دلخوش: رقم یارانه نقدی ثابت اما قیمت حامل های انرژی هر روز بیشتر می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر اینکه دولت قبل و دولت فعلی در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تخلف کرده اند، گفت: اصلاح مسیر هدفمندی برای ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور بوده که این هدف محقق نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از خانه ملت،  سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر اینکه دولت قبل و دولت فعلی در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تخلف کرده اند، گفت: اصلاح مسیر هدفمندی برای ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور بوده که این هدف محقق نشده است.

IMG_2412delkhoshسیدکاظم دلخوش اباتری با تاکید بر اینکه دولت قبل و دولت فعلی در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تخلف کرده اند، گفت: هدف قانون گذار از قانون هدفمندی کمک به اقشار نیازمند و بهبود وضعیت اقتصادی کشور بوده که این مهم تاکنون محقق نشده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قانون هدفمندی یارانه ها در اجرا به مسیری خلاف جهت تعیین شده هدایت شد، افزود: شیوه فعلی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها هزینه های توزیع پول نقد در جامعه را افزایش داده است.

عدم تخصیص سهم تولید از منابع هدفمندی انحراف از قانون را نشان می دهد

وی با تاکید بر اینکه عدم تخصیص سهم تولید از منابع هدفمندی انحراف از قانون را نشان می دهد، تصریح کرد: انتظار ما از دولت فعلی عمل به قانون در بحث هدفمندی یارانه ها و اصلاح مسیر با حذف دهک های پردرآمد از دریافت یارانه بوده است.

دلخوش اباتری با بیان اینکه دولت ها نتوانستن اهداف قانون گذار در بحث هدفمندی را اجرایی کنند، افزود: تخلف از قانون در بحث اجرای هدفمندی با توزیع تمام منابع هدفمندی در بین مردم مشهود است.

اصلاح مسیر هدفمندی ضروری است

وی با تاکید بر اینکه دولت در حال حاضر راهی جز ادامه مسیر برای پرداخت یارانه نقدی ندارد، تصریح کرد: ساماندهی مسیر هدفمندی با توجه به افزایش قیمت حامل های انرژی و کفاف ندادن رقم فعلی یارانه ها برای اقشار آسیب پذیر به صلاح نیست.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هدر رفت منابع در غالب هدفمندی مشکلات اقتصادی کشورا بیش از پیش کرده از این رو دولت باید فکری برای اصلاح مسیر هدفمندی کند.

tel final1

Share