استاندار گیلان مطرح کرد:

رتبه نخست گیلان در بهره گیری از تسهیلات اشتغالزایی بنیاد مستضعفان/طرح پرورش ماهیان خاویاری در منطقه انبارسر آستانه اشرفیه باید هر چه سریعتر آغاز شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نجفی از کسب رتبه نخست کشوری توسط گیلان در بهره گیری از تسهیلات اشتغالزایی بنیاد مستضعفان خبر داد و افزود: گیلان با ۱۴۷ طرح مصوب در بخش‌های تولیدی و شرکت‌های اشتغالزا از لحاظ مبلغ ریالی رتبه نخست کشوری و از لحاظ طرح‌های مصوب رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان در کارگروه پرورش ماهیان در قفس گفت: گیلان از نظر دریافت تسهیلات اشتغالزایی از بنیاد مستضعفان مقام نخست کشور را دارد.

img_1030 محمدعلی نجفی در این نشست که با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور و جمعی از مدیران در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با یادآوری خاطرات خوش گیلان از تلاش و سازندگی مهندس سعیدی کیا در عرصه‌های مختلف اظهار داشت : گیلان خاطرات بسیار خوبی از تلاش و زحمات شما در دوران مسئولیت شما در عرصه‌های مختلف کشور به یاد دارد.

استاندار گیلان ارتقاء سهم بنیاد مستضعفین در بخش تولید و اشتغال از ۵ درصد امکانات و درآمدها به ۳۰ درصد را از جمله اقدامات ارزشمند بنیاد مستضعفین برشمرد و افزود: این اقدام مهم منشأ اثر فراوانی را در بخش تولید و اشتغال کشور بویژه در روستاها در پی خواهد داشت.

دکتر نجفی با اشاره به توفیقات خوب حاصل شده در بخش پرورش ماهیان خاویاری و ماهی در قفس در گیلان اظهار داشت: در بخش پرورش ماهیان خاویاری در گیلان ۹ طرح نهایی و اکنون ۵ طرح اجرایی می‌شود.

وی از کسب رتبه نخست کشوری توسط گیلان در بهره گیری از تسهیلات اشتغالزایی بنیاد مستضعفان خبر داد و افزود: گیلان با ۱۴۷ طرح مصوب در بخش‌های تولیدی و شرکت‌های اشتغالزا از لحاظ مبلغ ریالی رتبه نخست کشوری و از لحاظ طرح‌های مصوب رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

استاندار گیلان گفت : ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای بر اساس تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان از سوی بانک سینا به طرح های اشتغالزا و تولیدی در بخش های مختلف در گیلان بویژه در روستاها پرداخت می شود.

دکتر نجفی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری توسعه پرورش ماهیان خاویاری در استانهای شمالی به میزبانی استانداری گیلان با حضور استانداران شمالی در ابتدای امسال گفت: همچنین مبلغ ۵ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای از سوی بنیاد مستضعفین برای پرورش ماهیان خاویاری به گیلان اختصاص داده شده است.

استاندار گیلان با یادآوری تولید ۳۰۰ تنی گیلان در بخش ماهیان خاویاری در گذشته خاطر نشان کرد : متأسفانه در سالیان گذشته این رقم به ۲ تا ۳ تن کاهش یافته است.

دکتر نجفی بر ضرورت افزایش تولید ماهیان خاویاری به ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن تأکید کرد و با بیان اینکه اجرای طرح پرورش ماهیان خاویاری در منطقه انبارسر آستانه اشرفیه باید هر چه سریعتر آغاز شود افزود: اجرای این طرح فرصت جدید برای آن منطقه فراهم خواهد کرد و اشتغالزایی بسیاری را در پی خواهد داشت.

استاندار گیلان همچنین با قدردانی از رأی اعتماد مجدد نمایندگان مجلس به وزرای منتخب دولت اظهار داشت : انشاء ا… این مهم طلیعه همکاری بیشتر و تلاش مضاعف بین مجلس و دولت را شود.

استاندار گیلان همچنین با گرامی داشت فرا رسیدن ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: انشاء ا… با حضور خود در راهپیمایی ۱۳ آبان بار دیگر شاهد خلق حماسه‌ای از ملت بزرگ ایران باشیم.

tel final1

Share