چشیده باشد و برای خدمت در شرایط سخت بیاید شایسته است که الگو قرار بگیرد در پایان گفت: کار خاصی برای این افراد انجام نداده ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست شهردار رشت با جراحان قلب و عروق ایران برگزار شد.

در این نشست که با حضور دکتر سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت۱۲۳۵۶۴، اسماعیل حاجی پور رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت، فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت، فاطمه قدیمی مدیر واحد ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت برگزار شد چهره های شاخصی از جامعه جراحان قلب و عروق ایران از جمله دکتر حسین همتی، دکتر محمدرضا کلانتر معتمدی، دکتر محمدرضا ظفرقندی و دکتر مسعود مظفری حضور داشتند.

برای تحقق نگاه سلامت محور و تقویت گردشگری سلامت باید از دارایی های طبیعی و انسانی خود بهره ببریم

دکتر سید محمدعلی ثابت قدم ضمن خیر مقدم به پزشکان جراح حاضر در این نشست گفت: برای ما موجب افتخار است که در کنار جراحان قلب و عروق ایران هستیم.

شهردار رشت افزود: جمع سنی تحصیلی و تجربی شما عدد قابل توجهی است که می تواند برای نسل جوان و نسل آینده الگو باشد و برای توسعه شهر و کشور و پیشرفت جوانان تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به نقش موثر پزشکان نیکوکاری چون دکتر حسین همتی در پایگاه خیرین سلامت تصریح کرد: برای آنکه بتوانیم نگاه سلامت محور و مبحث گردشگری سلامت را محقق و مبانی توسعه را به صورت درون زا تقویت کنیم باید از دارایی های طبیعی و انسانی خود بهره ببریم.

دکتر ثابت قدم در ادامه گفت: شهر رشت نیاز به آشنایی با پزشکان خارج از استان و خارج از کشور نیز دارد.

شهردار رشت با اشاره به اینکه حرفه پزشکی سختی های فراوانی دارد اظهار داشت: سختی های این حرفه از مقاطع درسی آن آغاز می شود و با شب بیداری ها همراه است و تا پایان عمر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هرکسی را نمی توان درس عبرت و الگو قرار داد خاطر نشان کرد: انسان های زیادی حاضر نیستند با سوابق علمی و اجرایی بالا از نقطه ای آرام به مناطق جنگی بیایند و خدمات ارائه کنند اما دکتر سید محمدرضا کلانتر معتمدی، رئیس انجمن جراحان عروق ایران ، در طول جنگ خدمات پزشکی مستمری ارائه کرد که برای ما درس عبرت و الگو است.

سید محمد علی ثابت قدم با اعلام اینکه کسی که لذت خوشی را چشیده باشد و برای خدمت در شرایط سخت بیاید شایسته است که الگو قرار بگیرد در پایان گفت: کار خاصی برای این افراد انجام نداده ایم.

۵۶۹۴۵۲۳رئیس شورای شهرستان رشت: فرشتگان آسمان هم دعاگوی شما هستند

اسماعیل حاجی پور در ابتدای سخنان خود گفت: به سرزمین میرزاکوچک خان، پروفسور سمیعی ، پروفسور رضا و پروفسور اکبرزاده ، به سرزمین عشق و عاطفه و مهربانی خوش آمدید.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت خطاب به جراحان حاضر در این نشست و خیرین سلامت گفت: وقتی بیماری را نجات می دهید فرشتگان آسمان هم دعاگوی شما هستند. شادی شما ساعتی است که بیماری شفا پیدا می کند و با دستان مهربان و توانای شما از مرگ نجات می یابد.

وی افزود: آفرین به غیرت و شرف شما که بی چشمداشت تلاش می کنید تا بیماران را نجات دهید و خانواده های بیماران را هم نجات دهید.خدواند پشتیبان شما باشد.

حاجی پور در ادامه گفت: دستان شما را می بوسم و آرزوی سلامتی برای شما دارم که سلامتی دیگران را به یاری خدا تضمین می کنید.

وی در پایان از زحمات دکتر ثابت قدم قدردانی کرد و گفت: شهردار جوان و پرتلاش رشت به خوبی در حال فعالیت است.

۲۳۶۵۴۸۹تاکید فاطمه شیرزاد بر گردشگری سلامت با بهره گیری از تجربیات متخصصین حوزه سلامت

فاطمه شیرزاد نیز ضمن خیرمقدم و قدردانی از زحمات پزشکان گفت: باعث خرسندی است که در شهر باران های نقره ای میزبان متخصصین برجسته قلب و عروق هستیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر ضرورت تقویت حوزه سلامت افزود: در راستای نگاه سلامت محور مجموعه مدیریت شهری رشت، نیاز به خیران سلامت در حوزه پزشکی داریم.

وی با اشاره به سمینار دو روزه تازه های قلب و عروق در رشت تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در شهر رشت، گردشگری سلامت در این شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شیرزاد در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم با بهره گیری از تخصص چهره های شاخص جراحی قلب و عروق گامی در جهت تقویت و توسعه سلامت شهر رشت برداریم.

دکتر حسین همتی: می توانیم با افتخار شهرمان را به میهمانان نشان دهیم

دکتر حسین همتی، دبیر سمینار تازه های جراحی قلب و عروق، در سخنانی کوتاه گفت: از شهردار رشت تشکر می کنم که شرایطی فراهم کردند تا با افتخار شهرمان را به میهمانان نشان دهیم.

وی تصریح کرد: رشت از وضعیت غیر قابل قبول قبل خارج شده است و بازآفرینی و بسیاری از کارهای برجسته دیگر توسط دکتر ثابت قدم انجام شده است.

دکتر همتی در پایان از انجمن جراحان عروق ایران و پزشکانی که در برگزاری سمینار دو روزه تازه های قلب و عروق در رشت همراهی کردند تشکر کرد.

دکتر محمدرضا کلانتر معتمدی: امروز پزشکان بسیار برجسته ای داریم۲۵۸۹۷۵

دکتر محمدرضا کلانتر معتمدی، رئیس انجمن جراحان عروق ایران، با اشاره به سال های اول انقلاب اسلامی گفت: در آن زمان آنقدر کمبود پزشک داشتیم که وقتی به جبهه می رفتیم بیمارستان را تعطیل می کردیم.

پزشک امام راحل (ره) افزود: آن زمان باید از جبهه بر می گشتیم تا در بیمارستان، بیماران را پذیرش کنیم اما امروز همه آرزوها و خواسته های آن زمان من برآورده شده است. امروز پزشکان بسیار برجسته ای داریم و فرزندان ما راه را ادامه می دهند

Share