نایب رئیس اول فراکسیون مستقلین ولایی تشریح کرد

رئیس جمهور در دیدار با فراکسیون مستقلین ولایی چه گفت؟!/تشکر روحانی از نمایندگان برای رای به وزرای پیشنهادی/ از بهار سال گذشته تا بهار امسال ۷۰۰ هزارشغل ایجاد شد/ امسال کشور از رکود خارج می‌شود،اما با رونق فاصله زیادی داریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نایب رئیس اول فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی دیدار امروز فراکسیون با رئیس جمهور را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نایب رئیس اول فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی دیدار امروز فراکسیون با رئیس جمهور را تشریح کرد.photo_2016-11-07_22-25-32

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به نشست امروز(یکشنبه ۱۶ آبان ماه)فراکسیون مستقلین ولایی با “حسن روحانی” رئیس جمهور گفت:حدود ۲۵ نفر از اعضای فراکسیون در این دیدار حضور داشتند و نمایندگان دغدغه هایشان را در تمام موضوعات از جمله مسائل فرهنگیان و بازنشستگان مطرح کردند و پس از آن رئیس جمهور به نکاتی اشاره کرد.

تشکر روحانی از نمایندگان برای رای به وزرای پیشنهادی

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روحانی از همه نمایندگان برای رای به وزرای تشکر کرد،چراکه اثر خوبی در جامعه داشت و مردم همدلی و وفاقی بیشتری به نسبت دوره قبل بین مجلس و دولت را احساس کردند. رئیس جمهور به ضرورت همکاری ها و رایزنی ها بین دو قوه اشاره کرد.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس گفت: رئیس جمهور از مشکلات کشور گفت و عنوان کرد که شکاف های اجتماعی کم شده است اما روحانی همین اندازه شکاف را قابل قبول ندانست. رئیس جمهور تاکید کرد که مجلس و دولت می توانند در رفع این شکاف اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت:رئیس قوه مجریه  به عملکرد دولت در سومین سال اشاره کرد و با دفاع از اقدامات انجام شده،درعین حال تاکید کرد که باید درمسائلی که اقدامات مناسب نبوده است،تلاش بیشتری داشته باشیم.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: روحانی بیان کرد که در برخی بانک ها مشکلات مالی وجود دارد و از اواخر سال گذشته درجلسات اقتصادی که منظم ترین جلسه های دولت محسوب می شود؛تصمیمات مهم اقتصادی گرفته شده است، در این جلسه ها هدف گذاری شده است تا تورم کاهش یابد.

 تشریح اقدامات دولت برای کنترل تورم

این نماینده،ادامه داد: براساس گفته های رئیس جمهور، دولت در ابتدای کار با تورم ۴۰ درصدی رو به رو بوده است و تقاضا کردیم که در گام اول تورم ۵ درصد کاهش پیدا کند،اما تیم اقتصادی دولت چنین امری را غیرممکن دانستند با این حال پایان سال اول عمر دولت،تورم به ۳۴٫۷ درصد کاهش پیدا کرد.

وی گفت: براساس گزارش ارائه شده از سوی رئیس جمهور،سال دوم دولت پیش بینی کرده بود که تورم به ۲۵ درصد کاهش یابد که موفق به کاهش ۱۷ درصدی تورم شدند،هدف گذاری اولیه دولت در سال ۹۶ تورم تک رقمی بود که هنوز از سوی تیم اقتصادی این هدف گذاری پذیرفته نشد؛چراکه با کاهش ۳۰ دلاری قیمت نفت مواجه بودیم،البته رئیس جمهور تاکید کرد که همه کشورها ازجمله عربستان،قطر،عراق و غیره با مشکل مواجه هستند.

جعفرزاده ایمن آبادی اظهارداشت: روحانی عنوان کرد که عربستان با فروش ۱۰ و نیم میلیون بشکه نفت به شدت دچار مشکلات مالی است.

وی ادامه داد: روحانی تاکیدکرد سال گذشته، سال سختی برای دولت بود،چرا که بودجه برای پرداخت حقوق به کارمندان را نداشتند،سه ماه اول سال هم به دولت فشار آمده است. با این حال از اصلاح لایحه بودجه تشکر کرد؛چراکه برای کسب درآمد هیچ راهی جز فروش اوراق مشارکت پیش پای دولت وجود نداشت.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس گفت:روحانی عنوان کرد که کشور از مشکلات عمده عبور کرده است و مسائل کمی برای برطرف کردن آن باقی مانده است،در ادامه به دیدار مقام معظم رهبری اشاره شد و رئیس جمهور در این باره گفت که در آن دیدار به مسئله اشتغال تاکید شد و مقام معظم رهبری هیچ موضوعی را مهمتر از اشتغالزایی ندانستند.

استفاده از تجارب اقتصادی کشورهای دیگر

این نماینده افزود: برهمین اساس روحانی آماری از فضای اشتغال و بیکاری در کشور ارائه کرد که بر اساس آن مشخص شد که در بهار امسال یک میلیون و دویست و چهل هزار نفر تقاضای ورود به کار داشتند،مرکز آمار تاکید دارد از بهار سال گذشته تا بهار امسال ۷۰۰ هزارشغل ایجاد شده است که اگر این اقدامات انجام نمی شود اوضاع نا مساعد بود.

جعفرزاده ایمن آبادی عنوان کرد: روحانی تاکید کرد که امسال از رکود خارج می شویم، ولی با رونق فاصله بسیار زیادی خواهیم داشت،سه ماهه اول رشدی۵درصدی داشتیم که اگر همین میزان رشد مجدد تکرار شود از رکود خارج خواهیم شد.

وی گفت: رئیس جمهور با بیان اینکه باید از تجارب کشورهای دیگر در توسعه اقتصادی استفاده کنیم به وضعیت صنعت خودرو اشاره کرد و گفت تایلند توانسته خودوری خود را صادر کند، اما ایران با وجود اینکه از سل ۴۲ وارد این صنعت شده است،نتوانستیم خودروی ملی را صادر کنیم.

 ضرورت تشکیل کمیته مشترک مجلس و دولت

این نماینده افزود:رئیس جمهور به تشکیل کمیته مشترک بین دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور تاکید کرد.

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی،گفت:همچنین روحانی از انقلابی گرایی برخی افراد گلایه کرد و عنوان کرد این کار باعث اتهام زنی های سنگین شده است؛ رئیس جمهور تاکید کرد که رهبری محور کشور است و تبعیت محض از ایشان وظیفه همه محسوب می شود که در این بین مجلس و دولت باید بیش از دیگران تبعیت خود را نشان دهند.

عضوهیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی درمجلس دهم شورای اسلامی،اظهار داشت:رئیس جمهوری بیان کرد که در نشست بعدی مسائل اولویت بندی شود./

Share