نوبخت خبرداد

راه آهن قزوین – رشت تا پایان کار دولت یازدهم به بهره‌برداری می‌رسد/اتصال شش مرکز استان به شبکه حمل و نقل ریلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: راه آهن قزوین – رشت تا پایان کار دولت یازدهم به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدباقر نوبخت صبح جمعه در حاشیه بازدید از راه آهن تهران – قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهره برداری از این مسیر ریلی می تواند در توسعه اقتصادی کشور ایفای نقش کرده و همچنین به امنیت سفر افزوده و از ترافیک و آلودگی هوا بکاهد.۵۲۵۹

وی اظهارکرد: با توجه به سیاست های دولت برای توسعه شبکه حمل و نقل از جمله در حوزه ریلی، در کنار این طرح، تا پایان امسال چهارخطه شدن راه آهن تهران – کرج و دو خطه شدن راه آهن کرج – قزوین را شاهد خواهیم بود.

نوبخت اضافه کرد: راه آهن قزوین به زنجان نیز تا پایان دولت یازدهم دوخطه می شود و به لحاظ اعتباری نیز مشکلی برای ادامه کار در طرح های یاد شده وجود ندارد.

معاون رییس جمهوری همچنین گفت: با برنامه ریزی دولت، شش مرکز استان نیز به شبکه حمل و نقل ریلی متصل خواهند شد و کار اجرای طرح های مربوط به آنها تا چند ماه اینده تکمیل می شود.

در این بازدید، محسن پورسیداقایی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون رییس جمهوری را همراهی می کنند.

خط راه آهن تهران قزوین دارای ۱۴۲ کیلومتر طول و خط آهن در دست احداث قزوین – رشت نیز دارای ۱۶۴ کیلومتر طول است.

Share