در جلسه امروز شورا مطرح شد

رسولی: مجوز سپیدرود رشت به شهرداری واگذار شود/ علوی: شهرداری منطقه یک رشت بیشترین تحقق درآمدی را دارد+مصوبات

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو شورای شهر رشت با تاکید بر ضرورت حفظ و ارتقای سرمایه های فرهنگی و اجتماعی رشت خواستار خرید مجوز سپیدرود رشت توسط شهرداری رشت شد و اظهار کرد: با واگذاری این سرمایه ارزشمند اجتماعی به نهاد عمومی شهرداری رشت شاهد ارتقای انسجام اجتماعی خواهیم بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای شهر رشت با یک ساعت تاخیر و با ریاست مظفر نیکومنش نودهی برگزار شد.

فرانک پیشگر در ابتدای این جلسه خواستار مطرح شدن لایحه پسماند شد و نیکومنش نیز توضیحاتی از دلیل غیبت مسعود کاظمی ارائه داد.shora-CCCC

در ادامه رجبی ویسرودی به عنوان ناطق اول گفت: مناقصه هایی که در شهرداری انجام میشود درست نیست و از رییس شورا میخواهیم که نامه نگاری کند تا در مورد مناقصه ها دقت بیشتری شود.

محمد علی رفیعی نوده نیز با عذرخواهی از اصحاب رسانه از برگزاری جلسه در صبح اظهار کرد: بارها بارها در مورد عمران با شهردار صحبت کردیم و ساکت نبودیم.

وی خواستار برگزاری جلسات دو روز در هفته شد و اظهار کرد: از اعضای شورا می‌خواهیم در جلساتی که خارج از صحن شرکت می‌کنند به عنوان نماینده شورا حضور پیدا کنند. نباید کارها تبلیغاتی باشند.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه تمام اعضای شورا در کمک به نهادها و سمن ها دخیل هستند اظهار کرد: مشکلات رشت زیاد است و اعضای شورا باید پیگیر وضعیت رودخانه ها و سراوان باشند زیرا مردم شهر رشت لایق بهترین ها هستند.

مجوز سپیدرود رشت به شهرداری واگذار شود

در ادامه جلسات رضا رسولی رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با تسلیت درگذشت مفاخر گیلان اظهار کرد: با درگذشت بزرگان در واقع سرمایه های ما از بین رفتند و ما باید به خودمان تسلیت بگویم که از وجود چنین عزیزانی به خوبی استفاده نکردیم.

این عضو شورای شهر رشت با تاکید بر ضرورت حفظ و ارتقای سرمایه های فرهنگی و اجتماعی رشت خواستار خرید مجوز سپیدرود رشت توسط شهرداری رشت شد و اظهار کرد: با واگذاری این سرمایه ارزشمند اجتماعی به نهاد عمومی شهرداری رشت شاهد ارتقای انسجام اجتماعی خواهیم بود.

شهرداری منطقه یک رشت بیشترین تحقق درآمدی را دارد/ عقب ماندگی شهرداری در تحقق بودجه

در ادامه این جلسه، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به ارائه گزارشی از عملکرد سه ساله این کمیسیون پرداخت.

امیرحسین علوی با بیان اینکه اگر قرار در رشت اتفاقی بیافتد باید اصلاح درون سازمانی انجام شود اظهار کرد: در کنار این موضوع اجرای حسابرسی در امور مالی شهرداری از جمله اقدامات موثر کمیسیون برنامه و بودجه بوده است.

وی به تغییر نظام بودجه ریزی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: شیوه بودجه بندی نقدی و غیر نقدی و ارائه ضوابط تشویقی اقدامات اثربخشی بودند که هرچند در برخی موارد نظیر تهاترها اشکالاتی وجود داشت.

علوی با اشاره به مطالبات شهرداری رشت اظهار کرد: تعلل در دریافت مطالبات قابل پذیرش نیست.

عضو شورای شهر رشت به عملکرد عملکرد برخی مناطق در حوزه تحقق درآمدی اشاره کرد و افزود: شهرداری منطقه یک رشت بیشترین تحقق درآمدی را داشته در برخی از مناطق شهرداری شاهد محقق نشدن بیش از ۶۰ درصدی بودجه هستیم بطوریکه تنها ۴۰ تا ۵۵ درصد بودجه محقق شده است که این مساله جای تاسف دارد.

وی در ادامه افزود: سه طرح اشتغال زایی و کارافرینی کوچک با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و گردشگری در کنار طرح اتاق خلاق تدوین شده است که اگر اجرایی شود شود رشت بعد از تهران دومین شهر در سطح کشور خواهد بود که این طرح را انجام میدهد و طرح دیگر در مورد سند جامعه گردشگری با انطباق سرمایه گذاری است.

مصوبات شورا

گفتنی است در جلسه امروز شورا لایحه دوفوریتی مدیریت پسماند شهرداری رشت به تصویب اعضا رسید.

همچنین اعضا با ارسال ۱۲۵ اتوبوس مستعمل شهرداری رشت برای تعمیر و بازسازی با استفاده از بودجه سازمان همیاری شهرداری ها که روز گذشته در کمیسیون مشترک به تصویب رسیده بود موافقت کردند.

 

Share